TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Excuses als het hier niet thuishoort maar vind niet direct een betere plek om deze vraag te stellen. In F1 drive to survive seizoen 5 episode 2. In Montreal gaat Totto los tegen de andere teamleiders. Waarom is dat precies? Het lijkt alsof hij de andere teams beschuldigt dat zij iets hebben gedaan aan hun auto om het bouncen te verhelpen waardoor het onveilig wordt voor de chauffeurs ofzo? Snap dat stuk niet goed.
't is meer voor de F1-topic @vishnusixclix

maar om op uw vraag te antwoorden:
basically was het bouncen (porpoising) vorig seizoen zo hevig dat de piloten met moeite hun hoofd konden controleren, en net vooral op het einde van rechte stukken, als ze hun rempunt moeten zoeken.
de andere teams hadden redelijk snel een vorm van oplossing, al was het pas na halverwege seizoen (na Spa) pas echt weg. ondertussen was Hamilton half kreupel uit zijn Mercedes gekropen in Baku.

en dus had Wolff een meeting bijeen geroepen om reglementering te krijgen. wat uiteindelijk ook min of meer gebeurd is.

uiteindelijk had hij een punt dat het gevaarlijk kon zijn, maar de andere teams hadden ook een punt dat Wolff dat vooral vroeg omdat Mercedes het niet opgelost kreeg zonder veel aan pace in te boeten. Mercedes was ook voor een concept dat de wagen praktisch tégen de grond reed qua rijhoogte, wat het probleem nogal verergerde.
 
The history of the world part 2
1ste afl gezien en ik ga het daarbij houden. Flauwe humor, ik had er meer van verwacht.
 
Wednesday S1

Don't believe the hype. Unless you're 12 year old girl.

Nee, ik vond hier maar weinig aan dat de hype kon inlossen. Wednesday is niet bepaald likeable, het is allemaal o zo edgy zonder echt edgy te zijn. Ik behoor duidelijk tot de verkeerde doelgroep. Damn, I'm an old fuck.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Wednesday S1

Don't believe the hype. Unless you're 12 year old girl.

Nee, ik vond hier maar weinig aan dat de hype kon inlossen. Wednesday is niet bepaald likeable, het is allemaal o zo edgy zonder echt edgy te zijn. Ik behoor duidelijk tot de verkeerde doelgroep. Damn, I'm an old fuck.
Normaal trek ik mij weinig aan van doelpubliek (Outer Banks is een guilty pleasure :unsure:), maar mij deed het ook niks. Ben afgehaakt na 3 afleveringen ofzo. Ik miste compleet de sfeer van Addams Family.
 
Wednesday S1

Don't believe the hype. Unless you're 12 year old girl.

Nee, ik vond hier maar weinig aan dat de hype kon inlossen. Wednesday is niet bepaald likeable, het is allemaal o zo edgy zonder echt edgy te zijn. Ik behoor duidelijk tot de verkeerde doelgroep. Damn, I'm an old fuck.
Ik had die twee films uit de jaren 90 nog eens bekeken en daarna deze serie. De films vind ik oprecht nog grappig... Niet zo grappig of "op niveau" zoals Budapest Hotel of Hot Fuzz, maar nog vrij vermakelijk.

Wednessday de serie voelt meer aan alsof het gemaakt is voor jonge pubers. De "edgy-ness" komt gewoon niet goed over omdat echt elke zin uit haar mond een oneliner of Goth-grapke moet voorstellen. Scooby Doo mysterie met een zwakke Tim Burton skin erover

OT:
Klaar met True Detective S2 en S3. S2 is in mijn ogen nog altijd een deftige reeks en ik kon er best van genieten. S3 is ook deftig, maar voelt vaak aan als S3 met zwakker geschreven personages en plot. Straf geacteerd door Mahershala Ali.

Ondertussen Ozark opgezet op aanbevelen van een vriend die volmondig beweert dat het beter is dan Breaking Bad ( :unsure: ). Het begint alleszins wel interessant, maar Jezus... waarom is alles zo verdomd donker?

True Detective S1 en Se7en zijn ook "donker", maar als ge in vol daglicht staat, moet niet alles in deze donkere groen/blauwe tint zijn :unsure: Echt een vreselijke stijlkeuze. Het valt nog extra hard op omdat True Detective S1 ook in Lousiana / marshlands zich afspeelt en gewoon... deftig belicht is ten allen tijde :D
 
Ondertussen Ozark opgezet op aanbevelen van een vriend die volmondig beweert dat het beter is dan Breaking Bad ( :unsure: ). Het begint alleszins wel interessant, maar Jezus... waarom is alles zo verdomd donker?
Ik zou nu niet meteen zeggen dat Ozark beter is, maar bij momenten is het zeker van hetzelfde (hoge) niveau, vind ik. Absoluut een aanrader!
 
Ik zou nu niet meteen zeggen dat Ozark beter is, maar bij momenten is het zeker van hetzelfde (hoge) niveau, vind ik. Absoluut een aanrader!

ben er toch mee gestopt na 3 seizoenen. Begon goed, maar je begon de melkkoe halverwege wel op te merken. bedje waar veel series ziek in zijn. Looking at you Weeds.
 
Clarksons farm S2: Ik ben echt zware fan. Na S1 ook S2 enorm genietbaar. Het is moeilijk om vanuit mijn Belgische zetel te weten of die regering en hun wetten echt zo over the top zijn. Ik heb eerder de neiging Clarkson en de boeren te steunen en versta hun frustraties, maar het is dan ook wel maar 1 klok die we horen luiden. Ik begrijp dat je als bewoner in een zeer rustig gebied geen 1000 wagens per dag wil zien passeren omdat er een BV een show opneemt in uw dorp. Anderzijds wel schrijnend om te kijken hoe boeren echt langs alle kanten gepakt worden in hun hol. Het is een wonder dat er nog mensen zijn die deze stiel blijven uitoefenen. Anyway, echt super aangename tv en blijkbaar S3 het laatste.

Duimen dat Wim Lybeart eens een 2de seizoen van Het goeie leven maakt.
 
ik vind dit echt een "hard watch"

S1 niet gezien, meteen op S2 gesprongen.

4 afleveringen ver en ik heb echt geen zin om verder te kijken :p

Waarschijnlijk wel de bedoeling om een hate-watch te zijn maar toch.
Mja, ik snap niet waarom je niet eerst seizoen 1 bekeken hebt aangezien bepaalde personages hier een achtergrond hebben in opgebouwd.

Voor mij persoonlijk 1 van de betere series die ik gezien heb de laatste jaren. Het is een keer iets anders dan altijd horror en sci-fi (i mijn geval dan 😋 ).
 
Mja, ik snap niet waarom je niet eerst seizoen 1 bekeken hebt aangezien bepaalde personages hier een achtergrond hebben in opgebouwd.

Voor mij persoonlijk 1 van de betere series die ik gezien heb de laatste jaren. Het is een keer iets anders dan altijd horror en sci-fi (i mijn geval dan 😋 ).
vooral omdat mijn vriendin al S1 had gezien & ik online had gelezen dat je perfect S2 kon starten zonder S1 te hebben gezien :p
 
ben er toch mee gestopt na 3 seizoenen. Begon goed, maar je begon de melkkoe halverwege wel op te merken. bedje waar veel series ziek in zijn. Looking at you Weeds.
Kan ik je wel in volgen, seizoen 4 voelde bij mij ook wat aan als "het seizoen te veel". Neemt niet weg dat ik het toch een erg hoogstaande serie vond. 10 betere series dan Ozark ga je imo niet vinden hoor op Netflix.
 
Ik had het nooit meer verwacht, maar 3 eps ver in S03 van Picard en ik vind het goed.
En na 4 eps is het zelfs beter dan goed. Misschien wel de beste Star Trek die ik in vele jaren gezien heb.
Toch wel bizar dat ze hiermee niet gewoon begonnen zijn. Het is zo compleet anders dan S01 en S02. Buiten een paar kleine verwijzingen lijken die seizoenen helemaal niet te bestaan. Wat ik als een groot pluspunt zie. Het is de eerste keer dat Picard zich opnieuw gedraagd als Picard. En Jonathan Frakes laat z'n beste Riker zien. Seven zit ook terug meer in character, iets waar ze de vorige seizoenen compleet mee in de mist zijn gegaan vind ik.

Deze eerste 4 eps hebben meer weg van een film. Met wat geleende stijlelementen van vorige ST-films EN de originele TNG afleveringen.

Het kan natuurlijk nog altijd scheeflopen, want er moet nog veel komen. Maar ik heb er toch meer vertrouwen in nu. De vorige seizoenen begonnen al na 2-3 afleveringen te ontsporen. Maar daarvan kwam zelfs de 'beste' ep nog niet in de buurt van wat S03 al heeft laten zien.
Fingers crossed.
 
En na 4 eps is het zelfs beter dan goed. Misschien wel de beste Star Trek die ik in vele jaren gezien heb.
Toch wel bizar dat ze hiermee niet gewoon begonnen zijn. Het is zo compleet anders dan S01 en S02. Buiten een paar kleine verwijzingen lijken die seizoenen helemaal niet te bestaan. Wat ik als een groot pluspunt zie. Het is de eerste keer dat Picard zich opnieuw gedraagd als Picard. En Jonathan Frakes laat z'n beste Riker zien. Seven zit ook terug meer in character, iets waar ze de vorige seizoenen compleet mee in de mist zijn gegaan vind ik.

Deze eerste 4 eps hebben meer weg van een film. Met wat geleende stijlelementen van vorige ST-films EN de originele TNG afleveringen.

Het kan natuurlijk nog altijd scheeflopen, want er moet nog veel komen. Maar ik heb er toch meer vertrouwen in nu. De vorige seizoenen begonnen al na 2-3 afleveringen te ontsporen. Maar daarvan kwam zelfs de 'beste' ep nog niet in de buurt van wat S03 al heeft laten zien.
Fingers crossed.

Ik vond seizoen 1 zo een slaapverwekkend non event dat ik Picard uit mijn watch list gebeamed heb. Je kan dus perfect S3 beginnen en S2 in de vergeetput laten?

Zelf bezig met Storm Lara. Behoorlijk concept, Leyers is goed..alleen is dat scenario zo voorspelbaar en zijn de dialogen zo gekunsteld dat het bij momenten als een eindwerkje van het Sint Lukas overkomt.
 
Je kan dus perfect S3 beginnen en S2 in de vergeetput laten?
Tot hier toe vind ik eigenlijk van wel.

Op Rafi na, is er geen sprake meer van de andere nieuwe personages. Het voelt wat aan als een reboot.
Ik kan wel niet uitsluiten dat ze nog gaan terugkoppelen naar evenementen uit S01 en S02. Maar voorlopig lijkt dit een compleet nieuwe story te zijn.
 
Terug
Bovenaan