TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bij Ted Lasso ben ik afgehaakt ergens voor de helft van seizoen 2, deed me echt niks. Had hoge verwachtingen door alle lof die ik lees maar inderdaad, het berust te veel op clichés en het miste wat geloofwaardigheid (iets te karikaturaal eigenlijk).
Beetje zonde want ik heb speciaal daarvoor (en voor Severance, wat wel top was) Apple TV abonnement genomen.
 
Geloofwaardig is Ted Lasso inderdaad niet. Wel is het hartverwarmend, met leuke personages en arcs en bovenal ijzersterke dialoog van de twee coaches.
 
Het tweede seizoen van Ted Lasso is minder en het derde wordt maar lauw onthaald. Ik denk dat de cliché meligheid en optimisme de mensen lokte tijdens de pandemie. Daar zijn de meeste positieve recensies dan ook van gekomen. Voor het tweede seizoen zijn er vooral Engelsen die zitten te klagen dat het zo ongeloofwaardig is dat ze er niet in kunnen raken.

Maar ik kan begrijpen dat nieuwe kijkers teleurgesteld zijn na de lovende kritieken met 5 sterren etc om dan een "gewoon" verhaal te zien. Ik zou hem persoonlijk ook niet in een must see lijst zetten.
 
Laatst de mini-docu-series "MH370: The Plane that Disappeared" en "Murdaugh Murders" gezien. Allebei zeer interessant als je van dat soort series houdt. Al ging het MH370 verhaal ook wel enorm het Complotstraatje in helaas.
 
Iron Fist S2 - 5,5/10

Ik had moeten luisteren he. Dacht ik nog dat Wednesday een teleurstelling was, is deze Netflix Marvel-show de volgende in het rijtje. Nochtans zei 'het internet' dat het tweede seizoen beter was dan het eerste.

Ze hebben niet gelogen, maar echt veel beter is het allesbehalve. De serie wordt nog een beetje gered door een personage uit een andere reeks en voor de eindscène alleen al trek ik een half punt af. Dat ene moment moet zowat de slechtste special effects zijn die ik in jaren heb gezien, dat zoiets zelfs het scherm heeft gehaald gaat mijn petje te boven. En daar ontbrak ook gewoon een geluidseffect? Bizar.
 
The tick . Jammer dat het gecanceld is . Best vermakelijk. Wel een inferieure the boyz dus ik snap wel de reden waarom.
 
Laatst de mini-docu-series "MH370: The Plane that Disappeared" en "Murdaugh Murders" gezien. Allebei zeer interessant als je van dat soort series houdt. Al ging het MH370 verhaal ook wel enorm het Complotstraatje in helaas.
Ik heb dat na anderhalve afl afgezet ( mh 370) dat was constant hetzelfde dat ze herhaalden. Complot theorie - blijtende mensen - dramatische speech - repeat

Dat was echt zo een typische vtm/ hln niveau documentaire gericht op sensatie.
 
Ik heb dat na anderhalve afl afgezet ( mh 370) dat was constant hetzelfde dat ze herhaalden. Complot theorie - blijtende mensen - dramatische speech - repeat

Dat was echt zo een typische vtm/ hln niveau documentaire gericht op sensatie.
Dat klopt
 
Liaison (Apple TV+) Deze zesdelige serie zou beter werken als een film van 2,5 uur, het plot is niet al te ingewikkeld en er kan wat vet af. De spanningsboog is ook laag (vergelijkbaar met een politie of detectiveserie), dus er valt niet veel van te verwachten, het is bij momenten voorspelbaar en er zit wat holle praat in om de tijd te vullen.
 
Pfff... Liaison, ik heb ernaar gekeken omwille van Eva Green, maar eigenlijk is dat echt een rotslechte serie. Elk personage is een lege doos en nergens is er iets van diepgang te merken, niet in de emoties, niet in de thematiek, niet in de plot.
 
Shrinking (seizoen 1, 2023) - aanrader. Goede cast en een geweldige balans tussen humor en zwaardere thema's.

The Consultant (seizoen 1, 2023) - zwak, met uitzondering van Christoph Waltz en Brittany O'Grady.
 
shadow and bone tweede seizoen, weinig inhoud maar degelijke visuals en sound effects.
dialoog volume hadden ze soms wat luider kunnen mixen, maar moest precies plaats maken voor bombastische geluidseffecten.
achja, eerste seizoen was hetzelfde verhaal, had het moeten weten.
 
Alles van You gezien, maar in een atypische volgorde...

De vriendin was begonnen aan het 4e seizoen van You en ik had besloten eens mee te kijken.
Uiteindelijk wel geïnteresseerd geraakt en nadien besloten van ook maar de eerste 3 seizoenen te kijken.
Zal ze hier even bespreken.

- You S1: Ik wist niet goed wat te vinden van deze serie in het begin. Ik denk dat S1 het seizoen is waar Joe het meest stalkerig en creepy is. Ik was fan van Dexter omdat je nog iet wat het gevoel had dat je kon rooten voor Dexter, die "enkel criminelen dood". Maar dan heb je Joe, die gewoon een creepy delusional stalker is, niet bepaald iemand om voor te rooten. Uiteindelijk was het een knop die ik moest omdraaien. You is geen crime thriller of sterk maatschappelijk drama. Het is eerder een soort donkere comedy. Like watching a car crash. Zolang je er geen logica in probeert te zoeken is het wel genieten.
Uiteindelijk is S1 best goed, Beck is van alle "season girls" het meest tragisch vind ik. Een normaal meisje, met haar eigen problemen, fouten, ... die door een obsessieve sociopaat wordt opgemerkt en het helaas bekoopt met haar leven.

- You S2: In season 2 komt de serie echt op gang. Een nieuwe stad, betere side characters en wat meer tongue in cheek humor maken het voor mij een stuk leuker om te kijken. Beste season imo.
Love is mogelijks ook wel mijn favoriete " season girl", mede dankzij de geweldige Victoria Pedretti. De twist wist ik helaas wel al ongeveer doordat ik S4 eerst had gezien en er wat verwijzingen zijn, maar was toch nog verrast. Joe is een gigantische hypocriet door uiteindelijk verafschuwt te zijn door Love's moorden, maar dat is natuurlijk de kern van Joe's karakter.

-You S3: Eigenlijk had S2 wel een goed einde voor de serie geweest, maar ik ben wel blij dat ze er mee verder gingen. De structuur van dit season verschilt het meest in vergelijking met de andere seasons en dit kan een beetje hit or miss zijn afhankelijk van hoe je naar de serie kijkt. Geen grote US stad (S1 = NY, S2 = LA) deze keer maar de suburbs van California.
De dynamiek tussen Love en Joe is heel leuk om te zien in dit season, het elkaar een spiegel voor houden, proberen normaal te zijn maar toch hun moordneigingen niet kunnen controleren, ... Het probleem met dit seizoen zijn de meerdere "season girls" waar Joe mee obsessed geraakt. Zowel Natalie als Marianne krijgen weinig aandacht en zijn niet zo memorabel eerlijk gezegd.

-You S4: Zoals gezegd was dit het season waar ik mee begonnen ben, op zich geen probleem met te volgen als je iets of wat weet van de serie. Deze keer is Londen het toneel en wordt de serie een mix van whodunnit en introspectie voor Joe. Ik vond dit season best ok maar na de voorgaande 3 gezien te hebben is het misschien wel het minste...
Zeker de "season girl" deze keer, Kate, vind ik echt de minst interessante van allen. Gelukkig is de echte "season girl" natuurlijk Rhys, Joe's evil nature verpersoonlijkt. Kon me weinig interesseren in Kate en haar rich friends naar de dynamiek tussen Joe en Rhys was wel geweldig.

Ik ga zeker kijken naar 5e (en laatste) season!
 
The Offer beginnen kijken. Gewoon heel goed en enorm sterk acteerwerk. Bob Evans doet mij ook wel weer zin krijgen in een Entourage rewatch. Zou mij niet verbazen als hij een van de inspiraties was voor Ari Gold.
 
Terug
Bovenaan