(Welke) Robotmaaier ?

Ik zou altijd iets boven het aangegeven bereik gaan, dus dan komt je uit op deze:

Met de s300 kom je ook al heel ruim uit voor 150m2.
 
Meningen over deze?
Hij zal gebruikt worden voor een kleine, vlakke, tuin (ook wel met een kleine voortuin dus zal hem zelf handmatig herzetten van tijd tot tijd).
Of is deze significant beter qua bediening/gebruik/...?
Of anderen die beter zijn?
 
Laatst bewerkt:
Meningen over deze?
Hij zal gebruikt worden voor een kleine, vlakke, tuin (ook wel met een kleine voortuin dus zal hem zelf handmatig herzetten van tijd tot tijd).
Of is deze significant beter qua bediening/gebruik/...?
Of anderen die beter zijn?

Ik heb een Indego, de 500 en als die zich niet vastrijdt op mijn biljartgazon of vergeet uit te rijden maait die wel mooi in strepen. Maar ik moet nog te vaak zelf maaien imho om het te kunnen onderhouden. Dat smart programma trekt op niet veel, beter elke dag te laten rijden.
 
Ik heb ook een Indego, de m+700. Doet wel goed zijn werk. Het enige nadeel vind ik eigenlijk die strepen. Mijn voorkeur ging uit naar de Landroid, maar het model dat ik wilde was nergens verkrijgbaar een paar jaar terug.
En ik ben ook benieuwd hoe lang die internetconnectie nog gaat werken, want dat is nog 2G of 3G, wat ook niet meer zo lang gaat ondersteund worden in België.
 
Met de s300 kom je ook al heel ruim uit voor 150m2.

En als je grasveldje niet 100% een biljartlaken is? Is dat dan ook nog een goede? Ik zou wss wel voor de M500 gaan.
Al ben ik nog van plan een stukje weg te doen (voor een afscheiding).

Momentel maai ik met een veel te grote zelftrekkende benzinemaaier. Maar die is nog van toen ik 1400m2 gras had.
 
Ik ben ook naar die modellen aan het kijken. Voor het prijsverschil moet ge het alvast niet laten. De M500 staat 689 euro geprijsd bij Brico, de S400 639 euro, allebei gratis garage als ik het goed heb.

Ik vraag me af of die digitale begrenzer een meerwaarde is?

 
Eind vorig jaar de tuin beetje heraangelegd. De tuinman heeft toen op verschillende punten de draad van de robot moeten onderbreken en heeft deze afgelopen vrijdag hersteld. Het licht aan het station van onze Husqvarna (310) geeft groen = alles ok volgens de manual.

Zaterdag heb ik dan het gazonnetje met de grasmaaier afgereden en daarna bemest. Schema van de robotmaaier ingesteld op maandag tem vrijdag maaien tussen 9.00-17.00

Het probleem is dat hij nu niet meer uitrijdt... Hij doet dit enkel wanneer ik het manueel doe (via de start knop) en vervolgens ook aangeef om het schema te negeren...

De klok op de robotmaaier staat juist en het was ook tijdens maaitijd in het schema, maar toch rijdt die dus niet uit :/ iemand ervaring hiermee?
De geleidingsdraad (middenste) is iets ingekort, dus misschien moet ik de afstanden opnieuw instellen? Maar ik denk dat het echt iets met het schema te maken heeft aangezien 'Negeer shcema' gewoon werkt?
 
Eind vorig jaar de tuin beetje heraangelegd. De tuinman heeft toen op verschillende punten de draad van de robot moeten onderbreken en heeft deze afgelopen vrijdag hersteld. Het licht aan het station van onze Husqvarna (310) geeft groen = alles ok volgens de manual.

Zaterdag heb ik dan het gazonnetje met de grasmaaier afgereden en daarna bemest. Schema van de robotmaaier ingesteld op maandag tem vrijdag maaien tussen 9.00-17.00

Het probleem is dat hij nu niet meer uitrijdt... Hij doet dit enkel wanneer ik het manueel doe (via de start knop) en vervolgens ook aangeef om het schema te negeren...

De klok op de robotmaaier staat juist en het was ook tijdens maaitijd in het schema, maar toch rijdt die dus niet uit :/ iemand ervaring hiermee?
De geleidingsdraad (middenste) is iets ingekort, dus misschien moet ik de afstanden opnieuw instellen? Maar ik denk dat het echt iets met het schema te maken heeft aangezien 'Negeer shcema' gewoon werkt?
De lengte van de geleidingsdraad maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Hoe zijn de zones ingesteld? Hoeveel % van de tijd moet hij x aantal meter van de geleidingsdraad volgen? Hoeveel % van de tijd zou hij uit het laadstation moeten vertrekken?

Continu groen brandende lamp geeft aan dat de draden goed zijn allezins.
 
Hoe ziet jullie maaischema eruit? Hier recent ook eentje laten installeren en de installateur heeft dat gewoon op elke dag 9-16u gezet. Gras is netjes gemaaid hiermee.

Is het nodig hiermee te experimenteren? Bv 1 of meerdere dagen niet maaien of gewoon dagelijks maar dan minder lang?
 
Hoe ziet jullie maaischema eruit? Hier recent ook eentje laten installeren en de installateur heeft dat gewoon op elke dag 9-16u gezet. Gras is netjes gemaaid hiermee.

Is het nodig hiermee te experimenteren? Bv 1 of meerdere dagen niet maaien of gewoon dagelijks maar dan minder lang?
sterk afhankelijk van:
- uw model robotmaaier (snelheid)
- grootte van uw grasperk
- complexiteit van de vorm van uw grasperk
 
Hoe ziet jullie maaischema eruit? Hier recent ook eentje laten installeren en de installateur heeft dat gewoon op elke dag 9-16u gezet. Gras is netjes gemaaid hiermee.

Is het nodig hiermee te experimenteren? Bv 1 of meerdere dagen niet maaien of gewoon dagelijks maar dan minder lang?

Hier staat die op weekdagen vanaf ergens 5h tot 15h, enkel op woensdag maar tot 12h en niet in de weekends. Deels om niet in "conflict" te komen met de kids, deels om inderdaad ook wat rustdagen te geven aan het gras. Op basis van weertimer kiest die dan ook regelmatig wel eens zelf een dag op hok te blijven.

Nooit echt mee in experiment gegaan, maar hij houdt het zo ook mooi bij. Enkel in het begin voor nachtritten gekozen, maar om de egels te ontzien bijgesteld naar 5h.

Husqvara 405x hier; eenvoudig terrein van een 600m² achterin; de grasperken vooraan doet die maar enkele keren per jaar als ik hem verplaats.
 
Ik zet die 1 keer in de week op. Die rijdt 1,5 uur en die heeft een 200m2 2 keer gedaan, met de 2 de keer onder een hoek van 90° tov de eerste lijnen. Simpele vorm met een no go zone.
 
Gaat om een kleine 200m2. Is 1 aaneensluitend perk, maar wel zeer onregelmatige vorm met enkele smalle stroken (<2m breed) vanwege uitspringende plantenperken. We hebben een Husqvarna Aspire R4. Is in principe geschikt tot 400m2, maar aangeraden door de installateur vanwege de onregelmatige vorm. Volledige perk is afgeboord met een ingegraven kabel.
 
Iemand al ervaring met Segway? Is hier al eens aangehaald geweest, maar weet niet of er hier iemand deze effectief heeft?

Ik rij hier nog steeds bijna 900m2 met een gewone benzine grasmaaier af, en dat begint wel tegen te vallen.
Onze bouwaanvraag is bezig, dus ik ga er van uit dat die Segway (gezien geen draad) binnen 2-3 jaar gemakkelijk mee kan naar de nieuwe gazon.
Mijn pa belde net dat hij ergens een promo gezien had, dus misschien wel tijd om te switchen naar een robot.
 
Iemand al ervaring met Segway? Is hier al eens aangehaald geweest, maar weet niet of er hier iemand deze effectief heeft?

Ik rij hier nog steeds bijna 900m2 met een gewone benzine grasmaaier af, en dat begint wel tegen te vallen.
Onze bouwaanvraag is bezig, dus ik ga er van uit dat die Segway (gezien geen draad) binnen 2-3 jaar gemakkelijk mee kan naar de nieuwe gazon.
Mijn pa belde net dat hij ergens een promo gezien had, dus misschien wel tijd om te switchen naar een robot.
Ik heb nu een jaar de Segway H500, supercontent van :)

Hier ook al een paar keer de grenzen van het te maaien gebied moeten aanpassen en is supergemakelijk.
 
Hoe ziet jullie maaischema eruit? Hier recent ook eentje laten installeren en de installateur heeft dat gewoon op elke dag 9-16u gezet. Gras is netjes gemaaid hiermee.

Is het nodig hiermee te experimenteren? Bv 1 of meerdere dagen niet maaien of gewoon dagelijks maar dan minder lang?

Onze installateur van Husqvarna zei 5 dagen wel en 2 dagen niet dus enkel in de week en 8u per dag.

Tuin van iets meer dan 500 m2. Stond eerst ingesteld van 9u tot 17u maar heb dat veranderd van 7u tot 15u en woensdag van 6u tot 14u.
 
Onze installateur van Husqvarna zei 5 dagen wel en 2 dagen niet dus enkel in de week en 8u per dag.

Tuin van iets meer dan 500 m2. Stond eerst ingesteld van 9u tot 17u maar heb dat veranderd van 7u tot 15u en woensdag van 6u tot 14u.
Had het schema ondertussen ook op die manier ingesteld, in het weekend rijdt hij niet meer. Ook de uren tijdens de week wat ingekort, even afwachten nu of hij alles kan bijhouden.
 
Terug
Bovenaan