(Welke) Robotmaaier ?

Hoe dikwijls maaien jullie de kanten waar de robot niet aan kan eigenlijk? Ik heb de kanten vorige week vrijdag gemaaid en vandaag (5 dagen later dus) staat het gras aan de kanten alweer dubbel zo hoog als de rest van de gazon.
 
Da's de eerste keer dat ik dat hoor. Op den duur verstikt je gazon toch door al dat dood materiaal?
Het nadeel met robotmaaiers is dan ook wel dat ze de nood aan verticuteren in de hand werken. Eigenlijk alle mulchers hebben dat.
Met "normaal" maaien en afvoeren is dat niet. Als ge het dan ook nog wat onderhoud in de zin van dode bladeren weghalen enzo gaat ge echt niet jaarlijks moeten verticuteren.



Ook in de veronderstelling dat uw gazon gezond is met een grassoort wat aangepast aan de bodem/situatie natuurlijk
 
aargh, vlug advies nodig.

ze komen deze week de grasmatten leggen. Aannemer vraagt of ze de kabel voor de grasmaaier al mogen leggen onder die matten.

doen of niet? Ze gaan ze op 14cm van de rand leggen, maar ik weet nog niet welk type robot ik ga kopen. (wss bosch maar nog nie 100% zeker)

Best afwijzen zeker en de kabel erbovenop?

Laten onder leggen zoals de aannemer voorstelt. Niet aan twijfelen (ondanks dat iedereen hier precies fan is van op leggen :p dat is de DHZ methode. Zal geen enkele prof installateur doen. Die snijden sowieso in)
 
Wij zijn ook aan het twijfelen om het zelf te doen (of te laten doen.)
Wij zouden het doen voor de hond, die nogal dikwijls aan het hek, dus dicht bij de draad, zit te springen als er mensen voorbij komen. Of kan dit weinig kwaad?

Is er een manier voor een breuk te ontdekken als het onder de grond ligt?

Met te verticuteren zou ik sowieso wat afstand nemen van de draad voor de zekerheid.
 
Wij zijn ook aan het twijfelen om het zelf te doen (of te laten doen.)
Wij zouden het doen voor de hond, die nogal dikwijls aan het hek, dus dicht bij de draad, zit te springen als er mensen voorbij komen. Of kan dit weinig kwaad?

Is er een manier voor een breuk te ontdekken als het onder de grond ligt?

Met te verticuteren zou ik sowieso wat afstand nemen van de draad voor de zekerheid.

Kan allemaal geen kwaad.

Je kan breuk opsporen ja.
Hou met verticuteren ook rekening dat er een zoekdraad zal liggen ook ergens halverwege (van laadstation tot andere kant terrein)
 
Heeft een robotmaaier eigenlijk onderhoud nodig? Sommige verkopers raden het aan (oa voor garantie)

Die "draadloze" segway robotmaaier ziet er wel goed uit, maar ik vind er weinig nog weinig gebruikrecensies over terug. Komt binnenkort pas uit precies.
 
bij husqvarna is het bijvoorbeeld voor de meeste mensen voldoende die eens op groot onderhoud te sturen als de batterij het begeven heeft. De meest slijtage gevoelige onderdelen vervang je zelf. Als er software updates zijn die de moeite zijn kan je die ook eens op onderhoud sturen. want zelf kan je die niet updaten, tenzij je zo een heel dure hebt met 4G en OTA updates.

de mijne ziet enorm veel af , natte kleigrond, veel modder, water die blijft staant, stront van de honden die soms blijft liggen,... Mijn honden die door mijn border crossen met siegras en lintjes worteldoek op mijn gazon gooien die er dan indraaien... Hij soldiert er allemaal door. Als hij lawaai begint te maken weet ik dat het tijd is om em eens volledig uit te kuisen en dan is die weer fluisterstil. ( +-elke 3 maand).

Die dingen zijn volledig electrisch dus er zijn amper dingen die gesmeert moeten worden... geen motor die kan vastlopen etc. Als hij na een jaar of 4-5 luidruchtig is, dan smeer je wat olie op de lagers of steek je nieuwe, kost niet veel.
 
bij husqvarna is het bijvoorbeeld voor de meeste mensen voldoende die eens op groot onderhoud te sturen als de batterij het begeven heeft. De meest slijtage gevoelige onderdelen vervang je zelf. Als er software updates zijn die de moeite zijn kan je die ook eens op onderhoud sturen. want zelf kan je die niet updaten, tenzij je zo een heel dure hebt met 4G en OTA updates.

de mijne ziet enorm veel af , natte kleigrond, veel modder, water die blijft staant, stront van de honden die soms blijft liggen,... Mijn honden die door mijn border crossen met siegras en lintjes worteldoek op mijn gazon gooien die er dan indraaien... Hij soldiert er allemaal door. Als hij lawaai begint te maken weet ik dat het tijd is om em eens volledig uit te kuisen en dan is die weer fluisterstil. ( +-elke 3 maand).

Die dingen zijn volledig electrisch dus er zijn amper dingen die gesmeert moeten worden... geen motor die kan vastlopen etc. Als hij na een jaar of 4-5 luidruchtig is, dan smeer je wat olie op de lagers of steek je nieuwe, kost niet veel.
Welke heb je? Heb je grote honden?
 
De onze is besteld. Het is de Bosch Indego S+500 geworden.

Die logicut functie sprak me aan. Ipv random rond te rijden doet ie eerst de kanten, maakt een kaart van de tuin zo en rijdt dan mooie baantjes. Maar wisselt wel af in rijrichting zodat ie geen spoorvorming creeert. Benieuwd.

 
De onze is besteld. Het is de Bosch Indego S+500 geworden.

Die logicut functie sprak me aan. Ipv random rond te rijden doet ie eerst de kanten, maakt een kaart van de tuin zo en rijdt dan mooie baantjes. Maar wisselt wel af in rijrichting zodat ie geen spoorvorming creeert. Benieuwd.

Wij hebben zo eentje, en die logicut werkt redelijk. Alleen zijn het niet altijd 100% rechte lijnen he. Hij doet een vak redelijk recht, gaat dan herladen, en moet dan terug naar diezelfde plek geraken. En dat lukt niet altijd helemaal juist waardoor dat 2e vak soms wel wat gedraaid is tov het eerste...

Maar, het is wel duidelijk dat het niet random is, dus dat is al wel iets :D
 
Wij hebben zo eentje, en die logicut werkt redelijk. Alleen zijn het niet altijd 100% rechte lijnen he. Hij doet een vak redelijk recht, gaat dan herladen, en moet dan terug naar diezelfde plek geraken. En dat lukt niet altijd helemaal juist waardoor dat 2e vak soms wel wat gedraaid is tov het eerste...

Maar, het is wel duidelijk dat het niet random is, dus dat is al wel iets :D
Perfect hoeft het niet te zijn :)

Hoeveel m² heeft de jouwe te doen? Hier moet ie 325m² maaien.
 
Wel benieuwd wat die app te bieden heeft met de connected functies

#gadgetman
Zoals al die apps: niet zo veel :p
Ik kan hem starten, en hij heeft een slimme kalender, en ik kan een kaartje van mijn tuin zien (dat trouwens wel precies is, dus hij tekent de kaart wel goed uit).
Zorg wel dat uw gazon zo vlak mogelijk ligt. Die hellingshoeken die geadverteerd worden, zullen wel kloppen, maar een heel klein putje heeft soms een hogere hellingshoek he.
 
Zoals al die apps: niet zo veel :p
Ik kan hem starten, en hij heeft een slimme kalender, en ik kan een kaartje van mijn tuin zien (dat trouwens wel precies is, dus hij tekent de kaart wel goed uit).
Zorg wel dat uw gazon zo vlak mogelijk ligt. Die hellingshoeken die geadverteerd worden, zullen wel kloppen, maar een heel klein putje heeft soms een hogere hellingshoek he.

Hij is juist heraangelegd, tis een biljartlaken momenteel (nog)
 
Terug
Bovenaan