(Welke) Robotmaaier ?

Amai, serieus prijsverschil tussen Bol.com en coolblue

De S+500 die ik gekocht heb bij Bol aan 739 euro staat bij Coolblue voor 1059 (wel met 50 euro cashback)
 
Amai, serieus prijsverschil tussen Bol.com en coolblue

De S+500 die ik gekocht heb bij Bol aan 739 euro staat bij Coolblue voor 1059 (wel met 50 euro cashback)
Hier destijds op Amazon gekocht, en was ook 500€ goedkoper dan bij de andere webshops. Heel raar toen, maar het is geen chinese namaak ze :p
 
Wij hebben zo eentje, en die logicut werkt redelijk. Alleen zijn het niet altijd 100% rechte lijnen he. Hij doet een vak redelijk recht, gaat dan herladen, en moet dan terug naar diezelfde plek geraken. En dat lukt niet altijd helemaal juist waardoor dat 2e vak soms wel wat gedraaid is tov het eerste...

Maar, het is wel duidelijk dat het niet random is, dus dat is al wel iets :D
Zie je die lijnen dan? Als ik hier rondkijk in de tuinen die een robotmaaier hebben zie ik geen lijnen eigenlijk.
 
Als dat net gereden heeft zie je die lijnen wel hoor.
Ja oke maar die verdwijnen vrij snel, dus dan is die functie om rechte lijnen te trekken toch niet echt relevant? Tenzij je hiervan uitgaat dat het grasveld dan wel volledig gemaaid is, waar je bij random lijnen het wel eens kan gebeuren dat een plekje wat langer blijft staan.
 
Ja oke maar die verdwijnen vrij snel, dus dan is die functie om rechte lijnen te trekken toch niet echt relevant? Tenzij je hiervan uitgaat dat het grasveld dan wel volledig gemaaid is, waar je bij random lijnen het wel eens kan gebeuren dat een plekje wat langer blijft staan.

Dat is hetgene waarom ik het gekocht heb ja.
 
Ja oke maar die verdwijnen vrij snel, dus dan is die functie om rechte lijnen te trekken toch niet echt relevant? Tenzij je hiervan uitgaat dat het grasveld dan wel volledig gemaaid is, waar je bij random lijnen het wel eens kan gebeuren dat een plekje wat langer blijft staan.
Hier zie je dat wel gewoon altijd hoor. Ik vind het zeker een goeie functie, alleen zou de uitwerking iets beter kunnen. Altijd lijnen in dezelfde richting zou bvb tof zijn...
 
Hier zie je dat wel gewoon altijd hoor. Ik vind het zeker een goeie functie, alleen zou de uitwerking iets beter kunnen. Altijd lijnen in dezelfde richting zou bvb tof zijn...
als je uw gras altijd langs dezelfde kant maait dan ligt het plat ipv dat het mooi rechtop veert. dat mag net niet. daarom dat random maaien eigenlijk beter is. als het keer op keer op dezelfde manier gemaaid is, valt dat heel erg op.
 
als je uw gras altijd langs dezelfde kant maait dan ligt het plat ipv dat het mooi rechtop veert. dat mag net niet. daarom dat random maaien eigenlijk beter is. als het keer op keer op dezelfde manier gemaaid is, valt dat heel erg op.
Je kan elke keer de richting van de banen omdraaien bvb he. Maar nu zijn de lijnen soms in de breedte, soms in de lengte en soms diagonaal. Terwijl onze tuin duidelijk in de lengte is aangelegd ...
 
Nondegodver. Ik moest niet perse 's anderendaags mijne robot hebben dus ik kies nen dag dat ik zeker thuis ben. Missen ze toch de levering niet van PostNL zeker? Nu komen ze deze week net op een dag dat zowel ik als mijn madam naar kantoor zijn. :mad:
 
Vraagje aan de mensen met een Worx Landroid.

In de handleiding gaat men er van uit dat er voor de installatie van het basisstation 30 cm links en 80 cm rechts vrije ruimte moet zijn.
In hoeverre zit hier enige speling op? Wij hebben een hoekje dat uitgesproken zou kunnen dienen voor de plaatsing van het basisstation, maar de zijde waarop het station zou liggen is op zijn geheel slechts 1,2 m.

Als ik filmpjes bekijk van hoe de Landroid uit het basisstation vertrekt heb ik de indruk dat deze altijd eerst enkele cm acteruit rijdt, om vervolgens schuin weg te rijden van het basisstation.

Ik ben benieuwd naar de mensen met ervaring met dit model.
 
Vraagje aan de mensen met een Worx Landroid.

In de handleiding gaat men er van uit dat er voor de installatie van het basisstation 30 cm links en 80 cm rechts vrije ruimte moet zijn.
In hoeverre zit hier enige speling op? Wij hebben een hoekje dat uitgesproken zou kunnen dienen voor de plaatsing van het basisstation, maar de zijde waarop het station zou liggen is op zijn geheel slechts 1,2 m.

Als ik filmpjes bekijk van hoe de Landroid uit het basisstation vertrekt heb ik de indruk dat deze altijd eerst enkele cm acteruit rijdt, om vervolgens schuin weg te rijden van het basisstation.

Ik ben benieuwd naar de mensen met ervaring met dit model.
Ik heb een LandXCape, maar dat is niet meer dan de goedkope versie van de Worx Landroid en die werkt dus op dezelfde manier. Die rijdt inderdaad eerst wat achteruit om dan schuin weg te rijden. Wist ik zelf niet bij het maken van het huisje, dus bij ons rijdt die tegen de kant van het huisje tot die buiten is. 😁

Maar om je vraag te beantwoorden. Die vrije ruimte die ze aanraden hebben wij ook niet vrijgelaten (om het laadstation zo dicht mogelijk tegen het stopcontact te zetten) en hij rijdt perfect in en uit het laadstation. Eens in de zoveel tijd rijdt die wel uit om enkel de kanten te maaien en dan volgt die volgens mij meteen de draad in plaats van schuin uit te rijden. Dat laatste heb ik zelf nog wel niet gezien omdat ik nog slaap wanneer hij uitrijdt, dus kan het niet met 100 procent zekerheid zeggen.
 
Heb recent na redelijk wat research de Bosch S+ 500 gekocht.
Momenteel overweeg ik sterk hem terug te sturen. De app werkt maar de helft van de tijd, hij heeft nog nooit een volledige maaibeurt met success gedaan, vindt amper zijn basisstation,...
Eigenlijk is er niet veel goed over te zeggen.

Onze tuin is nog maar net door de tuinaannemer aangelegd, is dus quasi volledig vlak...
 
Heb recent na redelijk wat research de Bosch S+ 500 gekocht.
Momenteel overweeg ik sterk hem terug te sturen. De app werkt maar de helft van de tijd, hij heeft nog nooit een volledige maaibeurt met success gedaan, vindt amper zijn basisstation,...
Eigenlijk is er niet veel goed over te zeggen.

Onze tuin is nog maar net door de tuinaannemer aangelegd, is dus quasi volledig vlak...
Heb je zijn firmware geupdate ?

Toen ik aan in het begin eventjes aan het kijken was, ben ik redelijk wat reviews tegengekomen dat sinds de nieuwe firmware de functionaliteit gebroken was. En waren mensen aan het kijken of ze die firmware konden terugzetten.

Ook dat men niet direct respons kreeg van bosch dat ze dit zouden fixen op korte of lange termijn.

Is 1 van de redenen waarom ik eerder naar gardena aan het graviteren was. Heb het toen gewoon eventjes uitgesteld omdat ik veel las over nieuwe robots zonder perimeterdraad.
 
Geen updates gedaan, maar als het dit weekend niet werkt stuur ik hem terug.
Wel erg voor de verkoper, gezien die daar natuurlijk niet aan kan doen
 
Geen updates gedaan, maar als het dit weekend niet werkt stuur ik hem terug.
Wel erg voor de verkoper, gezien die daar natuurlijk niet aan kan doen
Probeer dan eens om de firmware te updaten. Kan zijn dat het ondertussen met een nieuwe firmware wel gefixt is.
 
Onze LandXcape van 300 euro rijdt hier ondertussen 7 weken rond en ben er heel content van. Voor dat geld kan je niet sukkelen en het gazon ziet er altijd super strak uit. Enkel de kanten worden niet helemaal gemaaid, zoals bij zoveel robotmaaiers. Ik ga dus elke week even langs de kanten met een kantenmaaier, maar dat moest ik voordien sowieso ook al doen toen ik nog met de duwmaaier het gras maaide. Het enige minpuntje vind ik dat hij niet uitrijdt op zaterdag en zondag en dat kan je niet aanpassen. Na het weekend ziet het gazon er dus iets minder strak uit, maar nu ben ik echt aan het muggenziften.

Dus voor de mensen die op zoek zijn naar een robotmaaier die niet te veel kost, kan ik de LandXcape LX790 aanraden. Bij ons maait deze nu een 300m2 gras en deze zou een 600m2 aankunnen volgens de specs.
 
De Bosch avonturendag. Heb het opgegeven voor vandaag.

Eerst de mapping vd tuin laten doen, om de 10cm stopt ie: is dit het basisstation? Nee. Rijdt weer 10cm.. en nu? Basisstation? Nee ze, kom bolt voort. Weer 10 verder.. nu ist toch wel het station he? Neeeeeeeeeeee.

Bleek mes te diep te staan, helemaal naar boven gezet en dan ging ie wel verder. Halverwege wel einde verhaal, display uit.. niks meer mee aan te vangen. Opgepakt en terug int station, morgen opnieuw met hernieuwde moed.
 
Terug
Bovenaan