Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Rough Diamonds op VRT Max. Interessante inkijk in de Joodse gemeenschap in Antwerpen. Het wordt er wel wat sterk opgelegd dat alles tegenwoordig financieel transparant is.

Lost :love:
Voor mij wel dé serie eigenlijk. Ik bekijk die elke 2 jaar wel eens opnieuw en totally holds up.
Ik denk dat veel mensen gewoon salty waren omdat ze het einde niet snapten :unsure:

Zal voor mij ook altijd absolute top zijn.

Ik zal nooit vergeten hoe salty collegehumor.com een word doc online plaatste na de finale met 180 onbeantwoorde vragen (lag toch daar ergens rond). Kheb dat dus gedownload, quasi volledig ingevuld (geen tien bleven onbeantwoord) en heb het ze teruggestuurd.

Paar jaar geleden heb ik het nog eens gekeken met mijn toenmalig nieuwe vriendin en ze blijft ook tot vandaag volhouden dat het de beste serie is die ik ze heb leren kennen. Nu wachten tot mijn (stief)zoontje iets ouder is om het met ons drie opnieuw te kijken. En dan kan hij me tranen met tuiten zien janken in de laatste ep :D

Meh, Lost was goed voor wat het toen was, en was volgens mij zeer belangrijk voor het ontstaan van een nieuwe wave series zoals we ze vandaag nog kennen, maar we moeten het toch niet gaan ophemelen :unsure: Voor mij valt het eerder onder "guilty pleasure" dan "goeie serie" (laat staan: beste serie godbetert). De problemen qua script en pacing zijn niet te negeren imo.

Meh, Lost was goed voor wat het toen was, en was volgens mij zeer belangrijk voor het ontstaan van een nieuwe wave series zoals we ze vandaag nog kennen, maar we moeten het toch niet gaan ophemelen :unsure: Voor mij valt het eerder onder "guilty pleasure" dan "goeie serie" (laat staan: beste serie godbetert). De problemen qua script en pacing zijn niet te negeren imo.
Niet voor mij tbh. Blijft elke keer boeien van begin tot einde :D

Het kan en zal nooit genoeg opgehemeld worden door mij :love:
De enige serie in het genre die me een iets of wat vergelijkbaar gevoel gegeven heeft, is Dark. Waarmee ik niet zeg dat er geen series geweest zijn met een vergelijkbaar niveau in mijn ogen. We gaan uiteraard dingen als een Breaking Bad niet onder de mat schuiven. Maar in dat mysterie-genre? Nope. Nog altijd zowat niemand die dat niveau gehaald heeft en de serie is al 13 jaar gedaan. 1899 had veel potentieel tot Netflix dat volledig onverklaarbaar cancelde en Severance heeft ook veel potentieel.

(Dit mag trouwens aangenomen worden als vraag naar vergelijkbare series die ik mogelijk gemist zou hebben)

De enige serie in het genre die me een iets of wat vergelijkbaar gevoel gegeven heeft, is Dark. Waarmee ik niet zeg dat er geen series geweest zijn met een vergelijkbaar niveau in mijn ogen. We gaan uiteraard dingen als een Breaking Bad niet onder de mat schuiven. Maar in dat mysterie-genre? Nope. Nog altijd zowat niemand die dat niveau gehaald heeft en de serie is al 13 jaar gedaan. 1899 had veel potentieel tot Netflix dat volledig onverklaarbaar cancelde en Severance heeft ook veel potentieel.

(Dit mag trouwens aangenomen worden als vraag naar vergelijkbare series die ik mogelijk gemist zou hebben)
Yellowjackets heeft ook een Lost vibe. Dus zeker ook eens bekijken ;)

De enige serie in het genre die me een iets of wat vergelijkbaar gevoel gegeven heeft, is Dark.
Wij hebben duidelijk een heel andere smaak voor tv-series. Lost heb ik dus opgegeven in seizoen twee, bij Dark ben ik zelfs niet aan seizoen twee begonnen. :eek: Mystery is not my thing.

Maar in dat mysterie-genre? Nope. Nog altijd zowat niemand die dat niveau gehaald heeft en de serie is al 13 jaar gedaan.
Twin Peaks would like a word
(nog 20jaar ouder dan Lost)

Edit: En eigenlijk zijn er best veel series die de typische "mystery" insteek van Lost evengoed of beter doen: The Leftovers, Westworld, Watchmen, The X-Files (de overarching episodes dan toch), Battlestar Gallactica, hell zelfs Stranger Things.
En persoonlijk vind ik de volgende enorm veel beter, al is de algemene mening eerder verdeeld: Fringe, The Expanse, Life On Mars (en Ashes to Ashes).

Laatst bewerkt:
Twin Peaks would like a word.

Edit: En eigenlijk zijn er best veel series die de typische "mystery" insteek van Lost evengoed of beter doen: The Leftovers, Westworld, Watchmen, The X-Files (de overarching episodes dan toch), Battlestar Gallactica, hell zelfs Stranger Things.
En persoonlijk vind ik de volgende enorm veel beter, al is de algemene mening eerder verdeeld: Fringe, The Expanse, Life On Mars (en Ashes to Ashes).
Hmm.
Leftovers moet ik nog bekijken. Westworld S1 vond ik heel goed, en daarna unwatchable. X-Files is hier een all-time favourite (maar dan idd de myth-arc). Battlestar Galactica vond ik vreselijk, heb ik een half seizoen volgehouden maar ik kon niet overweg met het gevoel dat ik Mooi & Meedogenloos in space zat te kijken.
Fringe is een serie die ik "graag goed zou vinden" (als in: het zou op papier mijn ding moeten zijn), maar ik ben ondanks enkele pogingen nog nooit door het eerste seizoen geraakt. The Expanse exact hetzelfde. Life on Mars zou ik eens moeten opzoeken.

Edit: Ik bedenk me hier dat mystery zowat mijn favoriet genre moet zijn, maar dat ik wel enorm kritisch ben hierin. Als het voor mij niet klikt, is het een verloren zaak.

Hmm.
Leftovers moet ik nog bekijken. Westworld S1 vond ik heel goed, en daarna unwatchable. X-Files is hier een all-time favourite (maar dan idd de myth-arc). Battlestar Galactica vond ik vreselijk, heb ik een half seizoen volgehouden maar ik kon niet overweg met het gevoel dat ik Mooi & Meedogenloos in space zat te kijken.
Voor elk van die series op dat lijstje (incl. Lost) gaat ge voor- en tegenstanders vinden. Maar ze staan allen (wederom incl. Lost, ook al pakte het niet bij mij) als een huis en hadden een giga audience. Het ging er mij vooral om de uitspraak "Maar in dat mysterie-genre? Nope. Nog altijd zowat niemand die dat niveau gehaald heeft en de serie is al 13 jaar gedaan." van @starspike te weerleggen.

Maar Twin Peaks staat er imo echt wel mijlenver boven.

Fringe is een serie die ik "graag goed zou vinden" (als in: het zou op papier mijn ding moeten zijn), maar ik ben ondanks enkele pogingen nog nooit door het eerste seizoen geraakt. The Expanse exact hetzelfde. Life on Mars zou ik eens moeten opzoeken.
Fringe is echt zo een serie waar ge moet doorzetten tot het 2e seizoen (jammer genoeg). Het hele overarching mystery aspect komt eigenlijk pas in play einde seizoen 1, en vanaf dan trekken ze het telkens meer en meer open.

Op "Watchmen" na allemaal al gezien.
Daar staan overigens heel wat van mijn mede favoriete series bij: Battlestar Galactica, Fringe, X-Files en Stranger Things. Dus "evengoed als Lost" kan zeker gezegd worden. Beter? In mijn ogen niet. Maar die dingen zijn ook gewoon afhankelijk van een deel nostalgie. Lost kwam ook op een moment uit dat het serie kijken echt een vlucht nam. En Lost was de serie waar ik elke week messageboards voor afschuimde, volop mee theoriseerde, waar ik met vrienden de avond van een ep afsprak om met een goede pint en een goede peuk alles te bespreken, ...
Twin Peaks is een specialleke. Ik vind dat echt zeer goed, maar door het grootste deel van seizoen 2 (vanaf de revelation tot aan de voorlaatste ep) haalt die bij mij niveau Lost niet. (Ook Lost kakt voor mij wat in in de begindelen van zowel seizoen 2 als 3, maar nooit zo dramatisch als wat Twin Peaks lapt imo. Ik krijg nog altijd kippenvel van dat kumbaya moment) Mijn vriendin daarentegen zet het er inderdaad boven. Pas de BluRay box gekocht, dus die gaat er sowieso nog eens doorgejaagd worden.

De rest? Westworld heb ik de eerste twee seizoenen gezien en zeker seizoen 1 was verschrikkelijk goed. Die was toen onderweg om naar mijn top te vliegen, maar seizoen 2 deed het maar half voor mij en daarna heb ik het niet meer opgepikt. Idem voor The Expanse na seizoen 1. Al zijn dat beide series die ik absoluut nog opnieuw een kans ga geven. Net zoals ik Watchmen ook zeker ga zien. Maar de laatste jaren heb ik een verhuis en een baby gehad en merk ik dat in de weinige tijd die ik heb ik eerder wat ga gamen dan een serie op mezelf kijken. En mijn vriendin krijg ik bvb echt niet warm voor iets als The Expanse (Westworld mogelijk wel). Dus kheb een serieuze backlog :D

Maar Life On Mars en zijn sequel zegt me echt niet veel. Ik weet dat het flauw is en ik kan er niets aan doen, maar ik geraak echt zeer moeilijk in Brits materiaal.

Lost was toch ook 1 van mn all time favoriete series. Wist nog toen da iedere week op vt 4 kwam en hoe ik er steeds naar uitkeek. Het mysterie, hoe alles met elkaar verweven was, die flashbacks.

Ik heb nooit de negatieve commentaar gesnapt eigenlijk, het kon verwarrend zijn maar dat was ook net de sterkte. En velen snapte de finale gewoon nie.

Nu heb ik zin om die bluray box nog eens boven te halen 😁

Onlangs met mn vriendin naar Manifest beginnen kijken. Toen ik erover las dacht ik wel zoiets van da ga zowa zoals lost vibes hebben. Kverschiet er van da ik het al 1 seizoen heb uitgehouden 🤣 vind het maar pover, maar mn vriendin vind het dan weer goe. Kzal ze eens kennis laten maken me lost dan ben ik mss van Manifest vanaf 😁

Onlangs met mn vriendin naar Manifest beginnen kijken. Toen ik erover las dacht ik wel zoiets van da ga zowa zoals lost vibes hebben. Kverschiet er van da ik het al 1 seizoen heb uitgehouden 🤣 vind het maar pover, maar mn vriendin vind het dan weer goe. Kzal ze eens kennis laten maken me lost dan ben ik mss van Manifest vanaf 😁

Ik heb het afgekeken omdat ik nu echt wilde weten wat er speelde. Maar ik kan u verzekeren dat het er ECHT niet beter op wordt :rofl:

Eindelijk Mrs. Davis uitgekeken. Wat een héérlijk geflipte serie, 100% mijn ding. Enorm van genoten. :love:
The Leftovers komt nu wel héél hoog op mijn (veel te lange) watchlist te staan!

edit: Tussendoor ook Beckham bekeken. Erg fijne documentaire, dat kunnen ze wel bij Netflix. Als voetbalfan kan je hier alleen maar van genieten, denk ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan