(Welke) Robotmaaier ?

Hier hebben ze ook aangeraden op 4cm.
Maar toen met die droogte hem eens op 5 laten rondbollen, enige verschil is dat je dan minder snel ziet dat je de kantjes moet doen :)
Altijd op 4 cm en hoger laten rijden maar nu ook eens op 3 cm en ik merk dat het onkruid minder is en mijn grasmat veel dichter is geworden.

Veel en kort maaien stimuleert de groei maar vraagt dan wel meer voeding en idd geen al te droog weer. Beetje weerman spelen dus ☁️
 
Altijd op 4 cm en hoger laten rijden maar nu ook eens op 3 cm en ik merk dat het onkruid minder is en mijn grasmat veel dichter is geworden.

Veel en kort maaien stimuleert de groei maar vraagt dan wel meer voeding en idd geen al te droog weer. Beetje weerman spelen dus ☁️
Ik denk dat het nu nat genoeg is :sarcastic:
Gisteren een plastieke bak over die hier gezet en hem uitgezet, kan wel tegen water maar moeten het niet erger maken dan nodig

In het weekend gaat hij zen werk hebben
 
Bij vorige eigenaar was dat wel allemaal niet... Ik vraag mij af of hem te hoog (als in: te veel eraf) instel ofzo?

mulchen is ideaal telkens zo kort mogeijke toppekes eraf doen. Maar hier lijkt het alsof ie sommige delen van je gazon gewoon niet bezoekt.
 
laat 'm maar es elke dag bollen en juist de toppekes afsnijden.
Hark wel dat stro es weg eerst.
Elke dag bollen is niet altijd een optie, bvb. als het geregend heeft. dan laat je hem toch beter niet bollen? Want dan is het één en al aangekoekte modder nadien.
En op welke stand moet ik hem dan instellen voor iedere dag te laten bollen :


Ik vraag mij nu af of ik hem beter niet gewoon met een gewoon grasmachien afrijd, om dan nadien met een " propere lei" te beginnen...
 
Elke dag bollen is niet altijd een optie, bvb. als het geregend heeft. dan laat je hem toch beter niet bollen? Want dan is het één en al aangekoekte modder nadien.
En op welke stand moet ik hem dan instellen voor iedere dag te laten bollen :


Ik vraag mij nu af of ik hem beter niet gewoon met een gewoon grasmachien afrijd, om dan nadien met een " propere lei" te beginnen...

Mijn broer en zus hun robot rijdt ook met regenweer rond. Als je telkens korte stukjes afmaait kan er nooit veel aan je wielen blijven klitten.
Stand hangt af van je model hé.

De mijne die begin volgend jaar gaat geinstalleerd worden als de tuin is heraangelegd zal ook met regenweer rijden, enkel 's nachts blijft ie binnen voor de egeltjes.
 
Terug
Bovenaan