Welke parfum draag je?

Tussen kerst en nieuw creed aventus gekocht in de bijenkorf in Maastricht.
Vriendin vond het een topgeur, daar even getest en wat rondgelopen en dan maar gekocht omdat die moeilijk te vinden is.
Wel content van, maar had gehoopt dat die toch nog wat langer bleef hangen.
 
Acqua di Parma.
Zalige geuren vind ik.
Inderdaad, maar altijd zoveel keuze.
Ik weet niet waar te beginnen als ik ze voor mij zie staan.
Iemand al een kleine pre selectie?

(heb nu dus aventus creed, tom ford noir extreme, YSL L'Homme als voornaamste)
 
Tussen kerst en nieuw creed aventus gekocht in de bijenkorf in Maastricht.
Vriendin vond het een topgeur, daar even getest en wat rondgelopen en dan maar gekocht omdat die moeilijk te vinden is.
Wel content van, maar had gehoopt dat die toch nog wat langer bleef hangen.
Creed Aventus is mijn daily voor werk enz. Hij houdt idd niet lang. Ik hoor verhalen dat dat met recente samenstelling te maken heeft. Vroeger was dit beter blijkbaar. Teleurstellend voor die prijs. Ik koop hem alleszins niet opnieuw. De prijs is daarvoor te stevig…

Silver Mountain Water van Creed is ook nice maar qua performance geen idee. 🙂

Verder kan ik Amouage Reflection aanbevelen. Niet direct geschikt voor de werkvloer. Maar super sexy geur voor mannen. Ik draag die savonds of bij gelegenheden. https://www.parfumerie.be/amouage-reflection-man-eau-de-parfum-spray Niet goedkoop, maar ruikt als million dollars. Zeer zwoele geur. Amouage is duur maar het zeker waard. Duurder nog dan Creed maar Amouage Reflection is echt WOW. 😁 Reken wel op +- 250-300 euro. Mijn vriendin wordt er wild van 😂.

“Nadeel“ is dat alle standaard parfums uit bijvoorbeeld de ICI Paris XL naar wc verfrissers ruiken eens je begint met die niche parfums…. 😂 Wereld van verschil….
 
Laatst bewerkt:

Dit is mijn vaste. Heel goede, diepe, mannelijke geur

Ernaast nog af en toe:

Iets minder straf, maar gebruik ik ook al een jaar of 10. Vroeger was dat mijn vaste maar sinds een paar jaar naar YSL over geschakeld dus.

Deze met kerst gekregen van mijn vriendin, dus gebruik ik ook af en toe. Maar YSL blijft de beste imo.

 
Een staaltje van Costume National - Free D'Homme eau de parfum gekregen en gisteren eens getest.
Wel een ontdekking, vond die vré goed.
Hier nog niet zien passeren denk ik.
 
Mijn favoriete dagelijkse geuren:

- JPG Le Male (een tijdloze klassieker)
- JPG Le Male Le Parfum (mijn voorkeur gaat toch naar de originele uit)
- Prada - Luna Rossa
- Zadig & Voltaire - This is Him!

Ik heb al eens naar de meer niche dingen zoals Creed, MFK, Tom Ford etc gekeken, maar dat vind ik totaal niet de moeite waard.

De gemiddelde Tinder hookup heeft weinig interesse in welke parfum je draagt, zolang het maar fris ruikt...

Moest ik een geur terug uit de tijd kunnen toveren, zou ik voor JPG Le Fleur du Male gaan. Maar helaas is deze al 10j discontinued en tweedehands overpriced. 😀
 
Zou mijn Acqua di Gio willen vernieuwen, zou er binnenkort ergens een promo actie aangekondigd zijn ?
Of is het het wachten niet waard?
 
Zou mijn Acqua di Gio willen vernieuwen, zou er binnenkort ergens een promo actie aangekondigd zijn ?
Of is het het wachten niet waard?
Bwa ik heb 2 aqua di gio parfums (profumo en profondo), en ik gebruik voor beiden de douchegel. Vantijd doet ici paris xl 20% als je 2 producten aankoopt, dan is het wel de moeite. Maar kan niet echt inschatten of je een matchende shower gel gebruikt bij je parfum... Of iets anders erbij ofzo... Ikzelf zou eigenlijk de reformulated gewone aqua di gio willen proberen. Naar t schijnt toch redelijk goed.

Edit, is dat nu de edp die nieuwe, weet iemand dat ?

@TooChé, Douglas doet wat sales momenteel
 
Laatst bewerkt:
Bwa ik heb 2 aqua di gio parfums (profumo en profondo), en ik gebruik voor beiden de douchegel. Vantijd doet ici paris xl 20% als je 2 producten aankoopt, dan is het wel de moeite. Maar kan niet echt inschatten of je een matchende shower gel gebruikt bij je parfum... Of iets anders erbij ofzo... Ikzelf zou eigenlijk de reformulated gewone aqua di gio willen proberen. Naar t schijnt toch redelijk goed.

Edit, is dat nu de edp die nieuwe, weet iemand dat ?

@TooChé, Douglas doet wat sales momenteel
Geen idee of de EDP de reformulated versie is, ruikt 'intenser'.

Was 100ish voor 200ml - nog goedkoper dan de 100ml versie :unsure:
 
Al vrij lang volgende Acqua Di Gio en Invictus in huis.

M'n vrouw is lid van iets waarbij ze maandelijks staaltjes opsturen, telkens 1 erbij voor mannen.
Daar oa Versace Pour Homme ontdekt. Daar ga ik ook wel een flesje van in huis halen. Ook iets met "Blue" in dat heel lekker ruikt, maar ik kan er momenteel niet opkomen.

Ik wil zo Sauvage van Dior ook eens proberen (is me al vaak aangeraden geweest), maar die zit jammer genoeg niet in dat assortiment.


Als er aanraders zijn, tips zijn altijd welkom.

Versace dylan blue zo uit het hoofd...

Wordt zeer hard aangeraden door Jeremy fragrance op youtube, dus dat zal wel een goeike zijn

Ok, ik ben toch overstag gegaan en mij die Verrrsace Dylan Blue blind gekocht. Zou vandaag moeten aankomen (besteld bij Douglas).

Ben wel maar voor de 50ml gegaan, gezien de blind buy. Uiteraard omschrijvingen en reviews nagelezen. Begint met een hele clean, shower vibe (kan je weinig tegen hebben, voor een blue parfum), en evolueert dan naar een incense geur bij de drydown, beetje donkerder, en meer volwassen. Bij de overgang komen er veel noten naar boven. Vind ik dus interessant, een parfum met meerdere facetten. Er wordt een beetje neergekeken door de kenners op dit parfum, maar de youtube straat reviews (blind parfums vergelijken) deed me beslissen om tot aankoop over te gaan. Haalde heel goede reacties. Een cleane geur, voor alle omstandigheden, zelf voor op het werk, maar misschien minder voor de winter, maar daar heb ik dan andere parfums voor in de collectie. Dus yeah, wel benieuwd hiernaar...

Edit, ben wel niet slim geweest, had gezien op hun website dat je 2 staaltjes naar keuze kon bijkrijgen, dus dat gekozen, maar zag achteraf pas dat je ook een cadeautje kon kiezen (ipv die 2 staaltjes), waaronder een 15ml reisspray van Acqua di gio (de gewone). Dit is dubbel zo ambetant, omdat ik hem eens wou uitproberen. Ik heb die vele jaren geleden gehad, maar ben er zot van. Die komt mss dus ook nog in huis, maar dus gemiste kans om het nog eens te kunnen testen alvorens te kopen...

Heb al de ADG profondo en ADG profumo, alletwee zeer goed.

En is een beetje raar, maar er wordt niet altijd genoeg rekening gehouden met Versace parfums, maar die zijn echt wel goed. Versace Eros gebezigd met een staaltje, en vond die ook heel goed, wel veel spices, maar ik vond dat goed daarin.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan