(Welke) Robotmaaier ?

kosten?
En wat moet je iets in uw tuin zetten behalve de robot zelf?
Oplaadstation + een antenne die meegeleverd wordt met de robot. ( antenne heb ik aan onze omheining gehangen voor optimaal ontvangst )

Ik heb goedkoopste model gekocht ( 1499 € ); moet de factuur nog krijgen maar zal wel nog een extra kost zijn voor de verlengkabel.
 
Oplaadstation + een antenne die meegeleverd wordt met de robot. ( antenne heb ik aan onze omheining gehangen voor optimaal ontvangst )

Ik heb goedkoopste model gekocht ( 1499 € ); moet de factuur nog krijgen maar zal wel nog een extra kost zijn voor de verlengkabel.
Is er ook een systeem om bvb je voortuin te doen indien daar een draad tussen staat maar dat je die daar bvb op zondag handmatig gaat zetten?
 
Is er ook een systeem om bvb je voortuin te doen indien daar een draad tussen staat maar dat je die daar bvb op zondag handmatig gaat zetten?

Je hebt de mogelijkheid met die systemen om dat te automatiseren. Dmv van een virtuele connectie te maken tussen beide tuinen op het plannetje waarmee je zegt van kijk jongens hier kan je over rijden. En dan doet die dat volgens de schedule die je ingesteld hebt. vb maandag voortuin, dinsdag achtertuin, woensdag zijtuin,...

Of je kan gewoon die robotmaaier in de voortuin, achtertuin, zijtuin zetten en dan gewoon de opdracht geven om dat stuk af te maaien. Hij gaat dan gewoon enkel rondrijden tot zijn batterij plat is. Als er geen verbinding is voorzien naar zijn oplaadstation.

Enige wat strikt noodzakelijk is, is de eerste parametrisatie van het stuk dat je wilt afmaaien. Meestal doen ze dit doordat je de contouren moet afgaan en de no go zones definiëren.

Die satelliet zorgt er dan voor dat die map betrouwbaar blijft. Al heeft elk merk wel zijn versie van satelliet.

Ik heb de mammotion versie en die zou een map kunnen maken voor 120m rondom zijn positie https://mammotion.com/en-eu

Maar ik houd het momenteel nog altijd redelijk simpel. En geef nog altijd zelf de opdracht van, allez maai vandaag maar even. En voor de voortuin draag ik hem dan naar die locatie en geef hem dan de opdracht om het ding te maaien. En 2 uur later of zo draag ik hem terug. Maar dat is enkel omdat die stukken niet bereikbaar zijn zonder dat ik het draag
 
Sinds enkele maanden in bezit van de gardena sileno en ben hier zeer tevreden over!

Nu met de aankomende winter periode ga ik die binnekort wel binnenzetten, maar nemen jullie telkens het laadstation ook terug binnen in de winterperiode?
 
Sinds enkele maanden in bezit van de gardena sileno en ben hier zeer tevreden over!

Nu met de aankomende winter periode ga ik die binnekort wel binnenzetten, maar nemen jullie telkens het laadstation ook terug binnen in de winterperiode?
Ik heb zelf de Gardena Smart Sileno Life en ook heel tevreden over. Het laadstation zet ik nooit binnen, de robotmaaier zet ik in het tuinhuisje. Als ik in de lente de robotmaaier weer buitenzet dan kuis ik het laadstation wel eens goed af. Maar ik heb ook die plastic "kap" als afdak voor het laadstation. Deze bedoel ik: https://www.bol.com/be/nl/p/gardena-afdak-robotmaaier-voor-sileno-city-sileno-life/9200000101938438/
 
Ja het afdak heb ik er via een promotie ook bijgekregen, ze gaven zelf aan om da allemaal binnen te nemen op hun site. En de geleidingsdraad me die bijhorende 'wagokes" dicht te maken, maar zal da dan ook maar buiten laten 😁
 
Denk eraan dat die g3leidingsdraad daar kan oxideren indien je die wagookee niet gebruikt.

Dat kan voor storingen zorgen. Maar met wat geluk ook weer niet.
 
Wou vandaag onze robot terug aan het werk zetten. Helaas zag ik geen lichtje op het basis-station en het lichtje op de adapter was direct aan het knipperen bij het onder stroom zetten. Na wat troubleshooten blijkt nu de elektronica/printplaat in het laadstation kapot. Kost rond de €180 blijkbaar (https://www.bol.com/be/nl/p/robomow...2-modellen-met-ble-spp7206b/9300000024005929/).

Dit zou pas het 4e jaar worden met de Robomow RC304u (aangekocht 04/2020). Twee jaar geleden is de print, motor en batterij in de robot zelf al eens vervangen en nu alweer problemen.

Om nu €180 uit te geven aan een robot waar ik maar heel weinig vertrouwen meer in heb, zal het waarschijnlijk niet worden. Uitermate teleurgesteld in de kwaliteit eerlijk gezegd.

Dat wordt door de zure appel heen bijten en op zoek naar iets anders. Robomow komt er hier in ieder geval zeker niet meer in.
 
Wou vandaag onze robot terug aan het werk zetten. Helaas zag ik geen lichtje op het basis-station en het lichtje op de adapter was direct aan het knipperen bij het onder stroom zetten. Na wat troubleshooten blijkt nu de elektronica/printplaat in het laadstation kapot. Kost rond de €180 blijkbaar (https://www.bol.com/be/nl/p/robomow...2-modellen-met-ble-spp7206b/9300000024005929/).

Dit zou pas het 4e jaar worden met de Robomow RC304u (aangekocht 04/2020). Twee jaar geleden is de print, motor en batterij in de robot zelf al eens vervangen en nu alweer problemen.

Om nu €180 uit te geven aan een robot waar ik maar heel weinig vertrouwen meer in heb, zal het waarschijnlijk niet worden. Uitermate teleurgesteld in de kwaliteit eerlijk gezegd.

Dat wordt door de zure appel heen bijten en op zoek naar iets anders. Robomow komt er hier in ieder geval zeker niet meer in.
versie zonder die achterbak kopen. Zie niet echt veel nut aan die bak.

Ik heb de luba, en dat ding doet perfect wat het moet doen. Luba is ondertussen echter serieus duur... al denk ik nog wel dat de luba beter is voor gras dat niet als een biljartveld is aangelegd.
 
Wou vandaag onze robot terug aan het werk zetten. Helaas zag ik geen lichtje op het basis-station en het lichtje op de adapter was direct aan het knipperen bij het onder stroom zetten. Na wat troubleshooten blijkt nu de elektronica/printplaat in het laadstation kapot. Kost rond de €180 blijkbaar (https://www.bol.com/be/nl/p/robomow...2-modellen-met-ble-spp7206b/9300000024005929/).

Dit zou pas het 4e jaar worden met de Robomow RC304u (aangekocht 04/2020). Twee jaar geleden is de print, motor en batterij in de robot zelf al eens vervangen en nu alweer problemen.

Om nu €180 uit te geven aan een robot waar ik maar heel weinig vertrouwen meer in heb, zal het waarschijnlijk niet worden. Uitermate teleurgesteld in de kwaliteit eerlijk gezegd.

Dat wordt door de zure appel heen bijten en op zoek naar iets anders. Robomow komt er hier in ieder geval zeker niet meer in.
Heb je uw basis station van de stroom gehaald en buiten laten staan deze winter? Dit zou zeer slecht zijn voor de elektronica/printplaat/connectoren. Ik laat het basis station heel de winter aangesloten en zet er een plastiek bak over. Op aanraden van de verdeler.
 
versie zonder die achterbak kopen. Zie niet echt veel nut aan die bak.

Ik heb de luba, en dat ding doet perfect wat het moet doen. Luba is ondertussen echter serieus duur... al denk ik nog wel dat de luba beter is voor gras dat niet als een biljartveld is aangelegd.
Waarom gekke kickstarter robots kopen?

Ga naar de Brico met uw ecocheques en koop gewoon een Landroid. Buiten een paar heel specifieke cases is dat de perfecte robot voor de meeste mensen. Die van mij gaat zijn 8ste jaar in met de eerste batterij! Het gras ziet er beter uit dan als ik het zelf zou doen door het mulchen. Letterlijk géén minpunten.
 
Waarom gekke kickstarter robots kopen?

Ga naar de Brico met uw ecocheques en koop gewoon een Landroid. Buiten een paar heel specifieke cases is dat de perfecte robot voor de meeste mensen. Die van mij gaat zijn 8ste jaar in met de eerste batterij! Het gras ziet er beter uit dan als ik het zelf zou doen door het mulchen. Letterlijk géén minpunten.
Hout vasthouden maar de mijne gaat nu ook zijn 6e jaar in. buiten de mesjes vervangen en onderaan eens reinigen ook nog niets anders aan gedaan. ah edit: ik heb daar wel al eens andere wielen opgestoken.
 
Waarom gekke kickstarter robots kopen?

Ga naar de Brico met uw ecocheques en koop gewoon een Landroid. Buiten een paar heel specifieke cases is dat de perfecte robot voor de meeste mensen. Die van mij gaat zijn 8ste jaar in met de eerste batterij! Het gras ziet er beter uit dan als ik het zelf zou doen door het mulchen. Letterlijk géén minpunten.

Ik heb geen ecocheques.
Je zit nog altijd met een kabeloplossing die je moet inwerken. Ik vind dat een serieus gedoe. Deze versie is gewoon 1 keer de randen aflopen met de tablet/telefoon om de map te creëren. En voor de rest gewoon duwen op start. Waarbij je kan instellen op welke hoogte die moet maaien, of die 1 keer of 2 keer maait (onder een starthoek of pas bij de 2de keer), dat je het aantal keren dat die de randen doet kan instellen naar wat dat voor u het makkelijkste is. Net zoals je ook no go zones kan creëren. Eigenlijk moet je u dit inbeelden als de maaier versie van de robotstofzuigers, al gebruikt men geen LIDAR, aangezien dat voor een open omgeving niet echt nuttig is.
Die doet ofwel 400m2 op 1.5 uur (al hangt dat ook een beetje af van het aantal keren dat die moet draaien) of 200m2 onder de noemer van 2 keer te passeren op diezelfde tijd. Al moet je wel een beetje rekening houden met de modellen die er zijn.
Batterij is wel wat kleiner dan de luba, maar zal ook nog wel gaan.
Die maait niet random, deze maait gewoon in strepen. Dus eigenlijk een beetje zoals je zelf maait met een grasmachine. Meerdere dagen maaien is niet echt noodzakelijk of je moet echt een ENORM grasveld hebben dat je wil maaien.

1150€ is aan de hogere kant, dat geef ik grif toe. Maar ik kan die gewoon neerdroppen waar ik wil dat die maait. En ik moet daar niet eerst overal beginnen met grensdraad neer te zetten. Als je een beperkte tuin hebt die allemaal volledig aan elkaar hangt dan gaat dat wel. Als je een voorstuk hebt, een zijstuk en een achterstuk dan is dat gewoon handig dat je die gewoon op de achterkant zijn ding laat doen. En dan de volgende dag gewoon even aan de voorkant zet (of ernaar rijdt) en dat die dan op een uurtje of whatever dat volledig gemaaid heeft. Waarna je het daarna naar de zijkant beweegt.
Indien het veilig is om te rijden (vb klinkers, tegels,... als verbinding waar geen wagens of zo rijden) dan kan die zones gewoon met elkaar verbinden en kan je die gewoon zelf zijn ding laten doen zonder dat je daar ook maar iets van moet veranderen.

Dit is gewoon een kickstarter van een successvolle andere starter (die ik heb) waarbij ze hiermee proberen om een andere markt aan te snijden waar er eigenlijk ook al modelletjes van bestaan. (zie de nanimow).

Voor de rest heb je gelijk dat landroid worx niet slecht is. En die lijkt ook een gelijkaardig model te hebben : https://eu.worx.com/nl-be/landroid/vision-technology/

Al is het wel volledig gebaseerd op een camerasysteem, en ik ben niet zo zeker of ik daar echt zeer veel vertrouwen in heb, in tegenstelling tot een gps systeem.
 
Waarom gekke kickstarter robots kopen?

Ga naar de Brico met uw ecocheques en koop gewoon een Landroid. Buiten een paar heel specifieke cases is dat de perfecte robot voor de meeste mensen. Die van mij gaat zijn 8ste jaar in met de eerste batterij! Het gras ziet er beter uit dan als ik het zelf zou doen door het mulchen. Letterlijk géén minpunten.

Welke zou je aanraden voor een grasveldje van 150m2, het is aan elkaar gesloten en er liggen 2 putdeksels in (gelijk met maaiveld). Ik kan elektriciteit voorzien tot aan het station.
 
Welke zou je aanraden voor een grasveldje van 150m2, het is aan elkaar gesloten en er liggen 2 putdeksels in (gelijk met maaiveld). Ik kan elektriciteit voorzien tot aan het station.
Ik zou altijd iets boven het aangegeven bereik gaan, dus dan komt je uit op deze:

 
Terug
Bovenaan