Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Fresh Prince of Bel-Air, seizoen 6: na 2 mindere seizoenen had ik een beetje schrik dat dit het seizoen teveel zou zijn. Maar het viel nog wel mee. De verhaallijnen worden mooi afgesloten en het einde is ook nog mooi.

Watchmen

Lang geleden dat ik zo'n goede serie gezien had. Muziek, personages, verhaal. Top!
Vond ik ook een geweldige serie.

Die voorlaatste episode, A God Walks into Abar, zal me nog lang bijblijven (samen met nog een aantal anders scènes uiteraard).
Misschien wel één van de beste afleveringen die ik ooit gezien heb, tout court.

Vond ik ook een geweldige serie.

Die voorlaatste episode, A God Walks into Abar, zal me nog lang bijblijven (samen met nog een aantal anders scènes uiteraard).
Misschien wel één van de beste afleveringen die ik ooit gezien heb, tout court.
Ik miste misschien alleen een beetje de sterkte wel van de personages. In de film lieten ze wel uitschijnen dat elke personage op peak human sterkte was. Zie de vechtscene van owl en adrian of siren. Als die een stamp gaven dan vloog er ene toch wel een meter of 2 ver. Maar voor de rest, top.

Bezig met Chernobyl te zien, keeping everyone up-to-date.

Dit weekend One Piece uitgekeken. Nooit de manga gelezen of anime gekeken (Naruto was al genoeg om te volgen 😅).
Maar heel aangenaam verrast, volgens mij echt wel de ‘gekheid’ van het bronmateriaal kunnen vertalen in live action. Zeker benieuwd naar het volgende seizoen.

Chernobyl

Man man man.. Wat een ramp. Toen dat ze in die rechtzaal dit minuut per minuut uitlegde zat ik met spanning dat te volgen totdat ik realiseerde dat dit allemaal al gebeurd was. Type muziek, type opname enzovoort, alles knap gedaan.

Bodies (Netflix) uitgekeken, die was wel goed!
Net de 3de aflevering gezien.
Zeer intrigerend en ga het zeker uitkijken.
Wel beetje hit & miss qua stijl.

De toekomst ziet er een pak minder overtuigend uit dan de andere timelines. Die product placement van Renault was allesbehalve subtiel.
Ik heb ook een afkeer gekregen van een 'toekomststijl' waarin alles gebeurt in grote ruimtes die alleen maar uit glas bestaan. Nogal cliché en ongeïnspireerd vind ik.

De Twaalf (S2) uitgekeken. We keken elke aflevering toch echt uit naar de volgende, dus dat zat wel goed.

Dat de vader niets gedaan had was al snel duidelijk, dat het bij Julie meer dan een ongeluk was ook. Richting de laatste afleveringen heeft mijn vrouw ook meermaals naar de stiefzus gewezen, maar we wezen dat dan telkens af omdat het bij de haren getrokken leek met de info die we kregen. Dus het einde voelt toch een beetje lame aan.

De subplots vond ik op zich niet slecht uitgewerkt, maar ik vond ze wat te veel. Zowel in screentime, waarbij ze afleiden van het hoofdplot (dat spannender en boeiender is), maar ook qua thematieken. Een beetje overdadig qua tragedie, die levens van de juryleden ...

De toekomst ziet er een pak minder overtuigend uit dan de andere timelines. Die product placement van Renault was allesbehalve subtiel.
Ik heb ook een afkeer gekregen van een 'toekomststijl' waarin alles gebeurt in grote ruimtes die alleen maar uit glas bestaan. Nogal cliché en ongeïnspireerd vind ik.
Ik geef je wel gelijk, het kwam wat generisch over. Dat hebben we al zo vaak gezien en ik miste ook wel het verhaal hoe die dystopie tot stand is gekomen.

De Twaalf (S2) uitgekeken. We keken elke aflevering toch echt uit naar de volgende, dus dat zat wel goed.

Dat de vader niets gedaan had was al snel duidelijk, dat het bij Julie meer dan een ongeluk was ook. Richting de laatste afleveringen heeft mijn vrouw ook meermaals naar de stiefzus gewezen, maar we wezen dat dan telkens af omdat het bij de haren getrokken leek met de info die we kregen. Dus het einde voelt toch een beetje lame aan.

De subplots vond ik op zich niet slecht uitgewerkt, maar ik vond ze wat te veel. Zowel in screentime, waarbij ze afleiden van het hoofdplot (dat spannender en boeiender is), maar ook qua thematieken. Een beetje overdadig qua tragedie, die levens van de juryleden ...
Kan ik me wel in vinden eigenlijk! Al is dat laatste natuurlijk een beetje eigen aan fictie, je kan dezelfde bedenking ook maken bij veel andere series (laat staan soaps). Niet vergeten dat er ook een heleboel juryleden met een "saai" leven zijn, maar die komen gewoon niet aan bod uiteraard.

Ondertussen uitgekeken. Ik vond het wel sterk.

Na die eerste 3 eps is de toekomst al een pak minder 'glazig' :unsure:, blij dat ze daar toch niet mee overdreven hebben.
De laatste ep breekt de eigen sci-fi-regels van de reeks, maar uiteindelijk kon het misschien niet anders om er een deftig einde aan te knopen. Dus ik ben er niet kwaad om.

Twaalf S1 uitgezien

Chapeau voor Maaike Cafmeyer. Ik zag haar altijd voor als de actrice die van die sketches deed en scheetgrappen maakte maar amai. Wat een performance. De show op zich was goed, soms tot het frustrerende toe (positief bedoeld).

Benieuwd naar S2.

Volgende bekeken de afgelopen 2 weken:
  • Barry S4: S1-2-3 vind ik bij de beste TV ooit gemaakt. S4 vond ik veel minder goed. Minder strak en contained, teveel speciaal willen doen, en een heel stuk ongeloofwaardiger (No way dat Barry daar opeens de devout christian gaat uithangen, no way dat Sally zich 8j in zo een onderdanige rol in een slechte relatie poneert, no way dat iedereen effectief gelooft dat Gene de slechte zou zijn geweest.)
  • Harley Quinn S2 (stukske nog)-3-4: S1 en 2 zijn echt geweldig, maar 3 en 4 zijn imo stukken minder. Ze verliezen echt alle focus op wat de serie plezant maakte.
  • It's Always Sunny S9-10: Na ettelijke keren proberen te starten, er dan toch eindelijk in geraakt. Na een tijdje klikt het echt wel, en wordt dit gewoon 1 van de beste sitcoms ooit. Het is bizar om te zien hoe het stelselmatig meer en meer op Southpark begint te lijken :laugh:.
    Voorlopig is het voor mij gepiekt S5-9. S10 vond ik echt een enorme dip in kwaliteit. Ik hoop dat het hierna terug omhoog gaat.

Deze week Loki season 2 gebinged. Onverwachts enorm van genoten. Het beste wat de MCU heeft uitgebracht sinds de Infinity Saga.

Terug
Bovenaan