Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zalig die LOST discussie. Blijft voor mij toch ook echt wel crème de la crème. Toegegeven, het hangt soms met poten en klauwen aan elkaar, maar tot op heden geen enkele serie die mij zo heeft kunnen meesleuren in hun wereld. De enige serie waarvan ik tot 4 uur 's nachts opbleef om het als eerste te kunnen binnen trekken hier in Vlaanderen. The Wire, Sopranos, Mr. Inbetween... Wellicht rationeel bekeken beter, maar hoewel ik deze in mijn absolute must-see top 5 plaats deed lost iets met mijn emoties dat geen andere serie tot op heden heeft kunnen doen.

Severence is goed op weg, is nog niet daar, maar als S2 zo goed is als S1 is dat ook smullen. Raised by wolves vond ik nog eens echt een brilliant sci-fi die me elke aflevering naar meer deed snakken, maar is gecancelled om god wet welke reden.

The Leftovers komt mss wel het dichts in de buurt van de sfeer en het mysterie dat Lost met zich meebracht. Is echt zo een serie die onder de radar is gebleven, nooit populariteit heeft opgepikt tov andere series, maar toch echt als een huis staat. Eentje dat ik ook aan iedereen probeer te verkopen, maar soms heb ik het gevoel dat de mensen tegenwoordig hun actie of pay-off veel te snel willen en dat slow-burners zoals The Leftovers te snel aan de kant gezet worden.

The expance, Westworld, Fring... Allemaal een kans gegeven en beginnen kijken, maar gewoon moeten afhaken vanwege niet boeiend genoeg. En dat in een tijd dat er nog geen 100 series per dag naar uw kop werden geslingerd.

Soit: On-topic; Lupin S3 beginnen kijken. Beetje van het zelfde maar tot nu toe toch beter als S2 waardoor ik het eigenlijk wou stoppen. Pantheon s1 zeer geslaagde anime over de evolutie van AI, maar dan UI waar ze een mens zijn hersens volledig online kunnen kopiëren. Zeer interessante vraagstelling en kijk hoe vrienden en familie omgaan met enerzijds het verlies van hun geliefde, maar dan wel het blijvende contact met die persoon in een VR-wereld. Absolute aanrader.
Made in Abyss S2 einde van een van de meest bizarre animes die ik heb gezien. Tentakels, beesten die op anussen lijken. Kleine meisjes die aan flarden worden gereten. Geen idee wat de maker ervan gepakt heeft, maar een gewone boterham met choco zal het niet geweest zijn vrees ik. Al bij al wel goeie serie en blij met het einde.
Welcome to Wrexham Lage verwachtingen aan begonnen, maar ben nu wel harde fan van de club en de beide heren die de club nieuw leven hebben ingeblazen.
Disenchantment S3; Goed einde voor een serie die redelijk zwak begon. Uiteindelijk ook niets bijzonders, maar als je wat breinloze tv wil zien waar toch nog iets inzit kan ik deze best aanraden.
Normal people: Serie die een AI mij heeft aangeraden adhv mijn kijkgeschiedenis en scores en aangenaam verrast. We volgen het liefdesleven van 2 studenten tot hun latere professionele leven. Verhaal is verre van origineel, will they won't they, maar de manier van filmen, de acteerprestaties en de pacing maken dat dit echt aanvoelt als 2 dood normale mensen met elk hun eigen karakter.
Gomora... Eerste aflevering, allemaal goed en wel, maar het bijt mij niet om verder te zien. Deze had ik waarschijnlijk 10 jaar geleden wel verder gekeken.
Atlanta: Must see serie die zogezegd het leven van een upcoming rapper en zijn vrienden volgt. Donald Glover is een genie en als je die man laat doen dan komt er gewoon fantastische televisie uit. De absurditeit soms waarvan je gewoon voelt dat er echt iets niet juist zit, maar net te weinig om er uw aandacht op te houden. Sommige afleveringen zouden gewoon kaskrakers kunnen zijn als langspeelfilm in de cinema.

Ik heb het nog al gezegd maar netflix en co moeten echt in de leer bij apple. Eerste jaren kon je nog zeggen dat het beginnersgeluk was maar die hun batting average blijft jaar na jaar echt hoog. Die gaan duidelijk voor quality over quantity.

Net deze gezien; Lessons in Chemistry
Heel leuke mix van genres en onderwerpen in een uitstekend period piece.

The Leftovers komt mss wel het dichts in de buurt van de sfeer en het mysterie dat Lost met zich meebracht. Is echt zo een serie die onder de radar is gebleven, nooit populariteit heeft opgepikt tov andere series, maar toch echt als een huis staat. Eentje dat ik ook aan iedereen probeer te verkopen, maar soms heb ik het gevoel dat de mensen tegenwoordig hun actie of pay-off veel te snel willen en dat slow-burners zoals The Leftovers te snel aan de kant gezet worden.
Ik weet niet of je Yellowjackets al bekeken hebt maar dit is voor mij de serie die het dichtst aanleunt bij Lost momenteel.

Zalig die LOST discussie. Blijft voor mij toch ook echt wel crème de la crème. Toegegeven, het hangt soms met poten en klauwen aan elkaar, maar tot op heden geen enkele serie die mij zo heeft kunnen meesleuren in hun wereld. De enige serie waarvan ik tot 4 uur 's nachts opbleef om het als eerste te kunnen binnen trekken hier in Vlaanderen.

Ooit bleef ik eens slapen bij mijn toenmalige vriendin in Gent. Savonds op pad daarna in bed en daarna Lost downloaden :rofl:

Ik weet niet of je Yellowjackets al bekeken hebt maar dit is voor mij de serie die het dichtst aanleunt bij Lost momenteel.
Al gezien en vond ik ook zeer goed. Alleen zet ik The Leftovers iets hoger omdat ik de kwaliteit en storytelling nog net dat niveau hoger vind. Potatoes, potatoes.

Klaar met de volledige rewatch van Allo Allo. Tegen het einde heeft seizoen 8 en 9 niet zo veel schaterlach-momenten, maar het is nog steeds genietbaar als fan. De laatste aflevering sluit in mijn ogen alles netjes af en geeft voor de meeste personages een bevredigend einde.

Ik denk dat Lt Gruber mijn favoriete personage doorheen de reeks is. Los van het feit dat hij Rene wilt versieren is hij gewoon zo een likeable bro :bow: Elke keer probeert hij hem uit de penarie te helpen en zijn *quirks* en maneurismen blijven grappig van begin tot einde.

Als hij opnieuw Mad about the boy begint te spelen... :love: Ik zat met de meest idiote grijns te kijken... :p Het is gewoon zo een perfect afsluiter voor zijn personage... Ik zou haast willen dat Rene wat aardiger tegen hem deed of één keer hem zelf een knuffel aanbood :D

Ben aan het twijfelen om van dezelfde makers "are you being served" te proberen of misschien iets anders/moderner van britse comedy zoals Father Ted.

Al gezien en vond ik ook zeer goed. Alleen zet ik The Leftovers iets hoger omdat ik de kwaliteit en storytelling nog net dat niveau hoger vind. Potatoes, potatoes.
The Leftovers was ook zeer goed maar Yellowjackets heeft imo veel meer Lost gehalte.

De laatste tijd kijk ik vaak naar Het Huis/Die Huis. Niet omdat ik zo'n fan ben van BV's, maar wel omdat ik het een erg rustgevend programma vind voor 's avonds, met niet alleen de prachtige Zuid-Afrikaanse beelden, maar ook het erf ronde de Vlaamse villa; doet nadenken over het leven en bekenden ook eens laat zien als "mensen".

Scott Pilgrim Takes Off eens een kans gegeven en ik vond het véél beter dan de overrated film. Daarna stond Blue Eye Samurai in de recommendations, en dat kon ik ook wel smaken! Qua animatie is Netflix wel goed bezig imo.

Tweede seizoen van Onder Vuur.
Niet alle verhaallijnen zijn even boeiend of geloofwaardig, maar best een vermakeijke serie. Aangename zondagavond TV.

Terug
Bovenaan