(Welke) Robotmaaier ?

Iemand die zich ingeschreven heeft voor de Heisenberg op Kickstarter? of daar een mening over heeft met andere maaiers?

Ik heb geen groot stuk, maar wel helemaal niet recht en veel hoeken. Heb geen zin om overal draad te leggen en zou dus liefst draadloos werken. Er is ook een hoogteverschil, al weet ik niet hoeveel % en hoe ik dit moet berekenen. Verder ook heel wat schaduw, waardoor heel wat mos en met de grasmaaier zak ik daar regelmatig weg en moet ik hem hoger zetten
 
Iemand die zich ingeschreven heeft voor de Heisenberg op Kickstarter? of daar een mening over heeft met andere maaiers?

Ik heb geen groot stuk, maar wel helemaal niet recht en veel hoeken. Heb geen zin om overal draad te leggen en zou dus liefst draadloos werken. Er is ook een hoogteverschil, al weet ik niet hoeveel % en hoe ik dit moet berekenen. Verder ook heel wat schaduw, waardoor heel wat mos en met de grasmaaier zak ik daar regelmatig weg en moet ik hem hoger zetten
Lijkt me echt een gevalletje het wiel opnieuw proberen uitvinden. Meer dan 2k + verzending, invoerkosten etc...

Als je het echt niet wilt -het is maar een paar uur werk- dan kan je toch een klusjesman dat laten doen voor €30/uur?
 
Lijkt me echt een gevalletje het wiel opnieuw proberen uitvinden. Meer dan 2k + verzending, invoerkosten etc...

Als je het echt niet wilt -het is maar een paar uur werk- dan kan je toch een klusjesman dat laten doen voor €30/uur?

De super early bird-prijs is nu $999 of zo'n € 910. Volgens mij zit daar inclusief verzending in. Van invoerkosten weet ik wel niets.
Hoeveel maaibeurten zijn er in een seizoen? een 15-tal? Dat zou dan € 450 zijn. Na 2 jaar heb je de maaier dan al terugverdiend en is het gras continue heel netjes gemaaid.

Het is niet van niet willen doen, maar eerder uit gemakzucht, zoals voor iedereen die een robotmaaier heeft denk ik. Gras afrijden lukt meestal alleen in het weekend, die ook altijd redelijk vol zitten.
 
Lijkt me echt een gevalletje het wiel opnieuw proberen uitvinden. Meer dan 2k + verzending, invoerkosten etc...

Als je het echt niet wilt -het is maar een paar uur werk- dan kan je toch een klusjesman dat laten doen voor €30/uur?
"Shipping Fee?

For Backers in the USA / Canada / UK / Germany / France / Italy / Spain / Belgium / Austria / Switzerland / Netherlands / Sweden / Denmark / Australia, We Will Cover All Customs Fees and Shipping Fees to these. Please note that you will only receive the tracking number the products arrives at the local warehouse.

Feel free to email us at [email protected] If you have any questions.

Last update: Mar. February 28, 2023 17:14 CE "

The other taxes remain to be paid (local taxes). For example, in France French taxes = 20%

In ieder geval bij mijn luba was er geen custom tax. Was het gewoon de geadverteerde prijs.

Ik ben echter niet 100% zeker over de kwaliteit van dit toestel. Maar indien je op zoek bent naar 1 en je wil echt geen perimeterkabel is het tgv de korting potentieel een optie.

Ik weet wel niet hoe betrouwbaar dat deze kickstarter is. Maar dat was ook met de LUBA, het was een risico dat het een scam was. 2 miljoen ophalen met een minimum doel van 9k dollar. Zou een goede winst zijn. Maar voor hetzelfde geld diende dit gewoon om extra budget te creëren voor de verdere ontwikkeling van het toestel aangezien er tegenwoordig toch al meer robotmaaiers zijn die op een gelijkaardig principe werken. Al ben ik niet 100% zeker hoe goed een camerasysteem werkt in een buitenomgeving (naar proper houden etc).

Iemand die zich ingeschreven heeft voor de Heisenberg op Kickstarter? of daar een mening over heeft met andere maaiers?

Ik heb geen groot stuk, maar wel helemaal niet recht en veel hoeken. Heb geen zin om overal draad te leggen en zou dus liefst draadloos werken. Er is ook een hoogteverschil, al weet ik niet hoeveel % en hoe ik dit moet berekenen. Verder ook heel wat schaduw, waardoor heel wat mos en met de grasmaaier zak ik daar regelmatig weg en moet ik hem hoger zetten

Bij mij is er zeer veel oneven en mos. En ben ik blij met de luba en zijn 4WD. Maar spijtig genoeg is dat nu ook al een serieuze meerkost (dat ding kost nu bijna 3k...).
Je kan het natuurlijk proberen. Bestellen met uw kredietkaart. En mogelijks indien het effectief een scam de waarborg van de kredietkaart /visa gebruiken ;p.

De enige opmerking die ik heb is dat de meeste van die extra modules mij nutteloos lijken. Die kantenmaaiermodule stel ik mij vragen hoe functioneel dat effectief eigenlijk wel is, en of je uiteindelijk toch niet een kantenmaaier moet gebruiken.

Indien het echter enkel dient als robotmaaier zonder kabel lijkt het mij mogelijks wel iets dat werkt - maar zeker ben ik wel niet. Al zou ik wel nooit deze kiezen aan volle prijs. Dan koos ik een segway of de luba of zelfs de roboup.
 
Lijkt me echt een gevalletje het wiel opnieuw proberen uitvinden. Meer dan 2k + verzending, invoerkosten etc...

Als je het echt niet wilt -het is maar een paar uur werk- dan kan je toch een klusjesman dat laten doen voor €30/uur?
die kantenmaaier is wel interessant.
 
i know ik heb die landroid. Maar ik dien nog steeds de kantjes te doen met een kantenmaaier.
Dat filmpje van die heisenberg met die extra kantenmodule leek me beter de kantjes te doen.
Ah okay :)
Het probleem met die kanten te maaien is veiligheid. Er zal altijd een omkasting + marge rond moeten.

Ik heb hier zo'n bosch indego (allé, vroeger toch, sinds tuinvernieuwing niet meer opgesteld).
Het mooie was dat die niet willekeurig rijdt, maar in banen. Dat vond ik wel een groot voordeel (los van het feit of het efficienter zou zijn of niet)
 
Ah okay :)
Het probleem met die kanten te maaien is veiligheid. Er zal altijd een omkasting + marge rond moeten.

Ik heb hier zo'n bosch indego (allé, vroeger toch, sinds tuinvernieuwing niet meer opgesteld).
Het mooie was dat die niet willekeurig rijdt, maar in banen. Dat vond ik wel een groot voordeel (los van het feit of het efficienter zou zijn of niet)
Ja dat denk ik ook. Je kan niet een mes tot de buitenkant brengen zonder dat het gevaarlijk wordt.
 
Ah okay :)
Het probleem met die kanten te maaien is veiligheid. Er zal altijd een omkasting + marge rond moeten.

Ik heb hier zo'n bosch indego (allé, vroeger toch, sinds tuinvernieuwing niet meer opgesteld).
Het mooie was dat die niet willekeurig rijdt, maar in banen. Dat vond ik wel een groot voordeel (los van het feit of het efficienter zou zijn of niet)

Tegenwoordig meer versies die effectief via banen rijdt. De mijne doet dat momenteel. Die Heisenberg zou dat zo doen. En eigenlijk de meeste zonder perimeterdraad lijken zo te werken.

Al zitten er soms wel scams bij op kickstarter. Roboup was 1 van de andere voorbeelden die correct waren. Maar bon, nog altijd snel 1000+€ met de korting. Terwijl ze zonder korting vlot 2-3k kosten. En dat is toch wel redelijk hoog.

Al zijn er ook sommigen die overkill zijn voor onze contreien. Zoals de yardo.
 
Ik heb een grond van een dikke 32are. Pakt dat hiervan 20 are effectief gras is, met borders, paadjes, een schommel, struiken, stukje bos, perkjes hagen, kasseienoprit, trampoline, tuinhuis etc.. heel random terrein dus, zeker niet recht op recht.

Ik lees dat er robots bestaan voor dergelijke grote oppervlaktes maar werkt dat effectief bij iets of wat complexere tuinen zonder dat het al mijn borderplanten gaat mee-maaien etc?
Vindt dat zijn weg van vanvoor aan de woning tot helemaal achteraan (100 meter verder) zigzaggend tussen allerlei obstakels (struiken etc)?

Nu doe ik alles met een zitmaaier meer ben er toch anderhalf uur a 2u mee bezig (inclusief zitmaaier schoonmaken) en da's soms toch iets te lang naar men goesting.

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat dat ding niet verdwaalt of weet waar het moet rijden. Of moet ik mijn tuin ergens in een appke tekenen en maaigebieden arceren of hoe werkt dat? En is dat nauwkeurig?
 
Mijn Bosch Indego vergeet soms sommige stukken te maaien.. Iemand een idee waar dat aan kan liggen/oplossing?
 
Ik heb een grond van een dikke 32are. Pakt dat hiervan 20 are effectief gras is, met borders, paadjes, een schommel, struiken, stukje bos, perkjes hagen, kasseienoprit, trampoline, tuinhuis etc.. heel random terrein dus, zeker niet recht op recht.

Ik lees dat er robots bestaan voor dergelijke grote oppervlaktes maar werkt dat effectief bij iets of wat complexere tuinen zonder dat het al mijn borderplanten gaat mee-maaien etc?
Vindt dat zijn weg van vanvoor aan de woning tot helemaal achteraan (100 meter verder) zigzaggend tussen allerlei obstakels (struiken etc)?

Nu doe ik alles met een zitmaaier meer ben er toch anderhalf uur a 2u mee bezig (inclusief zitmaaier schoonmaken) en da's soms toch iets te lang naar men goesting.

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat dat ding niet verdwaalt of weet waar het moet rijden. Of moet ik mijn tuin ergens in een appke tekenen en maaigebieden arceren of hoe werkt dat? En is dat nauwkeurig?
Dat is zeker mogelijk, kan alleen wel zijn dat je meerdere tobots gaat moeten nemen met elk hun zone.
Ale dat denk ik, omdat die anders misschien niet meer terug naar het laadstation geraken met lage batterij (te lange afstand)
 
Mijn Bosch Indego vergeet soms sommige stukken te maaien.. Iemand een idee waar dat aan kan liggen/oplossing?
Ik zou die tuinkaart eens opnieuw doen.
Hebben jullie soms voor dat die knoppen wat stroef zijn? Ik moet vaak meermaals klikken vooraleer de knop het registreert.
 
Ik heb een grond van een dikke 32are. Pakt dat hiervan 20 are effectief gras is, met borders, paadjes, een schommel, struiken, stukje bos, perkjes hagen, kasseienoprit, trampoline, tuinhuis etc.. heel random terrein dus, zeker niet recht op recht.

Ik lees dat er robots bestaan voor dergelijke grote oppervlaktes maar werkt dat effectief bij iets of wat complexere tuinen zonder dat het al mijn borderplanten gaat mee-maaien etc?
Vindt dat zijn weg van vanvoor aan de woning tot helemaal achteraan (100 meter verder) zigzaggend tussen allerlei obstakels (struiken etc)?

Nu doe ik alles met een zitmaaier meer ben er toch anderhalf uur a 2u mee bezig (inclusief zitmaaier schoonmaken) en da's soms toch iets te lang naar men goesting.

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat dat ding niet verdwaalt of weet waar het moet rijden. Of moet ik mijn tuin ergens in een appke tekenen en maaigebieden arceren of hoe werkt dat? En is dat nauwkeurig?
Enige dat ik mij kan inbeelden waarmee je dat kan, is een toestel zoals het mijne (of je moet er niet tegenopkijken het met perimeterdraad af te zetten, maar tgv het random karakter van het maaien kan het dan zijn indien de oppervlakte te groot is, dat die niet alles afgemaaid krijgt). Dus gebaseerd op rtk positioning. Maar goedkoop zijn die niet, als je niet het geluk hebt om in een kickstarter of zo die aan te kopen (en bij een kickstarter moet je de nieuwe technologie bugs er ook af en toe bijnemen). En die techniek is ook nog te jong om al te hopen op concurrentie om de prijzen onderaf te duwen of al zware soldenacties.

In principe moet je met uw robot via een app de contouren bepalen. De no go zones en eventuele oversteekpaden waar uw toestel mag over rijden om de stukjes gazon te verbinden, indien ze niet verbonden zijn (of de connectiestukken te klein zijn).
De foutenmarge is ongeveer een 5cm. Al kan je als je deftige borduren hebt die niet te zwaar schuin afgaan of hoogteverschillen zijn tov 2m ervoor een stuk van de problematiek van de kanten wel oplossen. Al ga je het de eerste keer wel een beetje in de mot moeten houden om te zien of je uw map moet hertekenen/bijtekenen of... zodanig dat je er niet te veel met de kantenmaaier moet aan bezig zijn en natuurlijk niet een stukje in uw bloemenperkje rijdt. Al moet ik eerlijk zijn dat het voorlopig allemaal wel meevalt.

In principe doet de robotgrasmachine die ik heb 150m2 op 45 minuten. En als je checkersmotief neemt op 1h30.
Uw robotgrasmachine gaat dus grofweg 7.5 uur aan 1 stuk moeten rijden, wat dus wil zeggen dat die minstens 2 keer moet herladen (+/- 1uur dacht ik). Waardoor je grofweg 2 a 3 dagen mag in het achterhoofd houden dat die moet uitrijden om uw perk ok te houden.
Vergeet ook niet dat deze gebruik maakt van mulching. Dus je gaat die wekelijks moeten laten rijden, en het niet te lang mogen laten worden. Dus maai mei niet, is geen goed idee voor die toestellen.
Maar trekken gaat de versie zoals ik er 1 heb, dat wel doen. Al moet je er wel voor zorgen dat je die rtk module ergens in open lucht moet kunnen zetten. Toch iets of wat verwijderd van bomen en het huis, dus die ruimte moet je wel hebben.

Natuurlijk niets houdt u tegen om 2 robotten te kopen, en zo het wat beter beheerbaar te houden. Hoe goed die samenwerken met elkaar kan ik echter nog niets over zeggen. En aan 2900€ per stuk, is dat een duur grapje.


Het systeem is nog altijd in zijn kinderschoenen natuurlijk. Dus het kan wel eens zijn dat het een stukje buiten zijn zone terecht komt (voorlopig leek dit enkel te zijn bij grote hellingen, dat die eventjes in de war is). Maar voor de rest lijkt het bij degenen die grotere stukken gazon hebben, toch wel nuttig te zijn. Aan u om te bepalen of je dat geld eraan wil geven. Ik heb mijne voor 1250€ op de kop getikt, en voor die prijs was het voor mij een no brainer, als je ziet dat de draadperimeter grasmaairobotten van bekendere merken voor die oppervlakte toch ook al vlot tussen de 1000 - 1500€ gaan

PS: te bekijken hoe mooi uw gazon is dat je wil maaien, om te zien of je met andere types zou kunnen weg geraken https://navimow.segway.com/ Maar echt veel goedkoper is die ook niet...

EDIT:

All de maairobotten dia via een crowdfundingcamapgne begonnen zijn en die ik al eens ben tegengekomen :

Luba - Real

Lawna - Not Real

Conga - Not Real

Novabot - Real - Beta

Yarbo - Real - Beta

RoboUP - Real

HoneyMow - Not Started

Segway Navimow - Not Started - but launched

MowRo - Real

Heisenberg LawnMeister - ?

SunScout - ?
 
Laatst bewerkt:
Tnx !

Als de zitmaaier het hier begeeft (is al een 10~15 tal jaar oud, weet niet precies) kijk ik toch ook tegen een 5K aan om een nieuw deftig toestel te kopen dus dan zou de betere robotmaaier ook in de overweging kunnen zitten.

Hopelijk verbetert de technologie nog.
 
Tnx !

Als de zitmaaier het hier begeeft (is al een 10~15 tal jaar oud, weet niet precies) kijk ik toch ook tegen een 5K aan om een nieuw deftig toestel te kopen dus dan zou de betere robotmaaier ook in de overweging kunnen zitten.

Hopelijk verbetert de technologie nog.
je zou deze eens kunnen bekijken. Lijkt ook een actie voor te zijn.


De merknaam is gekend. En het principe is gelijkaardig aan dat van mij.
 
je zou deze eens kunnen bekijken. Lijkt ook een actie voor te zijn.


De merknaam is gekend. En het principe is gelijkaardig aan dat van mij.
Kan precies enkel maar als je in de States of Canada woont.
Je kan bij shipping destination enkel deze 2 landen selecteren.
 
Terug
Bovenaan