(Welke) Robotmaaier ?

Die hebben ze hier ook twee weken geleden komen plaatsen, zeer content van.

En ook handig met de app, jammer enkel via bluetooth dus dat pakt enkel als ik op mijn terras zit buiten.

Ge gaat die eerste maaibeurten gewoon staan gapen op die robot met een zelfvoldaan gevoel. :D

De Husqvarna werd gisteren geïnstalleerd en inderdaad bluetooth stelt maar weinig voor. Maakt geen kans achter 3 dubbel glas op 25m van de robot. Helaas stond hij net bij thuiskomst stil voor zijn station met foutmelding dat het station geblokkeerd was. Had gisteren ook 1 keer gemerkt dat hij voor het station stond en wilde binnenrijden om op te laden, maar terug (ver) wegreed omdat hij precies niet kon binnenrijden. De maaitijd is ook een stuk korter dan ik had verwacht. Hij rijdt ongeveer 45 minuten voor hij terug gaat opladen, als ik dan via de app naar resterende batterij kijk heeft hij nog 35% over op het moment dat hij begint te laden... Staat momenteel ingesteld op de hoogste maaihoogte.
 
De Husqvarna werd gisteren geïnstalleerd en inderdaad bluetooth stelt maar weinig voor. Maakt geen kans achter 3 dubbel glas op 25m van de robot. Helaas stond hij net bij thuiskomst stil voor zijn station met foutmelding dat het station geblokkeerd was. Had gisteren ook 1 keer gemerkt dat hij voor het station stond en wilde binnenrijden om op te laden, maar terug (ver) wegreed omdat hij precies niet kon binnenrijden. De maaitijd is ook een stuk korter dan ik had verwacht. Hij rijdt ongeveer 45 minuten voor hij terug gaat opladen, als ik dan via de app naar resterende batterij kijk heeft hij nog 35% over op het moment dat hij begint te laden... Staat momenteel ingesteld op de hoogste maaihoogte.

Het is wel zo, werd mij toch verteld door de installateurs, dat die de eerste dagen zijn weg moet zoeken. Hier rijdt die toch bijna een uur rond en dan opladen.

Nog maar 1 x vastgelopen, wij hebben een vrij grote speeltuin en hij reed achteruit tegen de schuifaf en botste tegen de rode stop knop zodat de klep openging en stilstond. Was eenmalig en sindsdien geen last meer van.

Je kan een 4G module laten plaatsen maar dat kost wel iets van een €350 blijkbaar.
 
Ja moet sowieso nog zijn weg zoeken. Had het gras zaterdag zelf nog afgereden maar stond nu al wat hoog voor de robot op hoogste stand. Nu nog veel strepen op het gras van de wielen en lange sprieten afgesneden gras die bovenaan blijven liggen. Dus het uitzicht momenteel is niet top maar dat zou moeten beteren als de robot alles heeft kunnen bijwerken. Dan is het enkel bijhouden. Mooiste gazon zou op stand 5 zijn werd mij verteld.

Die 4G module vind ik wat prijzig en de moeite niet. Op zich zou alles automatisch moeten werken en doe ik zeldzame aanpassingen wel op de robot zelf.
 
Ja moet sowieso nog zijn weg zoeken. Had het gras zaterdag zelf nog afgereden maar stond nu al wat hoog voor de robot op hoogste stand. Nu nog veel strepen op het gras van de wielen en lange sprieten afgesneden gras die bovenaan blijven liggen. Dus het uitzicht momenteel is niet top maar dat zou moeten beteren als de robot alles heeft kunnen bijwerken. Dan is het enkel bijhouden. Mooiste gazon zou op stand 5 zijn werd mij verteld.

Die 4G module vind ik wat prijzig en de moeite niet. Op zich zou alles automatisch moeten werken en doe ik zeldzame aanpassingen wel op de robot zelf.

Idd, geld niet waard maar binnenkort voor twee weken naar het buitenland en als ik dan de melding krijg op dag 2 van mijn verlof dat de robot vasthangt kan ik aan mijn ouders vragen die 5 straten verder wonen vragen om ff te gaan kijken.

Dus denk wel dat het soms handig kan zijn.
 
Idd, geld niet waard maar binnenkort voor twee weken naar het buitenland en als ik dan de melding krijg op dag 2 van mijn verlof dat de robot vasthangt kan ik aan mijn ouders vragen die 5 straten verder wonen vragen om ff te gaan kijken.

Dus denk wel dat het soms handig kan zijn.
Inderdaad, handig op zo'n moment natuurlijk maar gezien hij bij jou nog maar 1 vastloper heeft gehad zou ik mij weinig zorgen maken. Voor het grasrobot tijdwerk bleef het gras ook gewoon groeien als je 2w in het buitenland was. Luxeproblemen 😉

Op welke stand/hoogte rijdt die bij jou rond? Gras verbeterd sindsdien?
 
wel iets raars gehad onlangs.

ik had onkruid zitten uit mn gazon snijden. Blijkbaar met mes, de draad geraakt.
Robot kon geen verbinding meer maken met het laadstation.

Reparatie dude had gezegd dat ik het onkruid enkel mag plat spuiten, niet meer uitsnijden.
jaja allemaal makkelijk gezegd, met die plantaardige round up kan ik ze helaas niet uitroeien hoor.
 
Inderdaad, handig op zo'n moment natuurlijk maar gezien hij bij jou nog maar 1 vastloper heeft gehad zou ik mij weinig zorgen maken. Voor het grasrobot tijdwerk bleef het gras ook gewoon groeien als je 2w in het buitenland was. Luxeproblemen 😉

Op welke stand/hoogte rijdt die bij jou rond? Gras verbeterd sindsdien?

Zou het moeten nakijken maar ik denk dat hoogste 8 is? Die van mij staat dan op 5 vermoed ik.

We hadden redelijk recente grasmatten dus gras is prima :)

Alleen jammer dat hem niet op ons terras kan rijden, tuin ligt paar cm lager dan terras dus hij rijdt er niet over zodat er wat hoog gras blijft staan, maar met de schaar is dat direct weg natuurlijk.
 
wel iets raars gehad onlangs.

ik had onkruid zitten uit mn gazon snijden. Blijkbaar met mes, de draad geraakt.
Robot kon geen verbinding meer maken met het laadstation.

Reparatie dude had gezegd dat ik het onkruid enkel mag plat spuiten, niet meer uitsnijden.
jaja allemaal makkelijk gezegd, met die plantaardige round up kan ik ze helaas niet uitroeien hoor.
Ik zou sowieso geen oude "Roundup" (glyfosaat) of nieuwe "Roundup" (pelargonzuur of azijnzuur) in het gazon spuiten. Dan is je gras er rond ook meteen dood. In gazon moet je Primstar of Genoxone gebruiken, maar mag in België idd aan particulieren niet meer verkocht worden (en mag door particulieren hier ook niet meer gebruikt worden). Maar er zijn nog legale oplossingen (laat 1 a 2x per jaar iemand met een fytolicentie langskomen of verhuis naar NL, waar Genoxone nog verkocht en gebruikt mag worden aan/door particulieren ;))
 
De Husqvarna werd gisteren geïnstalleerd en inderdaad bluetooth stelt maar weinig voor. Maakt geen kans achter 3 dubbel glas op 25m van de robot. Helaas stond hij net bij thuiskomst stil voor zijn station met foutmelding dat het station geblokkeerd was. Had gisteren ook 1 keer gemerkt dat hij voor het station stond en wilde binnenrijden om op te laden, maar terug (ver) wegreed omdat hij precies niet kon binnenrijden. De maaitijd is ook een stuk korter dan ik had verwacht. Hij rijdt ongeveer 45 minuten voor hij terug gaat opladen, als ik dan via de app naar resterende batterij kijk heeft hij nog 35% over op het moment dat hij begint te laden... Staat momenteel ingesteld op de hoogste maaihoogte.

Je gaat moeten kijken welke ze voorzien hebben, maar ik verwacht eerder in een consumentenproduct de versie voor zo'n 10m maximaal.

wel iets raars gehad onlangs.

ik had onkruid zitten uit mn gazon snijden. Blijkbaar met mes, de draad geraakt.
Robot kon geen verbinding meer maken met het laadstation.

Reparatie dude had gezegd dat ik het onkruid enkel mag plat spuiten, niet meer uitsnijden.
jaja allemaal makkelijk gezegd, met die plantaardige round up kan ik ze helaas niet uitroeien hoor.

Mja kiezen hé. Ofwel het mes gebruiken en iemand betalen die het repareert.
Ofwel iemand met zo'n licentie betalen om het te komen spuiten.

Mogelijks dat dat laatste goedkoper is :p.

Ofwel met de hand wieden op de plaatsen waar die draad zou kunnen zitten.
 
Je gaat moeten kijken welke ze voorzien hebben, maar ik verwacht eerder in een consumentenproduct de versie voor zo'n 10m maximaal.



Mja kiezen hé. Ofwel het mes gebruiken en iemand betalen die het repareert.
Ofwel iemand met zo'n licentie betalen om het te komen spuiten.

Mogelijks dat dat laatste goedkoper is :p.

Ofwel met de hand wieden op de plaatsen waar die draad zou kunnen zitten.
Het bereik is groter dan 10m hoor. Het is vooral het 3 dubbel glas dat de storende factor is. Als ik op mijn terras ga staan maak ik wel connectie met de robot vanop 30m.

Gebruik zo'n onkruid steker en steek parallel aan de richting van de draad? Volgens mij is da kans dan toch heel klein dat je die doorsteekt. Ik was eigenlijk verbaasd van de dikte van de draad hier, zag er best sterk uit. Werd hier met zo'n freesmachine 5cm onder de mat gestoken dus verticuteren zou geen probleem mogen zijn...
 
De Husqvarna werd gisteren geïnstalleerd en inderdaad bluetooth stelt maar weinig voor. Maakt geen kans achter 3 dubbel glas op 25m van de robot. Helaas stond hij net bij thuiskomst stil voor zijn station met foutmelding dat het station geblokkeerd was. Had gisteren ook 1 keer gemerkt dat hij voor het station stond en wilde binnenrijden om op te laden, maar terug (ver) wegreed omdat hij precies niet kon binnenrijden. De maaitijd is ook een stuk korter dan ik had verwacht. Hij rijdt ongeveer 45 minuten voor hij terug gaat opladen, als ik dan via de app naar resterende batterij kijk heeft hij nog 35% over op het moment dat hij begint te laden... Staat momenteel ingesteld op de hoogste maaihoogte.
Batterijen tegenwoordig (zeker Li-Ion) houd je best tussen 30 & 70%. Dus dat ie op 35% al gaat laden is enkel maar goed voor u batterij levensduur.

Hier een Robomow van 15j die bij het huis gekomen is die nog altijd op zijn eerste batterij rond tuft. Doet ook nog altijd vlotjes rond de 40 minuten voor ie gaat laden.
 
Batterijen tegenwoordig (zeker Li-Ion) houd je best tussen 30 & 70%. Dus dat ie op 35% al gaat laden is enkel maar goed voor u batterij levensduur.

Hier een Robomow van 15j die bij het huis gekomen is die nog altijd op zijn eerste batterij rond tuft. Doet ook nog altijd vlotjes rond de 40 minuten voor ie gaat laden.

Stel je voor dat we dat met onze EV ook moeten doen. Range tussen 35 en 70% :laugh: alle 120km aan de lader gaan staan
 
Iemand die zich ingeschreven heeft voor de Heisenberg op Kickstarter? of daar een mening over heeft met andere maaiers?

Ik heb geen groot stuk, maar wel helemaal niet recht en veel hoeken. Heb geen zin om overal draad te leggen en zou dus liefst draadloos werken. Er is ook een hoogteverschil, al weet ik niet hoeveel % en hoe ik dit moet berekenen. Verder ook heel wat schaduw, waardoor heel wat mos en met de grasmaaier zak ik daar regelmatig weg en moet ik hem hoger zetten
Spijtig : Heisenberg LawnMeister All-in-One Robot Mower with Vision AI is the subject of an intellectual property dispute and is currently unavailable.
 
Wij zijn ook van plan een robotmaaier te kopen. Ik heb de gardena Sileno in gedachten. Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?

Hoe werkt dat eigenlijk met die draad als we volgende zomer een zwembad zouden zetten? Moeten we er dan een draad rond leggen of gaat die er rond via sensors?

En iemand ervaring met robotmaaiers zonder draad? Staan die al op punt en zijn daar al betaalbare modellen tussen?
 
Wij zijn ook van plan een robotmaaier te kopen. Ik heb de gardena Sileno in gedachten. Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?

Hoe werkt dat eigenlijk met die draad als we volgende zomer een zwembad zouden zetten? Moeten we er dan een draad rond leggen of gaat die er rond via sensors?

En iemand ervaring met robotmaaiers zonder draad? Staan die al op punt en zijn daar al betaalbare modellen tussen?
Ik heb sinds anderhalf jaar een sileno en ben er tevreden van.
Eens de draad was geplaatst en het schema was ingesteld (beiden niet moeilijk), eigenlijk bijna geen omkijken meer naar.
De mesjes vernieuw ik om de 2 maand.

Hier heeft ook een zwembad(je) gestaan 2 weken geleden.
Hij botst er dan even tegen en draait zich om, dus die draad ervoor verleggen is niet nodig.
Zou ook niet zo simpel zijn, want ondertussen zie je die niet meer liggen.
 
Terug
Bovenaan