(Welke) Robotmaaier ?

Stiga Autoclip M5 (999€) of M7 (1199€)

Beetje afhangen wat ik zelf wil qua maaioppervlakte. Hoe meer extra hoe "makkelijker" voor het machine en hoe langer het zou meegaan. M5 is 500m2 en M7 is 750m2.

VS Husqvarna automower 305 (1199€) 600m2

Stiga is 200€ plaatsing all in
Husqvarna is 100€ + 70cent per meter kabel

Stiga is stalen mes dus om de 3 jaar eens vervangen (is omkeerbaar dus 8 snijvlakken)
Husqvarna zou 2 a 3x per jaar nieuwe mesjes moeten

Voorlopige voorkeur gaat naar Stiga. Weet enkel nog nie welke
 
Stiga Autoclip M5 (999€) of M7 (1199€)

Beetje afhangen wat ik zelf wil qua maaioppervlakte. Hoe meer extra hoe "makkelijker" voor het machine en hoe langer het zou meegaan. M5 is 500m2 en M7 is 750m2.

VS Husqvarna automower 305 (1199€) 600m2

Stiga is 200€ plaatsing all in
Husqvarna is 100€ + 70cent per meter kabel

Stiga is stalen mes dus om de 3 jaar eens vervangen (is omkeerbaar dus 8 snijvlakken)
Husqvarna zou 2 a 3x per jaar nieuwe mesjes moeten

Voorlopige voorkeur gaat naar Stiga. Weet enkel nog nie welke
Dat kunnen dan goeie modellen zijn, maar ik heb voor de Bosch met alle kortingen 634€ betaald...
 
ik heb die automopwer 305 van husqvarna. amai kost die maar 1200 meer??

ik heb daar het dubbele voor betaald 5 jaar terug

tip: ik heb die wel samen gekocht met mn buren :D gewoon achteraan in de tuin, een gat van 1 meter op 30 centimeter zodat de robot er tussen kan, niemand die het merkt :D heeel handige tip, om zo de aankoop en ook de kosten te halveren ;)
 
Op mijn bescheiden landgoed , zijn het enkele geiten en een pony die het werk doen .:cool:
 
hier een landroid worx. chinese meuk maar doet zijn ding wel.
Kon je nog met ecocheques bestellen in brico planit.
Het toffe is wel dat je grond kan ingeven, grasssoort. Of je bemest of niet. Hij rekent dan best uit hoeveel hij moet uitrijden.
We zitten met 1000m² en deze zomer was een verademing. Geen 1 keer het gras moeten afdoen!
 
Ook tevreden van husqvarna na 3 jaar rijden. Mijn ouders hebben een stiga naar volle tevredenheid. Ik denk niet dat je met deze merken verkeerd kunt doen.

Dat mulchen zorgt hier na een tijd voor een lichte viltlaag in het gras. In het voorjaar eens verticuteren.
 
husqvarna heeft eigenlijk geen competetie op gebied van grasmaaiers. is de porsche van de grasmaaiers. al de andere merken zitten jaren achter op gebied van prestaties en inteligentie. je betaald er uiteraard wel de hoofdprijs voor, maar dat is het het waard imo.
 
husqvarna heeft eigenlijk geen competetie op gebied van grasmaaiers. is de porsche van de grasmaaiers. al de andere merken zitten jaren achter op gebied van prestaties en inteligentie. je betaald er uiteraard wel de hoofdprijs voor, maar dat is het het waard imo.
agreed, ze zijn de porsche en ook zeer tevreden van,
maar zoals daarnet gezegd: wij betaalden voor onze 315, een 2400 euro 5 jaar terug
en nu lees ik hier ergens dat hij al voor 1200 meer zou te vinden zijn :eek: das de helft
 
Dat kunnen dan goeie modellen zijn, maar ik heb voor de Bosch met alle kortingen 634€ betaald...
Plaatsing inbegrepen?
Waar gekocht?

Wat ik intussen heb begrepen staan Husqvarna en Stiga min of meer opt zelfde niveau. Die eerste heeft wel wat meer naamsbekendheid
 
hier een landroid worx. chinese meuk maar doet zijn ding wel.
Kon je nog met ecocheques bestellen in brico planit.
Het toffe is wel dat je grond kan ingeven, grasssoort. Of je bemest of niet. Hij rekent dan best uit hoeveel hij moet uitrijden.
We zitten met 1000m² en deze zomer was een verademing. Geen 1 keer het gras moeten afdoen!
Jaloers op!
 
Ik heb schrik dat ik er 2 ga moeten kopen.

Ik heb een gepolierd betonnen tuinpad lopen tot achteraan bij de kippen, en langs weerszijden een grasperk. ééntje van bijna 450m² en de andere kant een goeie 75m². Ik kan dus geen randkabel trekken zonder het pad te kruisen.
Enige optie die ik zie is via een uitzetvoeg, zo kan ik een doorgang over het tuinpad maken van een meter of 4. Doenbaar zonder schade op langere termijn aan die kabel? Of beter grasperk verdelen over 2 kleinere modellekes dan?

uO1rBUE.jpg
 
Ik heb schrik dat ik er 2 ga moeten kopen.

Ik heb een gepolierd betonnen tuinpad lopen tot achteraan bij de kippen, en langs weerszijden een grasperk. ééntje van bijna 450m² en de andere kant een goeie 75m². Ik kan dus geen randkabel trekken zonder het pad te kruisen.
Enige optie die ik zie is via een uitzetvoeg, zo kan ik een doorgang over het tuinpad maken van een meter of 4. Doenbaar zonder schade op langere termijn aan die kabel? Of beter grasperk verdelen over 2 kleinere modellekes dan?

uO1rBUE.jpg
Ik heb dat bij mijn ouders ook zo gedaan, via een uitzetvoeg. Is nooit een probleem geweest.
 
Hier zelf toch ook mogelijk weer interesse in een robotmaaier. Wij hebben echter een vrij ingewikkelde tuin. Om en bij de 2200 m² gazon waarbij erg veel opstakels. Bloemperken, vrijstaande bomen, zitbankjes,... daarbij komt ook nog dat ons gazon niet overal perfect vlak ligt.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een robotmaaier die zonder perimeterkabel werkt (zie het niet zitten om een lus te trekken rond al deze obstakels), die goed overweg kan met een iets ruwer terrein en die wel wat m² kan vreten.

Iemand goede ervaringen?
 
Terug
Bovenaan