(Welke) Robotmaaier ?

Heel tevreden. Voor die prijs kan je geen betere robotmaaier vinden volgens mij.

Zou deze alleen wel in Duitsland kopen als je een bedrijfswagen moest hebben of dicht bij de grens moest wonen. Kost in de OBI maar 300 euro als je je inschrijft op de nieuwsbrief (dan krijg je 10 percent korting).:

Bij Hubo heb je een vergelijkbaar model voor 400 euro, maar geen idee wat het verschil is met de LX790:
Ik kan precies niet vinden of je robot ook kan programmeren bv. Elke 2 dagen om 14u het gras afrijden.
 
Ik kan precies niet vinden of je robot ook kan programmeren bv. Elke 2 dagen om 14u het gras afrijden.
Weet de handleiding niet meteen liggen, maar als ik het me goed herinner, kan je dat deels instellen. Je stelt in hoeveel m2 je gazon is en naargelang de grootte rijdt die bepaalde dagen uit of niet (maar nooit op zaterdag en zondag). Ik wil dat die zoveel mogelijk uitrijdt (in de praktijk is dat elke weekdag), dus heb het max. aantal m2 ingegeven (is 600m2 dacht ik). Het uur kan je ook instellen, maar het onhandige is dat je dat doet door een toetsencombinatie in te duwen exact op de tijd dat je zou willen dat de maaier elke keer uitrijdt. Als dat om 14h is, moet je dus op een dag om 14h naar je robotmaaier gaan om dit in te stellen.
 
Zou kunnen dat uw voeding het opgeeft. Dat had ik bij mijn landroid ook voor. Ik zat dan wel met een random flitsend groen lampje. Was nog onder garantie en ze hebben nieuwe voeding verzonden. Effe uitmeten, zou constant 24V moeten zijn en niet fluctueren van 0.5V naar 24V
Goeien tip, merci !
 
De Landroid weer van onder het stof gehaald een paar weken geleden. Intussen het 5de seizoen en nog steeds super enthousiast.

Best spend ecocheques ever. Batterijduur begint wel wat korter te worden dus misschien eens kijken om die te vervangen.
Intussen staat hij alweer te bollen voor het 6de seizoen. Binnenkort de batterij eens vervangen vervangen voor €50.

Niet kapot te krijgen :rofl:
 
Hebben jullie uitbreidingen voor de Landroid? Zoals de wifi uitbreiding, acs botsbeveiliging?
Ik heb een kindje waarvan af en toe een speelhuisje etc op de gazon staat maar weet niet of dit een probleem is voor de robot?
 
Hier zonet de Husqvarna 310 mark II besteld. Zal me elke week toch makkelijk 60-90min maaien uitsparen. Ik kijk ernaar uit!
 
Hier zonet de Husqvarna 310 mark II besteld. Zal me elke week toch makkelijk 60-90min maaien uitsparen. Ik kijk ernaar uit!
Deze loopt hier nu voor het 3e jaar (gewone 310), en dik tevreden van. Moet je niet meer naar omkijken :) Gazon van 500-600m² hier.
 
Hier zonet de Husqvarna 310 mark II besteld. Zal me elke week toch makkelijk 60-90min maaien uitsparen. Ik kijk ernaar uit!

Die hebben ze hier ook twee weken geleden komen plaatsen, zeer content van.

En ook handig met de app, jammer enkel via bluetooth dus dat pakt enkel als ik op mijn terras zit buiten.
 
Intussen staat hij alweer te bollen voor het 6de seizoen. Binnenkort de batterij eens vervangen vervangen voor €50.

Niet kapot te krijgen :rofl:
Hier seizoen 4. inderdaad best ecocheques ever spent.
Enigste onderhoud die ik eraan doe is na het seizoen eens kuisen onderaan, net voor het seizoen nieuwe mesjes erop.
 
Hebben jullie uitbreidingen voor de Landroid? Zoals de wifi uitbreiding, acs botsbeveiliging?
Ik heb een kindje waarvan af en toe een speelhuisje etc op de gazon staat maar weet niet of dit een probleem is voor de robot?
Ik heb de oudste versie zonder accessoires en ze hebben volgens mij wel allemaal een ingebouwde botsdetectie. Bij mij volstaat dat bijvoorbeeld voor kleine boompjes. Eigenlijk is het geen probleem als hij het object niet kan vooruitduwen of eroverheen kan. Als beide niet gaat dan gaat hij een stukje achteruit en corrigeert hij zichzelf.
 
Denk dus dat probleem
Zou kunnen dat uw voeding het opgeeft. Dat had ik bij mijn landroid ook voor. Ik zat dan wel met een random flitsend groen lampje. Was nog onder garantie en ze hebben nieuwe voeding verzonden. Effe uitmeten, zou constant 24V moeten zijn en niet fluctueren van 0.5V naar 24V
De adapter is dus kapot, en ik vind nergens of ik daar gewoon een universele adapter voor kan gebruiken, ik vind zelfs de originele niet online :/
 
Denk dus dat probleem

De adapter is dus kapot, en ik vind nergens of ik daar gewoon een universele adapter voor kan gebruiken, ik vind zelfs de originele niet online :/
bestellen bij landroid zelf?
https://www.piscinarobots.nl/worx landroid voeding wa3744 (wel duur?)
https://letmerepair-direct.de/worx-original-ladegeraet-wa3744-100-240v-24-28v-50w.html (nog steeds duur)

als ge zoekt zult ge wel nen goedkope vinden. Ik denk wel dat universele ook moeten werken.

Hebben jullie uitbreidingen voor de Landroid? Zoals de wifi uitbreiding, acs botsbeveiliging?
Ik heb een kindje waarvan af en toe een speelhuisje etc op de gazon staat maar weet niet of dit een probleem is voor de robot?
Ik heb die module off limits. Werkt goed. Je legt zo een dikke magnetische kabel rond het speelhuisje en daar rijdt ie dan niet over.
Er liggen zo 4 circkels rond mijn bomen achteraan.
https://wiki.worx.com/en/offlimits-option
 
bestellen bij landroid zelf?
https://www.piscinarobots.nl/worx landroid voeding wa3744 (wel duur?)
https://letmerepair-direct.de/worx-original-ladegeraet-wa3744-100-240v-24-28v-50w.html (nog steeds duur)

als ge zoekt zult ge wel nen goedkope vinden. Ik denk wel dat universele ook moeten werken.


Ik heb die module off limits. Werkt goed. Je legt zo een dikke magnetische kabel rond het speelhuisje en daar rijdt ie dan niet over.
Er liggen zo 4 circkels rond mijn bomen achteraan.
https://wiki.worx.com/en/offlimits-option
Ja had ik ook al gevonden, maar wel echt pokkeduur idd.
Universele adapters heb ik mij al zot naar gezocht, maar nie simpel
 
Na lang twijfelen hebben we toch een Landroid aangeschaft. Onze tuin is allesbehalve een biljartveld, maar eerder een boomgaard met redelijk veel putten, dus ik was bang dat zo'n robot zich te vaak vast zou rijden. De eerste maaibeurten zitten er al op en heb hem maar 1x moeten redden omdat hij er zelf niet uit geraakte. Die zone dan ook ineens aangepakt zodat hij hier in de toekomst wel gewoon door geraakt. Voorlopig enorm onder de indruk van dit machientje! Misschien dat we de ACS module nog gaan toevoegen, want zowel de dochter als hond durven wel eens wat speelgoed te laten liggen :rolleyes:
 

Mijn levering zit in de batch van shipping plan update 5 :p. Dus eind april kan ik zien hoe goed het ding gaat werken.

Heb het ondertussen toegestuurd gekregen, en geïnstalleerd. Het toestel heeft er ook zijn eerste maaibeurt opzitten. Op 90 minuten had het 2 keer mijn volledig achtertuintje gedaan. (horizontaal en verticaal maaien)

Ik moet zeggen dat de hardware top is, serieus stukje kwaliteit. Software is momenteel nog een handicap. Het maken van een map is momenteel nog buggy. Al zou dat in de volgende firmware worden aangepast en opgelost. Natuurlijk nog af te wachten. Al komt die bug niet voor in de IOS app. Al lijkt niet iedereen de bug te hebben. Al heb ik nog niet kunnen uitpluizen waarom ik die wel heb (maar heb al minstens 3 android toestellen gebruikt om te zien of ik mogelijks toch een heb waar ik de maps op kan zien)

Maar het is verdomme mindblowing als je met dat toestel gewoon de contour even afgaat klikt op maaien. En dat 1.5 uur later een oppervlakte van 150m2 volledig gemaaid en gemulched is terwijl het gras een 7-.8 cm hoog stond terwijl de robot die zone niet uitgaat en zich daarna gewoon naar de charging dock beweegt.

Echt impressionant...

En dat zonder kabel die mogelijks kan stuk gaan. Alhoewel ik natuurlijk wel de rtk antenne heb die stuk kan gaan in de toekomst.
 
Terug
Bovenaan