Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik ben ook bezig aan Reacher. Het is idd een aangename actieserie. Het enige wat me stoort is dat er vele "uitlegmomenten" zijn die onwaarschijnlijk lijken zoals Agatha Christie ineens alles ziet uit een onooglijk detail. Er is al een tweede seizoen aangekondigd maar de serie is zo populair (en uiteraard de 27-28 boeken) dat ze er toch minstens 5 uit kunnen puren.

True Detective seizoen 1

Ik weet dat ik waarschijnlijk zeer eenzaam ga zijn met deze mening, maar ik vind dit precies wat overroepen :unsure: na de talloze lofbetuigingen verwachtte ik omvergeblazen te worden, maar ik vind het gewoon middelmatig. Belangrijk detail wel is dat detectives mij niet liggen.
Ook toevallig aan't (her)bekijken. Ik blijf dat echt steengoed vinden. Zowel Mcconaughey als Harrelson acteren enorm sterk, goeie soundtrack, knappe cinematografie (met de bekende one take shot als beste voorbeeld).
En gewoon de algeneme sfeer die het uitademt is gewoon af imo. Je waant je zo in de zwoele, plakkerige bayou waar een soort doodse, desolate bekrompen sfeer hangt. Gooi daar Rust Cohle in die haaks op de mentaliteit in die hele omgeving staat.

Er zijn wel mankementen. Ze proberen bij momenten wat meer te zijn dan een gewone detective serie, zie bv de monologen van Cohle tijdens zijn ondervraging. En ook Hart is een beetje een cliché flik maar Harrelson zet die zo goed neer, dat je ze dat wel vergeeft.
Ik denk wel dat het staat of valt met de klik met de twee detectives. Als die je niet mee hebben, dan wordt het al een pak moeilijker.

Sanctuary Seizoen 1.

Serie over Sumo in Japan. Wow. Verhaal werd mooi opgebouwd, sterk geacteerd, veel mooie maar ook heel aangrijpende scenes. Would absolutely recommend.

Puur uit nieuwsgierigheid: hebt ge veel detective-series in het verleden gezien? In het ouderlijk huis stond altijd Flikken, Baantjer, Zonestad, etc etc op en dacht dat k nooit nog een politie/detective-reeks wou zien als ik eenmaal op men eigen woonde, maar true detective is de enige uitzondering. Misschien dat ik ook nog Luther probeer, maar khoor af en toe dat het lang niet zo sterk is.

To each his own though. :)

Ik maakte dat ik altijd zo snel mogelijk naar mijn kamer was als dat op stond bij mijn ouders :p
Qua politieseries heb ik misschien daardoor ook wel lange tijd een vooroordeel gehad, maar geniale reeksen als The Wire en The Bridge hebben daar verandering in gebracht. True Detective heeft niet per se hetzelfde effect gehad voor detectivereeksen (maar voor alle duidelijkheid, ik vond er ook niks slechts aan he, het deed me gewoon niet zo veel)

Ook toevallig aan't (her)bekijken. Ik blijf dat echt steengoed vinden. Zowel Mcconaughey als Harrelson acteren enorm sterk, goeie soundtrack, knappe cinematografie (met de bekende one take shot als beste voorbeeld).

Hier wel helemaal mee eens. Ik heb er niks over opgezocht, maar het zou me enorm verbazen als McConoughey hier geen Emmy voor gewonnen heeft, zijn acteerwerk heeft me wel heel het seizoen blijven boeien.

Ik ben ook bezig aan Reacher. Het is idd een aangename actieserie. Het enige wat me stoort is dat er vele "uitlegmomenten" zijn die onwaarschijnlijk lijken zoals Agatha Christie ineens alles ziet uit een onooglijk detail. Er is al een tweede seizoen aangekondigd maar de serie is zo populair (en uiteraard de 27-28 boeken) dat ze er toch minstens 5 uit kunnen puren.
Ze nemen je er inderdaad met het handje bij, maar het stoort me niet. Het staat ook bol met clichés (
de gevangenisscènes waar Reacher met gemak de bad guys in elkaar klopt
) maar ook daar op een niet-storende manier.

FUBAR heb ik na een kwartier afgezet omdat het allemaal supergeforceerd overkomt. In mindere mate had ik dat gevoel ook bij The Expendables: de ouwe glorie van de eighties afstoffen en hergebruiken tot in den treure.

Good Omens seizoen 2

Wow, ik had wat schrik dat het qua niveau wat ging minderen omdat het niet meer op het boek verder borduurt, maar die schrik was nergens voor nodig. 6 afleveringen lang opnieuw kunnen genieten van de chemie tussen Sheen en Tennant, met eervolle vermeldingen voor Jon Hamm en Miranda Richardson.
De seizoensfinale was een mooie aanzet voor een derde seizoen.
Ook wel een seizoensfinale om bij te wenen haha, ik ga Paddington opzetten om me wat minder triest te voelen. :help:

Reacher uitgekeken. Het was de moeite!

Ik vind het alleen wat raar dat er niets meer werd gezegd van de Venezolaanse huurmoordenaars. Reacher heeft hun lucratieve handeltje helemaal gesaboteerd, die moeten toch pissed zijn?

The Bear staat op het lijstje, maar ik heb geen Apple+.

The Peacemaker
The Sopranos
Star Trek Prodigy

The Peacemaker: Niet slecht maar ook niet geweldig. Het heeft de typische vibes van Suicide Squad overgenomen en dat is wel top, easter egg in het einde is ook goed.

The Sopranos, no words, blijft goed.

Star trek Prodigy, opgezet omdat ik zelf eens wou weten waarover het ging (star trek fan) + voor de dochter. Ik snap niet waarom Streamz dit in het nederlands heeft gezet + géén ondertitels voorziet. Op de tv zien was een nachtmerrie omdat het soms zo onduidelijk was. Ook is het nederlands accent vreselijk. Ik dacht op een gegeven moment dat de personage "JO BRO, JE WET TOG WAT JE MOET DOEN EUUU" dit ging zeggen. De show zelf is wel heel goed, goed verhaal en leuk, maar alleen te zien in het engels voor het serieus te nemen.

Na dertig (of meer) jaar nog eens De Bossen van Vlaanderen opnieuw bekeken. Als kind vond ik het een toch wel creepy sfeer hebben, dat effect is nu wel weg maar het blijft toch een interessant gegeven en een heel goed gemaakte reeks.

Ik ga wellicht eerdaags the Lincoln lawyer seizoen 2 starten.
1 was ook niet slecht.

Seizoen 9 van The Blacklist onlangs gekeken op Netflix. Dat blijft toch gewoon één van mijn favoriete series die ik al gekeken heb, ondanks dat de kwaliteit van de afleveringen niet altijd consistent zijn. James Spader blijft toch echt de hoofdreden waarom ik hier zo graag naar kijk, wat een geweldige acteur. Natuurlijk kijkt de serie ook wel goed weg.

Seizoen was op zich niet slecht, maar wel jammer dat de identiteit van Red in dit seizoen totaal niet besproken werd, maar bon de uiteindelijk reveal zal dan wel voor het laatste seizoen zijn veronderstel ik. Wel jammer dat er 2 personages lijken weg te gaan, gaat vreemd zijn om die nog te 'vervangen' voor 1 seizoen. Vooral Aram heeft toch ook wel zijn plek in deze serie.

Iemand die trouwens weet waar je seizoen 10 al kan kijken? Op Netflix komt dat altijd pas na enkele maanden en zou het toch graag eerder willen zijn om niet gespoild te worden.

Puur uit nieuwsgierigheid: hebt ge veel detective-series in het verleden gezien? In het ouderlijk huis stond altijd Flikken, Baantjer, Zonestad, etc etc op en dacht dat k nooit nog een politie/detective-reeks wou zien als ik eenmaal op men eigen woonde, maar true detective is de enige uitzondering. Misschien dat ik ook nog Luther probeer, maar khoor af en toe dat het lang niet zo sterk is.

To each his own though. :)
Broadchurch ook een kans geven dan.

Painkiller op Netflix. Blijft één van de meest fascinerende onderwerpen van de laatste jaren en dit is wederom een steengoede versie.

Het tiende en finale seizoen van The Blacklist.
Het is inderdaad voorspelbaar en Reddington is iedereen te slim af maar ondanks dat toch een vermakelijke serie.

Invisible Worlds met Richard Hammond.

Mild interessant. Het is alleen jammer dat ze verschillende verschijnselen aanhalen zoals cavitatie zonder echt diep er op in te gaan. Richard Hammond brengt het met de nodige flair, maar met wat meer uitleg had het veel beter geweest. Zou eigenlijk eens een of andere natuurdocumentaire willen zien die op een goede tv echt wat mooie beelden kan tonen samen met de interessante uitleg.

Luther S1

Kijkt vlot weg. Idris Elba is steeds vermakelijk. De serie kan wel vrij theatraal zijn met redelijk wat ongeloofwaardige momenten die hard steunen op toeval of IQ 400 stijl deducties... Doet me af en toe denken aan House MD

Terug
Bovenaan