(Welke) Robotmaaier ?

Zijn er eigenlijk robotgrasmaaiers die zonder ingegraven kabeltjes aan alle randen kunnen werken? A la stofzuigers, of iets gesofisticeerder met passieve positie-antennes ofzo?
 
Zijn er eigenlijk robotgrasmaaiers die zonder ingegraven kabeltjes aan alle randen kunnen werken? A la stofzuigers, of iets gesofisticeerder met passieve positie-antennes ofzo?

Ja, en ben de naam kwijt :laugh:

ik had ze op FB via een crowdfunding maar ik vind ze ni meer.

Edit: Toadi
 
Ik heb het denk ik ook al eens in een ander topic gevraagd, maar op welke lengte laten jullie de robot het gras maaien ? 3cm ? 4cm ? hoger, lager ?
 
Ik heb het denk ik ook al eens in een ander topic gevraagd, maar op welke lengte laten jullie de robot het gras maaien ? 3cm ? 4cm ? hoger, lager ?
Van mij hangt dat vrij sterk samen met het weer. Ik heb liefst zo kort mogelijk, voor zover je ook het goede gras daarvoor hebt.
Maar bij heel warm weer laat ik het wat langer staan.
 
Ja, en ben de naam kwijt :laugh:

ik had ze op FB via een crowdfunding maar ik vind ze ni meer.

Edit: Toadi
Nu, Toadi staat ondertussen al jaren op crowdfunding, en ze hebben nog steeds geen draaiende productielijn he. En echte reviews zijn ook quasi niet te vinden...

Het is vooral nogal verontrustend dat hij werkt op basis van AI. AI werkt (per definitie) op basis van het maken van fouten, anders is het gewoon geprogrammeerde code.
Dus ofwel gebruiken ze AI als buzzword, ofwel gaat uw maaier wel eens al uw bloemen hebben afgereden...
 
Nu, Toadi staat ondertussen al jaren op crowdfunding, en ze hebben nog steeds geen draaiende productielijn he. En echte reviews zijn ook quasi niet te vinden...

Het is vooral nogal verontrustend dat hij werkt op basis van AI. AI werkt (per definitie) op basis van het maken van fouten, anders is het gewoon geprogrammeerde code.
Dus ofwel gebruiken ze AI als buzzword, ofwel gaat uw maaier wel eens al uw bloemen hebben afgereden...
Vriend van mij werkte ooit nog in dezelfde groep als waarin het bedrijf van Toadi zat.
En die had daar toch wel een serieus goeie indruk van gekregen.
Maar het verbaast me wel dat ze nog steeds niet productieklaar zijn.
Ook wel speciaal dat ze met crowdfunding zitten.
 
Iemand ervaring met de Honda robotmaaiers? Ik denk eraan om deze te kopen: https://www.fl.honda.be/lawn-and-garden/products/miimo/specifications.html#miimo3000

Maar ik twijfel nog omdat ik tegenstrijdige info krijg. Mijn gazon is eind april heraangelegd, maar helaas veel onkruid. De ene zegt: zet een robotmaaier zodat het veel afgereden wordt. De andere zegt: zelf maaien en maaisel opvangen.
lol 3000 lappers.
Hier landroid worx. 849 euro. Doet 1000m² en je kan de batterij vervangen moest het nodig zijn.
https://www.brico.be/nl/tuin-buiten...r/worx-robotmaaier-landroid-m1000-20v/5680152
ook met ecocheques verkrijgbaar.

Wat betreft onkruid. Ik zit met enorm veel klavers. De robotmaaier rijdt nu al twee jaar... ik heb nogaltijd veel klavers :p
 
lol 3000 lappers.
Hier landroid worx. 849 euro. Doet 1000m² en je kan de batterij vervangen moest het nodig zijn.
https://www.brico.be/nl/tuin-buiten...r/worx-robotmaaier-landroid-m1000-20v/5680152
ook met ecocheques verkrijgbaar.

Wat betreft onkruid. Ik zit met enorm veel klavers. De robotmaaier rijdt nu al twee jaar... ik heb nogaltijd veel klavers :p
Ik heg gelezen dat de bodem dan te weinig voeding bevat, dus een oplssing kan zijn om gewoon meer te voeden en dan zal die misschien niet meer terugkomen?

Hier bolt sinds gisteren een Automower 310, ik ben benieuwd :)
Weet er trouwens iemand met welke lengte in cm de standen op de Husqvarna overeenkomen? Ik vind het zo raar dat ze dat nergens vermelden? :wtf:
 
lol 3000 lappers.
Hier landroid worx. 849 euro. Doet 1000m² en je kan de batterij vervangen moest het nodig zijn.
https://www.brico.be/nl/tuin-buiten...r/worx-robotmaaier-landroid-m1000-20v/5680152
ook met ecocheques verkrijgbaar.

Wat betreft onkruid. Ik zit met enorm veel klavers. De robotmaaier rijdt nu al twee jaar... ik heb nogaltijd veel klavers :p
Hier ook al 4 jaar héél content van de Worx Landroid. Kan geen nadeel opnoemen eigenlijk. Al de duurdere merken zijn volgens mij enkel te overwegen als je per se een lokale dealer wilt hebben. Desondanks ben je het toestel dan nog steeds dagen, weken kwijt zijn want die moet in 99% van de gevallen ook naar de fabrikant. Bij noodgevallen is er nog de (schoon)vader met zijn klassieke maaier hé. Hout vasthouden want dat is nog nooit nodig geweest.

Misschien eens een lagere stand proberen voor de klavers?
 
Ik heg gelezen dat de bodem dan te weinig voeding bevat, dus een oplssing kan zijn om gewoon meer te voeden en dan zal die misschien niet meer terugkomen?

Hier bolt sinds gisteren een Automower 310, ik ben benieuwd :)
Weet er trouwens iemand met welke lengte in cm de standen op de Husqvarna overeenkomen? Ik vind het zo raar dat ze dat nergens vermelden? :wtf:
kheb vorig jaar 80kg kalk en 30kg bloedmeel gestrooid.. didnt help :p
 
Iemand ervaring met de Honda robotmaaiers? Ik denk eraan om deze te kopen: https://www.fl.honda.be/lawn-and-garden/products/miimo/specifications.html#miimo3000

Maar ik twijfel nog omdat ik tegenstrijdige info krijg. Mijn gazon is eind april heraangelegd, maar helaas veel onkruid. De ene zegt: zet een robotmaaier zodat het veel afgereden wordt. De andere zegt: zelf maaien en maaisel opvangen.
Een robotmaaier zal sowieso helpen tegen onkruid want die krijgen met dagelijks mulchen weinig kans om te groeien en te zaaien. Hier enkel een beetje last van hardnekkig onkruid dat horizontale groeit zoals vingergras of inderdaad klaver. Het enige dat ik gebruik is kalkcyanamide (Perlka). Dat is enerzijds een meststof maar anderzijds ook een (natuurlijke) herbicide en pesticide (tegen o.a. engerlingen).
 
Ik ga voor mijn verjaardag ook een robotmaaier aankopen, en vroeg me af of de bovenvermelde Worx Landroid het ook goed doet met "moeilijkere" oppervlaktes.

Mijn tuin op zich is niet bijzonder groot (ik denk ongeveer 500m²), maar er staat wel een trampoline en speeltoestel in voor de kinderen, past deze zich daar automatisch op aan, of dient er rond elk obstakel draad gespannen te zijn?
 
Die gaat daar wss gewoon tegen op botsen en dan omdraaien, zo doet doet die dat hier toch met de boompjes en de waspaal

Denk wel nie dat die hier de komende dagen veel uit zen kot komt (tenzij hij wegdrijft)
 
Ik ga voor mijn verjaardag ook een robotmaaier aankopen, en vroeg me af of de bovenvermelde Worx Landroid het ook goed doet met "moeilijkere" oppervlaktes.

Mijn tuin op zich is niet bijzonder groot (ik denk ongeveer 500m²), maar er staat wel een trampoline en speeltoestel in voor de kinderen, past deze zich daar automatisch op aan, of dient er rond elk obstakel draad gespannen te zijn?
Hier hebben we zo een dikkere draad rond de obstakels gelegd. (4 bomen) Ze raden dat aan omdat teveel manoeuvreren bij collisions de maaitijd verkort.
Off limits heet dat en dat werkt best wel aardig.
https://www.worx-europe.com/nl-be/s...id-modul-flaechenabgrenzung-offlimits-wa0863/

Je kan er ook zo een anticollision module opzetten. Hier heb ik wel geen ervaring mee.
https://www.worx.com/landroid-anti-collision-system-wa0860.html
 
Iemand ervaring met de Honda robotmaaiers? Ik denk eraan om deze te kopen: https://www.fl.honda.be/lawn-and-garden/products/miimo/specifications.html#miimo3000

Maar ik twijfel nog omdat ik tegenstrijdige info krijg. Mijn gazon is eind april heraangelegd, maar helaas veel onkruid. De ene zegt: zet een robotmaaier zodat het veel afgereden wordt. De andere zegt: zelf maaien en maaisel opvangen.

Ze hebben bij mijn ouders nu al een 5-6 jaar een Miimo en die werkt nog altijd perfect. Af en toe eens mesjes scherpen en 1x zijn de bandjes nu vervangen. Ik hoor mijn ouders er niks anders dan lof over zeggen, dus als er thuis uit eentje komt is de kans ook groot dat het een Miimo zal zijn hier.
 
Op welke lengte maaien jullie het gras?
Al mijn kennissen nemen 5cm omwille van robuustheid (kinderen) en resistenter tegen droogte.

Maar mijn tuinman raadt 3-4cm aan als ideale lengte voor gras :crazy:
 
Op welke lengte maaien jullie het gras?
Al mijn kennissen nemen 5cm omwille van robuustheid (kinderen) en resistenter tegen droogte.

Maar mijn tuinman raadt 3-4cm aan als ideale lengte voor gras :crazy:
Hier hebben ze ook aangeraden op 4cm.
Maar toen met die droogte hem eens op 5 laten rondbollen, enige verschil is dat je dan minder snel ziet dat je de kantjes moet doen :)
 
Terug
Bovenaan