Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gaialand op VRT Max over de Ecoovie sekte van de jaren tachtig en negentig. Hun bedoeling was misschien initieel niet slecht maar wat waren die mensen naief tot zelfs dom. Erg de moeite om eens te bekijken.

you s4 was wel vermakelijk, maar iets te veel 'en nu lijmen we alle stukken op een schijnbaar consistente manier samen'.

tlou s1 ook goed, maar mist de band tussen ellie en joel die de game beter weet samen te stellen.

Aflevering 1 van The Expanse gezien, en het kon mij helaas helemaal niet overtuigen. Volhouden omdat het beter wordt? Of moet aflevering 1 je al liggen om verder te gaan?

Verder recent nog gezien:
The Last of Us - 9/10
This Is Us S1 - 8/10
Dahmer - 7/10
The White Lotus S1 - 7/10

Aflevering 1 van The Expanse gezien, en het kon mij helaas helemaal niet overtuigen. Volhouden omdat het beter wordt? Of moet aflevering 1 je al liggen om verder te gaan?

Verder recent nog gezien:
The Last of Us - 9/10
This Is Us S1 - 8/10
Dahmer - 7/10
The White Lotus S1 - 7/10
Ik zou het nog efkens geven, ik vond het heel erg goed worden, maar moest ook een aflevering of 2-3 wachten vooraleer ik hooked was :)

The Expanse heeft wel een paar afleveringen nodig om op gang te komen ja. Voor mij een van mijn favo scifi series die er zijn, en ik vond het ook echt alleen maar beter worden met de seizoenen. Enkel het laatste seizoen was misschien iets minder, maar nog altijd de moeite imo.

Babylon Berlin S4

Minder dan de vorige seizoenen (beetje TE veel plotlijnen door elkaar) maar desondanks weer grootse en relevante tv
Geweldige sfeerschepping, top geacteerd (Liv Lisa Fries :love:), topmuziek

Geen idee eerlijk gezegd.
Wil ik ook wel weten. Geen idee meer waar ik ben afgehaakt in TWD maar wil het einde uiteinelijk wel zien.

Denk dat mijn laatste aflevering iets was toen er veel animo was tussen vrije Neeman en Maggie maar ik heb mijn laatste afleveringen redelijk dronken gezien. :)

Geen idee meer waar ik ben afgehaakt in TWD maar wil het einde uiteindelijk wel zien.

Denk dat mijn laatste aflevering iets was toen er veel animo was tussen vrije Neeman en Maggie maar ik heb mijn laatste afleveringen redelijk dronken gezien. :)
Het laatste seizoen is redelijk ça vas nog. De laatste afleveringen starten ook met een flash back naar alle hoofd gebeurtenissen van de hele serie en de allerlaatste aflevering is gedeeltelijk een inleiding nar de komende spin offs.

Aflevering 1 van Lucky Hank, nieuwe reeks met Bob Odenkirk. Een docent Engels/hoofd departement Engels op een middelmatige universiteit. Er lijkt aanzet te komen tot conflict met collega’s, leerlingen, vrouw, dochter, … Op zich nog geen idee welke richting het effectief zal uitgaan maar Odenkirk en Mireille Enos hebben uitstekende chemie, de supporting cast is sterk (Oscar Nunez, Diedrich Bader, Suzanne Cryer, …). Eentje die ik ga opvolgen.

Begonnen aan Swarm, de nieuwe serie van Donald Glover. Esthetisch heel fijn, benieuwd of het even goed wordt als Atlanta. :coolbrows:

Ted Lasso S1 tem meest recente aflevering S3

S1 begint zeer sterk en deed me constant hardop lachen, maar S2 en S3 vervallen vrij hard in typische sitcom-clichés. Op bepaalde punten had het zelfs de voorspelbaarheid van FC de kampioenen

S1 8/10, S2 7/10, S3 6/10 voorlopig. Het is nog altijd leuk om te volgen, maar niveau is ver gezakt.

Tevens begonnen aan Hannibal. Mads Mikkelsen, Laurence Fishburne en Hugh Dancy zijn allemaal top. Lange tijd geleden aan begonnen, maar slechts 3 afleveringen gezien. Zeer benieuwd om het nu uit te lopen

Laatst bewerkt:
Bij Ted Lasso ben ik afgehaakt ergens voor de helft van seizoen 2, deed me echt niks. Had hoge verwachtingen door alle lof die ik lees maar inderdaad, het berust te veel op clichés en het miste wat geloofwaardigheid (iets te karikaturaal eigenlijk).
Beetje zonde want ik heb speciaal daarvoor (en voor Severance, wat wel top was) Apple TV abonnement genomen.

Het tweede seizoen van Ted Lasso is minder en het derde wordt maar lauw onthaald. Ik denk dat de cliché meligheid en optimisme de mensen lokte tijdens de pandemie. Daar zijn de meeste positieve recensies dan ook van gekomen. Voor het tweede seizoen zijn er vooral Engelsen die zitten te klagen dat het zo ongeloofwaardig is dat ze er niet in kunnen raken.

Maar ik kan begrijpen dat nieuwe kijkers teleurgesteld zijn na de lovende kritieken met 5 sterren etc om dan een "gewoon" verhaal te zien. Ik zou hem persoonlijk ook niet in een must see lijst zetten.

Terug
Bovenaan