(Welke) Robotmaaier ?

Hier zelf toch ook mogelijk weer interesse in een robotmaaier. Wij hebben echter een vrij ingewikkelde tuin. Om en bij de 2200 m² gazon waarbij erg veel opstakels. Bloemperken, vrijstaande bomen, zitbankjes,... daarbij komt ook nog dat ons gazon niet overal perfect vlak ligt.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een robotmaaier die zonder perimeterkabel werkt (zie het niet zitten om een lus te trekken rond al deze obstakels), die goed overweg kan met een iets ruwer terrein en die wel wat m² kan vreten.

Iemand goede ervaringen?
Ik volg Toadi op facebook, lijkt me veelbelovend als kabelloze robotmaaier. Prijs is wel stevig.

 
Geen last van grassporen op dat tuinpad van telken maal met die natte graswielen erover te bollen?

moet er wel bij zeggen dat het hier geen polierde beton betreft. Is een ouder pad met ruwer beton. Daar is niks op te zien van natte graswielen.

Als je niet wil dat de maaier kris kras heen en weer over dit pad gaat kan je ook met verschillende zones werken waarbij eerst zone A volledig gemaaid wordt alvorens de maaier naar zone B gaat. Op die manier kruist die maar 1 keer het pad op de weg heen en 1 keer op de weg terug. Dat is in ieder geval zo bij de robomow van mijn ouders. Je moet dan een speciaal patroon leggen met de kabel om dergelijke zone overgang af te bakenen. Ik neem aan dat andere merken ook wel zo'n opties hebben.
 
Toadi ging ik ook schrijven maar de reacties waren zeker niet altijd even lovend. Wel was het nog steeds een Beta versie. Geen idee of er ondertussen al een stabiele software versie
 
Ook al eens bekeken ja vorig jaar. Ik heb toen wel nog redelijk wat negatieve reacties gelezen. Misschien toch eens opnieuw bekijken.
Hoe kunnen de reacties negatief zijn als nog niemand 'm heeft? Dacht dat ze pas in April worden uitgeleverd voor de crowdfundingbackers.
Reacties zijn mss negatief omdat ze nog niet geleverd zijn?
 
Zijn al jaren bezig en er zijn er zeker al geleverd geweest.
Misschien niet het laatste model maar sowieso reeds eerste modellen.
Maar ik denk inderdaad ook dat het nog iets te vroeg is of teveel in z'n kinderschoenen staat.

@Tomski, kan je niet gewoon een aparte lus leggen in het andere vak en dan de robot zelf handmatig verplaatsen in dat vak?
Want sowieso zijn er mensen die een voortuin en achtertuin hebben en het op die manier doen.
 
Hoe kunnen de reacties negatief zijn als nog niemand 'm heeft? Dacht dat ze pas in April worden uitgeleverd voor de crowdfundingbackers.
Reacties zijn mss negatief omdat ze nog niet geleverd zijn?
was een eerste generatie beta-versie. Ik las daar toch veel problemen mee. Ook toadi's die gewoon de vijver of het zwembad inreden.

Wel interessant om te volgen want wij hebben in onze tuin echt nood aan zoiets.
 
Zijn al jaren bezig en er zijn er zeker al geleverd geweest.
Misschien niet het laatste model maar sowieso reeds eerste modellen.
Maar ik denk inderdaad ook dat het nog iets te vroeg is of teveel in z'n kinderschoenen staat.

@Tomski, kan je niet gewoon een aparte lus leggen in het andere vak en dan de robot zelf handmatig verplaatsen in dat vak?
Want sowieso zijn er mensen die een voortuin en achtertuin hebben en het op die manier doen.

Dan moet je ook 2 laadstations gaan voorzien want soms moet ie es gaan bijladen hé. Lijkt me toch een heel gedoe om die telkens te gaan verzetten.
 
Dan moet je ook 2 laadstations gaan voorzien want soms moet ie es gaan bijladen hé. Lijkt me toch een heel gedoe om die telkens te gaan verzetten.
Ja tuurlijk de beste oplossing is het niet, 2de laadstation hoeft niet als je hem tijdig op het grote stuk terug zet.
Als je kabel kan doortrekken zal dat inderdaad beter zijn.
 
Hier zelf toch ook mogelijk weer interesse in een robotmaaier. Wij hebben echter een vrij ingewikkelde tuin. Om en bij de 2200 m² gazon waarbij erg veel opstakels. Bloemperken, vrijstaande bomen, zitbankjes,... daarbij komt ook nog dat ons gazon niet overal perfect vlak ligt.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een robotmaaier die zonder perimeterkabel werkt (zie het niet zitten om een lus te trekken rond al deze obstakels), die goed overweg kan met een iets ruwer terrein en die wel wat m² kan vreten.

Iemand goede ervaringen?
Vrijstaande bomen en bankjes zijn geen probleem. Daar rijdt een maaier gewoon tegen en herpositioneert zich. Bloemenperkjes moet je idd wel omranden met een kabel. Maar dat probleem ga je ook hebben met een model zonder perimeterkabel (bestaat dat eigenlijk?) want die gaat niet discrimineren en gewoon alles maaien, bloemen inclusief :)
 
Vrijstaande bomen en bankjes zijn geen probleem. Daar rijdt een maaier gewoon tegen en herpositioneert zich. Bloemenperkjes moet je idd wel omranden met een kabel. Maar dat probleem ga je ook hebben met een model zonder perimeterkabel (bestaat dat eigenlijk?) want die gaat niet discrimineren en gewoon alles maaien, bloemen inclusief :)
dat bestaat ja, zie o.a. deze toadi die hier boven genoemd wordt. Aan de hand van sensoren weet deze dan of hij op het gras staat of dat hij te ver gaat.
 
Dan moet je ook 2 laadstations gaan voorzien want soms moet ie es gaan bijladen hé. Lijkt me toch een heel gedoe om die telkens te gaan verzetten.
zoals ik hier boven zei, werken met verschillende zones om zo de overgang te beperken. Handmatig verzetten moet je idd niet aan willen beginnen. En daarbij gewoon regensensor aanzetten he, als het gras nat is moet die robot ook niet maaien.
 
was een eerste generatie beta-versie. Ik las daar toch veel problemen mee. Ook toadi's die gewoon de vijver of het zwembad inreden.

Wel interessant om te volgen want wij hebben in onze tuin echt nood aan zoiets.
Ik vind het vrij problematisch dat zo'n crowdfunding-project en dat er dan nog steeds geen deftige uitgeleverd worden. Als uw ontwikkeling zo traag gaat, hoe lang gaat het dan duren voor de bugs eruit zijn? En wat ga je dan doen met de mensen die er 1 hebben rijden, gewoon zeggen "ja sorry, bugske, binnen een half jaar kunt ge hem terug gebruiken"?

Ik vond dat een heel veelbelovend project, maar ondertussen geloof ik er totaal niet meer in
 
Ik vind het vrij problematisch dat zo'n crowdfunding-project en dat er dan nog steeds geen deftige uitgeleverd worden.
Alsof er ooit iets deftigs uit een crowdfunding komt. 🙃


giphy.gif
 
De Stiga bolt hier nu al een dikke week rond.
Nog een beetje zoeken voor alles goed ingesteld te krijgen, maar over het algemeen wel tevreden van.

Zolang ik hem niet zelf wil besturen via de app, toen stond hij opeens op het terras :D
 
Hier bolt een Yardforce 650 rond op een grasperk van 60 bij 9. Gekocht in de Makro voor een zeer schappelijke 400 euro. Dat ding heeft niet vele toeters of bellen maar doet perfect wat het moet doen: elke dag aan zijn ronde starten en het gras maaien. Instellen is behoorlijk eenvoudig: een perimeter draad leggen, aantal uren kiezen dat hij moet bollen en op start duwen. Hij herhaalt dat patroon dan elke dag.
 
Even een vraagje:

Wij hebben een huis gekocht en nemen het robotmaaiertje (Bosch Indego 1000) van de vorige eigenaar over. Blijkbaar is deze robotmaaier gekoppeld aan een app waarmee je de robotmaaier kan bedienen en waarvoor je een account moet aanmaken.

MIjn vraag: kan je de robotmaaier ontkoppelen van een bestaande account en koppelen aan een nieuwe? Heb vraag gesteld aan de eigenaar en in de FAQ van de Indego (https://www.bosch-diy.com/be/nl/landing/tuingereedschap/indego-faq) gekeken, maar vond niet direct het antwoord.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt!
 
Even een vraagje:
Wij hebben een huis gekocht en nemen het robotmaaiertje (Bosch Indego 1000) van de vorige eigenaar over. Blijkbaar is deze robotmaaier gekoppeld aan een app waarmee je de robotmaaier kan bedienen en waarvoor je een account moet aanmaken.

MIjn vraag: kan je de robotmaaier ontkoppelen van een bestaande account en koppelen aan een nieuwe? Heb vraag gesteld aan de eigenaar en in de FAQ van de Indego (https://www.bosch-diy.com/be/nl/landing/tuingereedschap/indego-faq) gekeken, maar vond niet direct het antwoord.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt!
Beter kijken in die FAQ :p

Wat moet ik doen, als ik een bericht krijg dat mijn Indego Connect al gekoppeld is, bijvoorbeeld bij het kopen van een tweedehands Indego Connect?


Neem contact op met de vorige eigenaar en vraag of hij de maaier ontkoppelt van zijn gebruikersaccount. Zodra hij dit heeft gedaan, kun jij een koppeling met de maaier tot stand brengen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer de vorige eigenaar bijvoorbeeld de maaier niet kan of wil ontkoppelen, kan de nieuwe eigenaar met een bewijs van aankoop contact opnemen met Bosch en ervoor zorgen dat de maaier wordt ontkoppeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan