(Welke) Robotmaaier ?

De Bosch avonturendag. Heb het opgegeven voor vandaag.

Eerst de mapping vd tuin laten doen, om de 10cm stopt ie: is dit het basisstation? Nee. Rijdt weer 10cm.. en nu? Basisstation? Nee ze, kom bolt voort. Weer 10 verder.. nu ist toch wel het station he? Neeeeeeeeeeee.

Bleek mes te diep te staan, helemaal naar boven gezet en dan ging ie wel verder. Halverwege wel einde verhaal, display uit.. niks meer mee aan te vangen. Opgepakt en terug int station, morgen opnieuw met hernieuwde moed.

Zo was het ook bij mij, maar bij elke herstarte poging raakte hij wel iets verder... Maar daarna pas begonnen dus de echte problemen. Anyway, die van mij gaat maandag terug, is een veel te duur ding om maar zo brak te werken.
 
Zo was het ook bij mij, maar bij elke herstarte poging raakte hij wel iets verder... Maar daarna pas begonnen dus de echte problemen. Anyway, die van mij gaat maandag terug, is een veel te duur ding om maar zo brak te werken.
Vandaag heeft ie met succes de mapping gedaan. Had precies een nachtje rust nodig.
 
Zo was het ook bij mij, maar bij elke herstarte poging raakte hij wel iets verder... Maar daarna pas begonnen dus de echte problemen. Anyway, die van mij gaat maandag terug, is een veel te duur ding om maar zo brak te werken.
Service is trouwens wel goed bij Bosch. Onze is opgehaald voor reparatie en zonder problemen verlopen.
 
Wel verschoten hoe snel de messen verslijten op mijn Honda. Ik heb hem nu een 2-tal maanden en die waren echt op. (had ze zelfs veel sneller moeten vervangen) Ik vrees dat het komt omdat ik vrij veel ("hard") straatgras in mijn gazon heb :(

h
E87Y4gC.jpg
 
De Bosch rijdt rond... en maait wat, en vindt soms zijn weg niet meer terug.

maar baantjes trekken heb ik hem nog niet zien doen. Hij doet zo kleine vlekken op en af (max 5-6m²) en dan gaat ie ergens anders gaan verder doen. Zijn eerste volledige maaibeurt is nog altijd niet klaar (en doet er nu al dag 3 over)
Denk dat ik die voorgestelde schedule niet ga gebruiken. Ze stellen voor om slechts 2x per week te maaien. Denk dat dat ding elke dag gaat moeten rondrijden als hij alles gaat willen korthouden.
 
Hoe lang na het aanleggen van grasmatten zou de robot mogen worden ingezet?

Ik twijfel ook heel hard om de draad alsnog onder de matten te leggen, nu deze nog los liggen, al is het dan natuurlijk moeilijker om eventueel nog te finetunen ...
 
@Tomski hoe groot is het stuk dat ie moet maaien? lijkt alsof het niet zo interessant is voor de grotere stukken gazon?
Ik heb een grasmat van ong. 500m², dan raden ze in het tuincenter aan een robotmaaier voor rond de 1000m² te nemen.
Dan geraakt hij altijd vlot terug naar het station (batterij vermindert ook in capaciteit met de jaren), en dan kan het ook geen kwaad als er eens een wat ingewikkeldere layout is in de tuin.

Ook moet die dan geen 24u rondrijden om de klus te klaren :D
 
@Tomski hoe groot is het stuk dat ie moet maaien? lijkt alsof het niet zo interessant is voor de grotere stukken gazon?

Een 350m² ongeveer moet hij voor zijn rekening nemen, de rest doen de kippen wel.

Eerste dagen was precies verkenningsronde. Vandaag herft ie echt mooie grote stukken in 1x gemaaid. In diagonaal vandaag, volgende keer wss weer recht.

 
mijn husqvarna 315 begint na 6 jaar te mankeren...

tis te zeggen, hij vindt zijn "oplaad station" niet altijd meer terug, vaak zie ik hem gewoon stil staan. Als ik dan op de display kijk, zie ik "moeite om thuis te geraken" en "lege batterij".

Dus is het nu omdat de batterij stilaan aan het gaan is.... ik weet het niet.
 
mijn husqvarna 315 begint na 6 jaar te mankeren...

tis te zeggen, hij vindt zijn "oplaad station" niet altijd meer terug, vaak zie ik hem gewoon stil staan. Als ik dan op de display kijk, zie ik "moeite om thuis te geraken" en "lege batterij".

Dus is het nu omdat de batterij stilaan aan het gaan is.... ik weet het niet.
Volgens mij batterij.

Waarschijnlijk het feit dat die bij x ladingspercentage zegt van ik moet terugkeren naar mijn station. Maar dat er door die deterioratie onvoldoende batterij nog aanwezig is en hij dus stil valt. Kun je dat niet instellen op welk percentage die terug moet gaan laden ?
 
Een 350m² ongeveer moet hij voor zijn rekening nemen, de rest doen de kippen wel.

Eerste dagen was precies verkenningsronde. Vandaag herft ie echt mooie grote stukken in 1x gemaaid. In diagonaal vandaag, volgende keer wss weer recht.

Is dat net na het maaien? Of blijft dat zo die strepen?
Ik ben dat eigenlijk nog nooit tegengekomen dat er strepen worden gemaakt, tenzij soms heel kort nadat de grasrobot gepasseerd is.

Ik heb een grasmat van ong. 500m², dan raden ze in het tuincenter aan een robotmaaier voor rond de 1000m² te nemen.
Dan geraakt hij altijd vlot terug naar het station (batterij vermindert ook in capaciteit met de jaren), en dan kan het ook geen kwaad als er eens een wat ingewikkeldere layout is in de tuin.

Ook moet die dan geen 24u rondrijden om de klus te klaren :D
100% marge? Is dat niet wat veel? Ik heb ook iets van 500m² gras en ik zit te kijken naar 750-800m² grasrobotten. Die van 600m² denk ik dat het net te weinig marge is, maar 1000m² lijkt me dan weer veel te veel.
 
Volgens mij batterij.

Waarschijnlijk het feit dat die bij x ladingspercentage zegt van ik moet terugkeren naar mijn station. Maar dat er door die deterioratie onvoldoende batterij nog aanwezig is en hij dus stil valt. Kun je dat niet instellen op welk percentage die terug moet gaan laden ?
Nee, niet meteen.... ik zal es naar mijn dealer bellen..


EDIT: net gebeld met dealer, ze denken ook de batterij...
gelukkig maar een kleine 100 euro.
was al bang dat het zoals bij electrische fietsen, een grapje van 700 euro ongeveer ging zijn

thx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat net na het maaien? Of blijft dat zo die strepen?
Ik ben dat eigenlijk nog nooit tegengekomen dat er strepen worden gemaakt, tenzij soms heel kort nadat de grasrobot gepasseerd is.


100% marge? Is dat niet wat veel? Ik heb ook iets van 500m² gras en ik zit te kijken naar 750-800m² grasrobotten. Die van 600m² denk ik dat het net te weinig marge is, maar 1000m² lijkt me dan weer veel te veel.

Die strepen is idd net na het maaien, dat verdwijnt.
 
Ik snap eigenlijk niet waarom je die lijnen zou willen, dat is net zo'n groot voordeel van de robotmaaier dat deze geen lijnen nalaat.
Of met een grotere grasmaaier ziet dat er wel nog mooi uit, maar dan moet je ook al goed opletten dat het mooi strak staat.
 
Ik snap eigenlijk niet waarom je die lijnen zou willen, dat is net zo'n groot voordeel van de robotmaaier dat deze geen lijnen nalaat.
Of met een grotere grasmaaier ziet dat er wel nog mooi uit, maar dan moet je ook al goed opletten dat het mooi strak staat.

Random lijnen zijn ook zichtbaar hoor als ie net gereden heeft
 
Terug
Bovenaan