Welke parfum draag je?

Na het ontvangen van een sample ben ik overstag gegaan en een "Armani code Parfum" aangeschaft.

Ben normaal niet voor frisse geuren (sauvage of light bleu vind ik... stinken) maar deze, heeft toch een frisse citrus opening waarna het allemaal wat zoeter wordt.
Heel goede geur.

Staat nog op mijn lijstje om eens te kopen in >40% promotie:
YSL Y
one million Elixir
Versace eros

Binnekort op de luchthaven nogwat vergelijken :)
 
Pfew, die "Armani code parfum" ruikt echt wel lang, langer dan de sample die ik hier had liggen.
één spray op men borstkas en 2 dagen later ruik ik het nog, misschien een beetje te?
Een absolute supergeur maar om een of andere reden blijft die zoete drydown in men neus zitten en moet ik opletten dat ik er geen degou van krijg. Dit lijkt me geen geur om elke dag te gebruiken.

Ondertussen de Versace Eros EDP besteld, 200ml voor 86euro. (promo op amazon.de!)
De EROS ontbreekt al heel lang in mijn collectie.
Ondertussen werd de EDT geherformuleerd en zou nu een stuk zwakker zijn dan 5 jaar geleden.
De EDP zou sterk lijken op het origineel, helaas is de promo iets sneller gekomen dan verwacht en heb ik niet eerst kunnen vergelijken.
 
Update van twee jaar terug, deze zijn er nog steeds:

Bleu de Chanel
Allure Homme - Edition Blanche (Chanel)
Kenzo

Aangevuld met twee nieuwe geuren:

Tom Ford - Oud Wood
Tom Ford - Beau de Jour
 
Boss bottled, de man die BOSS draagt streeft naar succes. Hij is competitief, gedreven en ambitieus. Hij vaart dag in dag uit op eigen kracht. Zijn succesgerichte aanpak en hoge staat van paraatheid zijn onlosmakelijk verbonden met BOSS Bottled Eau de Toilette for Men :coolbrows:
 
Boss bottled, de man die BOSS draagt streeft naar succes. Hij is competitief, gedreven en ambitieus. Hij vaart dag in dag uit op eigen kracht. Zijn succesgerichte aanpak en hoge staat van paraatheid zijn onlosmakelijk verbonden met BOSS Bottled Eau de Toilette for Men :coolbrows:
Tot ge een echt parfum probeert van Boss. Soms wat duurder, maar gaat veel langer mee als ge het op uw kleren doet.

Van den dees toch wel wat varianten van eau de toilette tot het 'echte' parfum : https://www.hugoboss.com/search?prefn1=genderID&prefv1=Men|Unisex&isSearchBox=true&q=BOSS BOTTLED

Hier op vakantie eens echt parfum gekocht, Fragonard Diamant, https://www.fragonard.com/fr-int/diamant/diamant-p-2705-o-1147.htm
Maar heb evengoed nog enkele 'eau de toilette' liggen van Boss tot Issey Miyake L’Eau d’Issey, Armani Acqua Di Gio, Tommy en Paco Rabanne 1 Million die maar niet op geraken, de mama vriendelijk gevraagd voor de komende 3 jaar niks meer van parfums of eau de toilette te kopen voor nieuwjaar o_O

Voor de geïnteresseerden i.v.m. de geschiedenis van parfum :


 
Gaan we met zen allen afspreken dat we GEEN "one million" gebruiken als het warm zweterig weer is?

Niks tegen one million, heb het hier zelf ook, maar wow, als je achter iemand loopt die dat draagt is het best onaangenaam bij zweterig weer.
 
Gaan we met zen allen afspreken dat we GEEN "one million" gebruiken als het warm zweterig weer is?

Niks tegen one million, heb het hier zelf ook, maar wow, als je achter iemand loopt die dat draagt is het best onaangenaam bij zweterig weer.
Nog nooit geroken dus ik zou het ni weten...
 
Zijn er hier mensen die weet hebben van websites waar je misschien een reeks aan samples etc kan testen? Zou graag "mijn geur' vinden, maar veel van die parfums kosten toch gemakkelijk al 50+ voor 50ml en als je het dan geen aangename geur vindt...
 
Zijn er hier mensen die weet hebben van websites waar je misschien een reeks aan samples etc kan testen? Zou graag "mijn geur' vinden, maar veel van die parfums kosten toch gemakkelijk al 50+ voor 50ml en als je het dan geen aangename geur vindt...
 

Super bedankt, is eigenlijk perfect waar ik naar op zocht was! <3

Ook, voor mensen met een uitgebreidere collectie? Wisselen jullie vaak af van geur? Is het meer gelegenheid/seizoen gebonden of blijven jullie bij wat werkt?
 
Super bedankt, is eigenlijk perfect waar ik naar op zocht was! <3

Ook, voor mensen met een uitgebreidere collectie? Wisselen jullie vaak af van geur? Is het meer gelegenheid/seizoen gebonden of blijven jullie bij wat werkt?
Ik test ze gewoon in de parfumshops, zoals sephora, ici paris xl, luchthaven etc...
Ik wissel veel van geur want ben het ook snel beu, en zoals hierboven al gezegd, is het vooral weersgebonden.
 
Super bedankt, is eigenlijk perfect waar ik naar op zocht was! <3

Ook, voor mensen met een uitgebreidere collectie? Wisselen jullie vaak af van geur? Is het meer gelegenheid/seizoen gebonden of blijven jullie bij wat werkt?
Als je echt een parfum hebt dat u goed afgaat, en dat je bij alle weersomstandigheden kunt dragen zie ik niet in waarom niet. Anders zou ik zeggen verandering van spijs doet eten
 
Hebben jullie een maximumbedrag dat jullie uitgeven aan een flesje? Ik heb gisteren in Skins de geuren van Martin Margiela geroken, maar ik kon mij niet over de prijs zetten. Meer dan €150 voor een eau de toilette? 😭
 
Hebben jullie een maximumbedrag dat jullie uitgeven aan een flesje? Ik heb gisteren in Skins de geuren van Martin Margiela geroken, maar ik kon mij niet over de prijs zetten. Meer dan €150 voor een eau de toilette? 😭
Ook al online gekeken ? (Amazon etc). Scheelt vaak enorm veel.
 
Terug
Bovenaan