(Welke) Robotmaaier ?

Even een vraagje:

Wij hebben een huis gekocht en nemen het robotmaaiertje (Bosch Indego 1000) van de vorige eigenaar over. Blijkbaar is deze robotmaaier gekoppeld aan een app waarmee je de robotmaaier kan bedienen en waarvoor je een account moet aanmaken.

MIjn vraag: kan je de robotmaaier ontkoppelen van een bestaande account en koppelen aan een nieuwe? Heb vraag gesteld aan de eigenaar en in de FAQ van de Indego (https://www.bosch-diy.com/be/nl/landing/tuingereedschap/indego-faq) gekeken, maar vond niet direct het antwoord.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt!
Dat moet lukken, je kan ontkoppelen van je Account en dan moet je gewoon de procedure voor het koppelen door.
 
Hier ook maar even volgen. Maar ben nog aan het twijfelen tussen robotmaaier of zitmaaier, al zal een deftige zitmaaier ook wel wat meer kosten.
Voorlopig gaat het over een stuk van ongeveer 500m² achteraan de tuin. Al moet er vooraan nog wat koterij afgebroken worden en nieuw gras gezaaid worden (ik vrees dat het niet meer voor dit jaar zal zijn).
Ik weet niet of het gemakkelijk is om een extra zone te voorzien of een zone uit te breiden zodat we nu reeds het achterste stuk kunnen laten doen door een robotmaaier?
 
Wat is je argument voor zitmaaier? Robotmaaiers kunnen een stuk groter dan 500m² aan.

Zitmaaier moet je nog steeds zelf doen om de zoveel tijd.
Robot staat het constant mooi kort.
Easy keuze 😅
Geen idee, nog niet in detail bekeken. Misschien dacht ik dat robotmaaiers niet ideaal zijn voor stukken groter dan 500m² + kostprijs en gedoe om dat geïnstalleerd te krijgen misschien.

En dat is dan een hele dag aan het rondrijden waarschijnlijk (voor onze viervoeter).



Nu ja, als kostprijs meevalt tov zitmaaier zal de keuze snel gemaakt zijn.
 
Bij familie en vrienden heb ik er wel een paar die een stuk boven de 500m2 zitten en ze zijn toch allemaal wel tevreden van hun robotmaaiers.
Er zitten er wel bij die echt zo'n supergrote robotmaaier hebben.
 
Bij familie en vrienden heb ik er wel een paar die een stuk boven de 500m2 zitten en ze zijn toch allemaal wel tevreden van hun robotmaaiers.
Er zitten er wel bij die echt zo'n supergrote robotmaaier hebben.
Hier rijdt eentje van nog geen 400 euro uit de Makro perfect een gazon van iets boven de 6 are af.

Zitmaaier onder de 10 are gazon (gazon he, niet totale oppervlakte van je grond) lijkt me toch wat overkill niet?
 
Goh die dingen zijn wel geestig om mee rond te rijden, dus als dat een handig stuk is om met een zitmaaier te doen, zou ik dat wel nog overwegen.
Maar idd 500m2 tuin lijkt me ook wel nog op het randje.
Als kind vond ik een zitmaaier wel supertof om de hele tuin mee af te rijden :D
 
500m² is maar een deel. Daar komt in principe nog een (ruw geschat) 300m² bij eens oude koterij en dals afgebroken zijn.

Wist dus niet dat die grootte veel uitmaakt voor een robotmaaier.
 
Zoals ik het heb begrepen met de robotmaaier moet je altijd +- het dubbele van je oppervlakte nemen. Dan zou het toestel minder snel verslijten. In het boekje van Stiga wat ik hier nog heb liggen zou je dan een autoclip 235s hebben van 1100m². Deze kost dan 1599€.
Tel er nog een 200-300€ plaatsing bij en kabel en je zal net onder de 2000€ uitkomen 🙂

Ga je een model groter zit je aan 2000m² maar ook aan 1999€
 
Stihl RMI 422 (instapmodel) hier en zeker content van. Perceel is +- 1000m² waarvan de helft ongeveer gazon. Doet perfect zijn werk. Wel wat duurder dan de toestellen uit de doe-het-zelf zaak.
 
Zucht... Iemand hier ervaring met een Bosch Indego (1000)?

Is mee overgegaan (van vorige eigenaar) bij de aankoop van ons huis, maar heb em even verplaatst (= uit zijn laadstation) en wanneer ik hem er terug inplaatste, krijg ik steeds volgende foutboodschap:

Lang geen signaal van de begrenzingsdraad. - 151 Begrenzingsdraad en basisstation controleren. Maaier terug zetten in basisstation.


Heb al contact opgenomen met Bosch klantendienst en die gaven het volgende advies:

Kunt u de aansluitingen controleren op het basisstation en ook de begrenzingskabel in de tuin.
ls er geen onderbrekingen zijn doe dan het herstartproces.

Haal de Indego van het basisstation. Trek de stekker uit het stopcontact en zet de maaier uit en weer aan,

Plaats de maaier op het basisstation en steek de stekker weer in het stopcontact.



Maar hoe zet je de maaier weer uit en aan? Er staat geen aan/uitknop op...
 
Zucht... Iemand hier ervaring met een Bosch Indego (1000)?

Is mee overgegaan (van vorige eigenaar) bij de aankoop van ons huis, maar heb em even verplaatst (= uit zijn laadstation) en wanneer ik hem er terug inplaatste, krijg ik steeds volgende foutboodschap:

Lang geen signaal van de begrenzingsdraad. - 151 Begrenzingsdraad en basisstation controleren. Maaier terug zetten in basisstation.


Heb al contact opgenomen met Bosch klantendienst en die gaven het volgende advies:

Kunt u de aansluitingen controleren op het basisstation en ook de begrenzingskabel in de tuin.
ls er geen onderbrekingen zijn doe dan het herstartproces.

Haal de Indego van het basisstation. Trek de stekker uit het stopcontact en zet de maaier uit en weer aan,

Plaats de maaier op het basisstation en steek de stekker weer in het stopcontact.



Maar hoe zet je de maaier weer uit en aan? Er staat geen aan/uitknop op...
Aan de onderkant die rode plastieken draaiknop kan je eruithalen en er terug insteken.
Maar als ik mij goed herinner kan je gewoon via het menu de maaier ook opnieuw volledig heropstarten.
 
Laatst bewerkt:
Aan de onderkant die rode plastieken draaiknop kan je eruithalen en er terug insteken.
Maar als ik mij goed herinner kan je gewoon via het menu de maaier ook opnieuw volledig heropstarten.
Wel dat is het probleem. Omdat hij geen contact kan maken met hzt laadstation is hij ondertussen plat...
 
Wel dat is het probleem. Omdat hij geen contact kan maken met hzt laadstation is hij ondertussen plat...
Dan maakt het niet uit he. Opladen moet altijd gaan, ook al is uw begrenzingsdraad onderbroken.
Stroom bekabeling nakijken en misschien eens de vorige eigenaar contacteren om te vragen of hij nog wel werkte.
 
Dan maakt het niet uit he. Opladen moet altijd gaan, ook al is uw begrenzingsdraad onderbroken.
Stroom bekabeling nakijken en misschien eens de vorige eigenaar contacteren om te vragen of hij nog wel werkte.
Heb em vorige zaterdag nog in werking gezien. Akte is donderdag verleden en het enige dat ik sindsdien gedaan heb is em hem even uit het laadstation gehaald en in de garage gezet. Nadien er terug uitgehaald en in het laadstation gezet en toen maakte hij geen connectie meer...
 
Ik ben de Bosch Indego reeks aan het bekijken. Lijken me wel interessante toestellen.

App bestuurd (bijzaak, maar wel handig)
Randmaaien via perimeterdraad
obstakeldetectie (handig met kinderspeelgoed in de tuin)
baantjes trekken ipv random rond te bollen.
 
Kan iemand me vertellen of het een probleem is dat je de grensdraad die je over hebt, op de rol laat zitten achter het toestel? We hebben een indego aangeschaft maar momenteel nog werken bezig. De tuin zal zeker nog veranderen / opgeruimd worden. Ik wilde dus de draad niet afknippen. Zodra ik het voor de eerste keer aanzet, zegt het toestel dat er geen gebied is gevonden. Ligt dit aan het rolletje draad wat er bij ligt of zou er echt een fout zitten ergens in de pas gelegde draad?
 
Kan iemand me vertellen of het een probleem is dat je de grensdraad die je over hebt, op de rol laat zitten achter het toestel? We hebben een indego aangeschaft maar momenteel nog werken bezig. De tuin zal zeker nog veranderen / opgeruimd worden. Ik wilde dus de draad niet afknippen. Zodra ik het voor de eerste keer aanzet, zegt het toestel dat er geen gebied is gevonden. Ligt dit aan het rolletje draad wat er bij ligt of zou er echt een fout zitten ergens in de pas gelegde draad?
Dat is geen probleem, ligt hier ook zo.
 
Terug
Bovenaan