Welke parfum draag je?

Hier eigenlijk al jaren twee vaste parfums die switchen afhankelijk van gelegenheid/weer/mood:

Tom Ford - Tobacco Vanille
Tom Ford - Neroli Portofino

Deze lente en zomer Layton van PdM geprobeerd, en die is zeker niet slecht, maar dat gaat zeker geen blijvertje worden; daarvoor mist ie gewoon karakter vind ik.
 
Acqua di Gio
Maar vaker de Armani Emporio Lui (is eau de toilette)

En vroeger de Armani Emporio White for Him. Deze is jammer genoeg niet meer te krijgen, is effectief beste dat ik ooit gedragen heb. Heb thuis nog een klein restflesje, moet al 15+ jaar oud zijn en ruikt nog steeds goed.
 
Acqua di Gio
Maar vaker de Armani Emporio Lui (is eau de toilette)

En vroeger de Armani Emporio White for Him. Deze is jammer genoeg niet meer te krijgen, is effectief beste dat ik ooit gedragen heb. Heb thuis nog een klein restflesje, moet al 15+ jaar oud zijn en ruikt nog steeds goed.
Die witte rankt hier ook heel hoog. Idd niet meer verkrijgbaar. De zwarte, gewone dus, is goed op zich, en heel universeel, maar die was 5 categorieën hoger qua geur.

Ik heb ooit deze gekocht op eBay

Niemand zal deze hier kennen, maar was ook wel goede geur. Met viooltjes. Randopmerking, ik heb deze teruggestuurd omdat de geur echt te zwak was geworden, 5 a 6 sprays en het was al niet meer te ruiken bijna. Toch mijn geld teruggekregen, sympathiek van de verkoper, maar was natuurlijk mijn shipping kosten kwijt... Maar was dus al enkele jaren oud, sealed enal.

Maar die witte zou ik toch nog altijd veel hoger plaatsen...
 
Hier eigenlijk al jaren twee vaste parfums die switchen afhankelijk van gelegenheid/weer/mood:

Tom Ford - Tobacco Vanille
Tom Ford - Neroli Portofino

Deze lente en zomer Layton van PdM geprobeerd, en die is zeker niet slecht, maar dat gaat zeker geen blijvertje worden; daarvoor mist ie gewoon karakter vind ik.

Xerjoff Naxos aangeschaft intussen als try-out voor de komende frissere maanden - speelser dan TF Tobacco Vanille , vleug honing ertussendoor; werkt niet op dagen zoals nu, maar ik verwacht wel dat dat ook goed gaat werken van zodra we richting 18 graden en wat minder gaan.
 
waar kopen jullie je parfums eigenlijk?
Buiten de fysieke parfumerie heb ik goede ervaringen met deloox.nl (de vroegere superwinkel.nl) en amazon.
 
waar kopen jullie je parfums eigenlijk?
Buiten de fysieke parfumerie heb ik goede ervaringen met deloox.nl (de vroegere superwinkel.nl) en amazon.
Ik heb al online gekocht bij superwinkel, parfumerie.nl, ici Paris xl, douglas
En misschien nog andere... Nergens toch expliciet slechte ervaringen gehad moet ik zeggen.
 
Hebben jullie een maximumbedrag dat jullie uitgeven aan een flesje? Ik heb gisteren in Skins de geuren van Martin Margiela geroken, maar ik kon mij niet over de prijs zetten. Meer dan €150 voor een eau de toilette? 😭
Een collega raadt mij https://www.sabina.com/nl/ aan. Ikzelf heb er nog niks bij besteld, maar hij wel al veel. Is een Spaanse site en volgens hem betrouwbaar. Geen idee of die geuren daar ook op staan?
 
Bij PDM is Percival inderdaad eerder voor deze temperaturen, net zoals Greenley.
Ja, nu ga ik mijne carlisle niet bovenhalen :p

Dat is echt een winter parfum, heel goed, maar o zo sterk. Net als Herod, ook straf.

Ik zie dat ze een nieuw parfum hebben, Althaïr, met oranje fles, eens opzoeken hoe deze kan ruiken
 
Ja, nu ga ik mijne carlisle niet bovenhalen :p

Dat is echt een winter parfum, heel goed, maar o zo sterk. Net als Herod, ook straf.

Ik zie dat ze een nieuw parfum hebben, Althaïr, met oranje fles, eens opzoeken hoe deze kan ruiken

Mwoah, als je Herod straf vindt, dan raad ik Tobacco Vannille, Naxos of godbetert, Red Tobacco van Mancera zeker niet aan ;-)
 
Daarmee dat ik dus nooit deze zou blind kopen, Tobacco vanille van TF...

En straf, uhm, die Herod die ik heb is wel niet mis qua longevity. Als ik daar 3 deftige sprays vanop zet kan je dat 3 a 4 dagen later nog altijd ruiken op de kleren. Ik hoor wel dat ze minder en minder geconcentreerd worden, maar alle pdm parfums zijn redelijk potent. Dat zijn geen eau de toilettekes eh, maar een explosie van geuren, soms wat te veel vind ik persoonlijk. Bijvoorbeeld bij carlisle moet ge extreem oppassen van niet teveel op te zetten
 
Ik denk dat met "straf" het eerder heb over projection ipv longevity.

Het hangt ook ongetwijfeld van je huidtype af, maar Herod (en de meeste Pdm's) hebben een heel beperkte projectie voor mij. Niet dat ik verwacht dat je weet dat ik er aan kom, nog voor ik de kamer binnen kom, maar het mag net wel dat tikje meer zijn dat dat je letterlijk aan me moet komen snuffelen :biglaugh:.
Zonde want ze hebben lekker materiaal wel.
 
Ik denk dat met "straf" het eerder heb over projection ipv longevity.

Het hangt ook ongetwijfeld van je huidtype af, maar Herod (en de meeste Pdm's) hebben een heel beperkte projectie voor mij. Niet dat ik verwacht dat je weet dat ik er aan kom, nog voor ik de kamer binnen kom, maar het mag net wel dat tikje meer zijn dat dat je letterlijk aan me moet komen snuffelen :biglaugh:.
Zonde want ze hebben lekker materiaal wel.
Als we dan toch in termen spreken heeft pdm niet de top silage als andere merken, maar sta naast iemand die een pdm op heeft en je zal het wel opmerken. Projection is ook niet het hoogste van alle merken, maar sta binnen de 3 meter en je kan het zeker ruiken, en al zeker met de winter parfums...

Ik heb enkel nog maar staaltje geporbeerd van TF oud wood, heel andere insteek, maar geniaal an sich. Heel subtiel, maar toch aanwezig. Ik wil echt wel eens TF Tobacco vanille proberen, maar niet veel fysieke shops die staaltjes kunnen meegeven of willen delen
 
Laatst bewerkt:
Als we dan toch in termen spreken heeft pdm niet de top silage als andere merken, maar sta naast iemand die een pdm op heeft en je zal het wel opmerken. Projection is ook niet het hoogste van alle merken, maar sta binnen de 3 meter en je kan het zeker ruiken, en al zeker met de winter parfums...

Ik heb enkel nog maar staaltje geporbeerd van TF oud wood, heel andere insteek, maar geniaal an sich. Heel subtiel, maar toch aanwezig. Ik wil echt wel eens TF Tobacco vanille proberen, maar niet veel fysieke shops die staaltjes kunnen meegeven of willen delen
 
Terug
Bovenaan