Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lost
Voor mij wel dé serie eigenlijk. Ik bekijk die elke 2 jaar wel eens opnieuw en totally holds up.
Ik denk dat veel mensen gewoon salty waren omdat ze het einde niet snapten![]()

Voor mij valt het eerder onder "guilty pleasure" dan "goeie serie" (laat staan: beste serie godbetert). De problemen qua script en pacing zijn niet te negeren imo.Niet voor mij tbh. Blijft elke keer boeien van begin tot eindeMeh, Lost was goed voor wat het toen was, en was volgens mij zeer belangrijk voor het ontstaan van een nieuwe wave series zoals we ze vandaag nog kennen, maar we moeten het toch niet gaan ophemelenVoor mij valt het eerder onder "guilty pleasure" dan "goeie serie" (laat staan: beste serie godbetert). De problemen qua script en pacing zijn niet te negeren imo.

Meh, Lost was goed voor wat het toen was, en was volgens mij zeer belangrijk voor het ontstaan van een nieuwe wave series zoals we ze vandaag nog kennen, maar we moeten het toch niet gaan ophemelenVoor mij valt het eerder onder "guilty pleasure" dan "goeie serie" (laat staan: beste serie godbetert). De problemen qua script en pacing zijn niet te negeren imo.

Yellowjackets heeft ook een Lost vibe. Dus zeker ook eens bekijkenHet kan en zal nooit genoeg opgehemeld worden door mij
De enige serie in het genre die me een iets of wat vergelijkbaar gevoel gegeven heeft, is Dark. Waarmee ik niet zeg dat er geen series geweest zijn met een vergelijkbaar niveau in mijn ogen. We gaan uiteraard dingen als een Breaking Bad niet onder de mat schuiven. Maar in dat mysterie-genre? Nope. Nog altijd zowat niemand die dat niveau gehaald heeft en de serie is al 13 jaar gedaan. 1899 had veel potentieel tot Netflix dat volledig onverklaarbaar cancelde en Severance heeft ook veel potentieel.
(Dit mag trouwens aangenomen worden als vraag naar vergelijkbare series die ik mogelijk gemist zou hebben)

Wij hebben duidelijk een heel andere smaak voor tv-series. Lost heb ik dus opgegeven in seizoen twee, bij Dark ben ik zelfs niet aan seizoen twee begonnen.Het kan en zal nooit genoeg opgehemeld worden door mij
De enige serie in het genre die me een iets of wat vergelijkbaar gevoel gegeven heeft, is Dark.
Mystery is not my thing.Twin Peaks would like a wordMaar in dat mysterie-genre? Nope. Nog altijd zowat niemand die dat niveau gehaald heeft en de serie is al 13 jaar gedaan.
Hmm.Twin Peaks would like a word.
Edit: En eigenlijk zijn er best veel series die de typische "mystery" insteek van Lost evengoed of beter doen: The Leftovers, Westworld, Watchmen, The X-Files (de overarching episodes dan toch), Battlestar Gallactica, hell zelfs Stranger Things.
En persoonlijk vind ik de volgende enorm veel beter, al is de algemene mening eerder verdeeld: Fringe, The Expanse, Life On Mars (en Ashes to Ashes).
Eerste indrukken zijn wel positief!Ik ga For all mankind eens een kans geven.
Voor elk van die series op dat lijstje (incl. Lost) gaat ge voor- en tegenstanders vinden. Maar ze staan allen (wederom incl. Lost, ook al pakte het niet bij mij) als een huis en hadden een giga audience. Het ging er mij vooral om de uitspraak "Maar in dat mysterie-genre? Nope. Nog altijd zowat niemand die dat niveau gehaald heeft en de serie is al 13 jaar gedaan." van @starspike te weerleggen.Hmm.
Leftovers moet ik nog bekijken. Westworld S1 vond ik heel goed, en daarna unwatchable. X-Files is hier een all-time favourite (maar dan idd de myth-arc). Battlestar Galactica vond ik vreselijk, heb ik een half seizoen volgehouden maar ik kon niet overweg met het gevoel dat ik Mooi & Meedogenloos in space zat te kijken.
Fringe is echt zo een serie waar ge moet doorzetten tot het 2e seizoen (jammer genoeg). Het hele overarching mystery aspect komt eigenlijk pas in play einde seizoen 1, en vanaf dan trekken ze het telkens meer en meer open.Fringe is een serie die ik "graag goed zou vinden" (als in: het zou op papier mijn ding moeten zijn), maar ik ben ondanks enkele pogingen nog nooit door het eerste seizoen geraakt. The Expanse exact hetzelfde. Life on Mars zou ik eens moeten opzoeken.

vind het maar pover, maar mn vriendin vind het dan weer goe. Kzal ze eens kennis laten maken me lost dan ben ik mss van Manifest vanaf 
Onlangs met mn vriendin naar Manifest beginnen kijken. Toen ik erover las dacht ik wel zoiets van da ga zowa zoals lost vibes hebben. Kverschiet er van da ik het al 1 seizoen heb uitgehoudenvind het maar pover, maar mn vriendin vind het dan weer goe. Kzal ze eens kennis laten maken me lost dan ben ik mss van Manifest vanaf
![]()