Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Hijack Ik ben ook met deze serie bezig maar de serie kan enkel zo lang duren omdat er sommigen domme fouten (blijven) maken. Visueel ziet het er goed uit maar al de "acties" heb je al eens in andere films of series gezien, dus erg vernieuwend is het niet..

Barry gaat toch ook langzaam achteruit per aflevering hoor. S1 was top, S2 cava nog, nu S3 kan ik nog met moeite uitkijken.

The Night Manager
Serie van 6 afleveringen van net geen uurtje. De eerste helft is gezapig, maar vermakelijk en zeker niet “top of the line”. De tweede helft duwen ze de gaspedaal wat in en wordt het stukken beter en ook gewoon een goede finale. Nog steeds niet “best of the best”, maar wel van genoten (zeker met Hugh Laurie als English bad guy).

3e keer dat ik the office (US) een kans geef en nu klikt het eindelijk :love: seizoen 1 & 2 zijn er net doorgejaagd, ik kijk al uit naar de rest :D

Nog eens het eerste seizoen van True Detective opgezet, dat blijft absolute toptelevisie. Chapeau voor de vertolking die McConaughy geeft aan Rust Cohle. Die man zijn blik op het leven is zo cynisch dat het haast begeesterend werkt. The Conspiracy against the Human Race van Thomas Ligotti ligt hier in de boekenkast, daar hebben de makers hun inspiratie uit gehaald.

3e keer dat ik the office (US) een kans geef en nu klikt het eindelijk :love: seizoen 1 & 2 zijn er net doorgejaagd, ik kijk al uit naar de rest :D
en the best is yet to come :clap:

giphy.gif

The Night Manager
Serie van 6 afleveringen van net geen uurtje. De eerste helft is gezapig, maar vermakelijk en zeker niet “top of the line”. De tweede helft duwen ze de gaspedaal wat in en wordt het stukken beter en ook gewoon een goede finale. Nog steeds niet “best of the best”, maar wel van genoten (zeker met Hugh Laurie als English bad guy).
Zeker ook eens 'The little drummer girl' proberen, ook een tv serie naar een boek van John Le Carré.
Geregisseerd door Park Chan-wook met oa Florence Pugh, Michael Shannon en Alexander Skarsgard

The Witcher S3 uitgekeken, een seizoen opdelen in 5 en 3 episodes is gewoon dwaas.
En de laatste 3 waren dan ondermaats met de finale op kop. Neen, dit is geen Game Of Thrones niveau, het zou gekund hebben.
Henry Cavill verlaat de serie op tijd denk ik, zijn personage was soms meer bijzaak geworden.

Echt slecht vond ik het nu ook niet. Dus we zien wel met S4 en Liam Hemsworth als Gerald. Maar Cavill zal wel even gemist worden.

Invincible uitgekeken, ook de extra rond Atom Eve. Best wel leuk, benieuwd naar S2.

Net ook de eerste twee afleveringen van Extraordinary gezien, hilarisch en heel verfrissend. Eentje om te bingen.

Gisteren The Umbrella Academy uitgekeken, ooit gestopt halverwege het eerste seizoen en snap nu niet meer waarom. Echt wel een goede serie, heel de time travel loop is aan mij wel besteedt. Het einde van seizoen 3 was wel niet helemaal hetgeen ik verwachtte, maar seizoen 4 komt er aan. Dus kijk er wel naar uit.

Hijack Ik ben ook met deze serie bezig maar de serie kan enkel zo lang duren omdat er sommigen domme fouten (blijven) maken. Visueel ziet het er goed uit maar al de "acties" heb je al eens in andere films of series gezien, dus erg vernieuwend is het niet..
Deze morgen aflevering 7 gekeken.
Tis niet slecht maar zo net niet.

Drops of God (Apple+) uitgekeken.

Adaptatie van de gelijknamige manga. Tempo ligt vlot en het is een interessant verhaal dat in 8 afleveringen van +-50 minuten volledig uitverteld is. Sterke acteerprestaties over de hele lijn en zeer mooi gefilmd allemaal. Enigste kritiek die ik kan opbrengen is dat de plot een beetje voorspelbaar kan zijn met momenten en dat soms zaken gerushed aanvoelen.

Ik heb een stuk van de manga gelezen en ik weet dat er normaal 13 "apostelen" in dit verhaal zijn, maar de serie heeft er ...minder. Nu ja, doet me denken dat ze niet het budget / tijdhadden voor meer dan één seizoen. Tevens is dit een manga waarin men bijvoorbeeld een legendarische wijn drinkt en voelt alsof hij het Queen-concert te Wembley is aan het bijwonen. :unsure: De fantastische elementen zijn waarschijnlijk teruggeschroefd om het meer toegankelijk te maken voor de casual viewer.

Misschien dat de manga-lezers meer kritiek kunnen vinden in vergelijking met het bronmateriaal, maar -als iemand die nooit wijn drinkt- vond ik het een zeer goede serie.

Drops of god was idd een aangename verrassing en ook een originele insteek. Ik had wel constant dorst :s

Gisteren ook Yellowjackets S2 afgerond. Blijft op niveau.

True Detective seizoen 1

Ik weet dat ik waarschijnlijk zeer eenzaam ga zijn met deze mening, maar ik vind dit precies wat overroepen :unsure: na de talloze lofbetuigingen verwachtte ik omvergeblazen te worden, maar ik vind het gewoon middelmatig. Belangrijk detail wel is dat detectives mij niet liggen.

Begonnen met Reacher op Prime. Gespierde kerel met een special forcesverleden komt in een idyllische Amerikaanse small town en raakt daar betrokken in een spiraal van intriges en moorden. Dat soort verhaallijnen hebben we al vaker gezien met hier en daar wat variaties, de ene al wat beter dan de andere. Tot dusver is deze al wat beter dan de andere. Call me intrigued. Koffie heb ik wel bij de hand, maar geen peach pie. Nog niet.

Begonnen met Reacher op Prime. Gespierde kerel met een special forcesverleden komt in een idyllische Amerikaanse small town en raakt daar betrokken in een spiraal van intriges en moorden. Dat soort verhaallijnen hebben we al vaker gezien met hier en daar wat variaties, de ene al wat beter dan de andere. Tot dusver is deze al wat beter dan de andere. Call me intrigued. Koffie heb ik wel bij de hand, maar geen peach pie. Nog niet.
Ik was heel aangenaam verrast door deze serie. Ben al aan het wachten op S2.

True Detective seizoen 1

Ik weet dat ik waarschijnlijk zeer eenzaam ga zijn met deze mening, maar ik vind dit precies wat overroepen :unsure: na de talloze lofbetuigingen verwachtte ik omvergeblazen te worden, maar ik vind het gewoon middelmatig. Belangrijk detail wel is dat detectives mij niet liggen.
Puur uit nieuwsgierigheid: hebt ge veel detective-series in het verleden gezien? In het ouderlijk huis stond altijd Flikken, Baantjer, Zonestad, etc etc op en dacht dat k nooit nog een politie/detective-reeks wou zien als ik eenmaal op men eigen woonde, maar true detective is de enige uitzondering. Misschien dat ik ook nog Luther probeer, maar khoor af en toe dat het lang niet zo sterk is.

To each his own though. :)

Terug
Bovenaan