(Welke) Robotmaaier ?

Wel verschoten hoe snel de messen verslijten op mijn Honda. Ik heb hem nu een 2-tal maanden en die waren echt op. (had ze zelfs veel sneller moeten vervangen) Ik vrees dat het komt omdat ik vrij veel ("hard") straatgras in mijn gazon heb :(

h
E87Y4gC.jpg

Blijkbaar is er een kit met dikkere messen beschikbaar. Hij is dus nu binnen om die te laten plaatsen (de schijf moet ook vervangen worden hiervoor).
 
Is dat net na het maaien? Of blijft dat zo die strepen?
Ik ben dat eigenlijk nog nooit tegengekomen dat er strepen worden gemaakt, tenzij soms heel kort nadat de grasrobot gepasseerd is.


100% marge? Is dat niet wat veel? Ik heb ook iets van 500m² gras en ik zit te kijken naar 750-800m² grasrobotten. Die van 600m² denk ik dat het net te weinig marge is, maar 1000m² lijkt me dan weer veel te veel.
Ja mss overkill, maar ik denk dat het volgende model ineens voor 1000m² was :)
 
Blijkbaar is er een kit met dikkere messen beschikbaar. Hij is dus nu binnen om die te laten plaatsen (de schijf moet ook vervangen worden hiervoor).
Kan je die messen niet gewoon eens tegen een slijpsteen of poliermolen houden?
Zo maak ik de messen van grasmachine weer scherp en het duurt 5 minuten?
 
Eergisteren de Bosch Indego M700 aangekocht. Stond in korting bij Hubo (799euro) + had nog heel wat ecocheques + er is €100 cashback.
Zo dadelijk aan de installatie beginnen, ik ben benieuwd.
 
Na 2 dagen gebruik is m'n ervaring OK:

Installatie:
Omdat onze tuin veel hoeken en kanten heeft was het wel een stevige klus om de draad zo mooi en strak mogelijk te leggen, telkens rekening houdende met de minimum afstand tussen objecten/afsluiting en de draad.
Het mappen van de tuin (robot volgt de draad van begin tot eind) bracht een paar vastlopers met zich mee. Vooral draaien in (droge!) zandgrond kan kleine putten maken waar hij in blijft steken met de voorste wielen. Na wat kleine aanpassingen op het traject lijkt dat nu in orde.

Gras afrijden:
Hier en daar heeft hij al wat kleine oppervlaktes onder handen genomen en dat ziet er goed uit.
Na de komende dagen en weken ga ik pas een goed oordeel kunnen vellen over de resultaten.
 
na 2 weken dienst: de Bosch doet het goed. Op de kantjes na, daarvoor moet ik om de zoveel dagen de grasmaaier es starten. Maar bon, da's maar een paar minuten werk en ik vind dat niet erg.

Liever dat dan dat ie naar beneden tuimelt van die zijrand.
 
Mijn husqvarna is binnen dus voor zijn nieuwe batterij.

na 5 jaar heb ik het toch al zitten dat batterij moet vervangen worden.
alléja, beter gezegd: 5 zomers. want ik haal hem maar uit van april tot oktober mijn robot maaier; dus dat zijn 5 halve jaren, en dan rijd hij om de 2 dagen het gras af...


Hoe lang heeft de uwe het vol gehouden , iedereen?
 
Vanavond demonstratie van deze
Op ons model bouw vliegterrein zijn ze aan het kijken om hier op over te schakelen ipv een grote zitmaaier. Terrein is 7k m2 dacht ik
 
Zijn er nog nieuwtjes in de robotmaaier wereld? Momenteel neig ik richting de Gardena Sileno Life 750 (tuin van +-500m2).
Ik heb me laten vertellen dat er Huskvarna logo's te vinden zijn langs de binnenkant van Gardena als je die zou opendoen, dat lijkt me alleen maar positief aangezien Huskvarna een topmerk is.
 
Terug
Bovenaan