Welke parfum draag je?

Ja, Tom Ford is heel goed, maar de prijs/ml is wel redelijk stevig.:crazy:
Als ik is in het buitenland ben bezoek ik de grotere parfumshops en daar vind je vaak een stand waar je de vele TF's kunt testen.
 
Heb er zelf nog geen gekocht, omwille van de prijs vermoedelijk, maar ik hoop dat ik dat in de toekomst eens kan doen, maar wil idd wel verschillende parfums proberen alvorens aan te kopen, in België is dat maar triestig op dat vlak, de meeste ici Paris xl winkels hebben niet veel keuze in de fysieke winkels wel...
 
Heb er zelf nog geen gekocht, omwille van de prijs vermoedelijk, maar ik hoop dat ik dat in de toekomst eens kan doen, maar wil idd wel verschillende parfums proberen alvorens aan te kopen, in België is dat maar triestig op dat vlak, de meeste ici Paris xl winkels hebben niet veel keuze in de fysieke winkels wel...

In onze Ici Paris hebben ze toch een mooi aanbod van Tom Ford, twee weken geleden uitgetest maar toch niet mijn ding, Ombre en Oud Wood geprobeerd.

Voor die prijs koop ik wel wat anders.

Maat van mij heeft dikwijls Ombre aan en dat riekt dan weer wel oke bij hem
 
Beige van Chanel

Als staaltje ontdekt na aankoop van een ander Chanel product en toch meteen verliefd geworden op deze geur. Voor velen mischien te bloemig en poederig voor heren, maar ik vind m zalig goed ruiken. <3
 
In onze Ici Paris hebben ze toch een mooi aanbod van Tom Ford, twee weken geleden uitgetest maar toch niet mijn ding, Ombre en Oud Wood geprobeerd.

Voor die prijs koop ik wel wat anders.

Maat van mij heeft dikwijls Ombre aan en dat riekt dan weer wel oke bij hem
Ze hadden 3 soorten bij de lokale Paris Xl nu toch niet meteen het volledige gamma dus
 
In onze Ici Paris hebben ze toch een mooi aanbod van Tom Ford, twee weken geleden uitgetest maar toch niet mijn ding, Ombre en Oud Wood geprobeerd.

Voor die prijs koop ik wel wat anders.

Maat van mij heeft dikwijls Ombre aan en dat riekt dan weer wel oke bij hem

Huidtype is idd heel bepalend in hoe iets wel of niet werkt, en wat bij de ene en schot in de oors is, kan bij anderen dan weer heel verkeerd uitpakken. Nooit kopen zonder te testen dus idd.

Ici Paris heeft typisch een groot aanbod van de typische/designer merken; als je niche zoekt is de Parfuma al wel eens een betere optie (al beperken die zich redelijk qua gamma).

In Antwerpen heb je Maison du Parfum (eentje in Appelmanstraat en eentje in Leopoldstraat), en Necessities op Steenhouwersvest voor meer niche-dingen. Necessities heeft oa Kilian (favo van de grote baas thuis hier) en maison FK (Bacarat!), Maison du Parfum heeft een grotere keuze zoals oa Masque Milano (andere favo van de grote baas thuis hier), Xerjoff/Casamorati, Goldfield & Banks, Initio (Side Effect!) en Clive Christian.
 
Als we dan toch in termen spreken heeft pdm niet de top silage als andere merken, maar sta naast iemand die een pdm op heeft en je zal het wel opmerken. Projection is ook niet het hoogste van alle merken, maar sta binnen de 3 meter en je kan het zeker ruiken, en al zeker met de winter parfums...

Ik heb enkel nog maar staaltje geporbeerd van TF oud wood, heel andere insteek, maar geniaal an sich. Heel subtiel, maar toch aanwezig. Ik wil echt wel eens TF Tobacco vanille proberen, maar niet veel fysieke shops die staaltjes kunnen meegeven of willen delen
Ik weet niet van waar je bent, maar de parfuma in Antwerpen (eiermarkt) daar kan je die wel op je pols eens sprayen om te testen.
De tobacco vanille zou ik echt aanraden om geen blindbuy van te doen, maar echt wel te testen.
Voor mij persoonlijk de ranzigste parfum die ik ooit heb geroken (pure asbak geur voor mij). Terwijl er meerdere parfums van TF zijn die ik wel goed vind ( Tuscan leather bvb.)
 
Vandaag le male Elixir gekocht, en Issey Miyake's "L'eau D'issey", daar gaan men centen weer...
jean_paul_gaultier_le_male_elixir_eau_de_parfum_spray_75_ml_8435415076937_236775_20230517013301.jpg
9dd82a6981bc57b8207f6c75335a3d7f00cca6b7_1cb73440-98f0-4fb8-97e3-front.jpeg


De eerste omdat ik gek ben van zoet en gourmant (en ook wel een beetje omdat ik het een mooie fles vind.)
De tweede gekocht, desondanks de lelijke gedateerde fles, omdat ik eigenlijk geen enkele "frisse" geur heb, dus ik heb momenteel niks dat ik kan dragen bij plakkerige zomerdagen.
Gewoon omdat ik geen fan ben van frisse geuren eigenlijk, maar deze valt nog wel goed mee, ruikt fris en groen maar op een aangename manier.
 
Yep, ik moet zeggen na enkele dagen gedragen te hebben, deze nog beter is dan wat ik in de parfumwinkel geroken had.
Heel tevreden met de aankoop!
 
Kenzo Marine

Goeie geur, veel complimenten gehad maar nadeel is dat het misschien te straf is voor de omgeving? Ik spuit één keer en de collega's zeggen dat ik precies in een bad parfum ben gevallen
 
Heb er zelf nog geen gekocht, omwille van de prijs vermoedelijk, maar ik hoop dat ik dat in de toekomst eens kan doen, maar wil idd wel verschillende parfums proberen alvorens aan te kopen, in België is dat maar triestig op dat vlak, de meeste ici Paris xl winkels hebben niet veel keuze in de fysieke winkels wel...
Er zijn websites die u vele testers kunnen sturen zodat je bv 20 stuks kan testen en niet uw maandloon kwijt bent.
En dan kan je het ook wetenschappelijk aanpakken:


OT: Ik gebruik enkel deo, Nivea for men cool kick.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gray
Er zijn websites die u vele testers kunnen sturen zodat je bv 20 stuks kan testen en niet uw maandloon kwijt bent.
Zoals welke sites?
Zou wel eens 20 staaltjes willen kopen (de echte staaltjes op een kaart, van het merk uit), maar ik zie vooral sites die parfums vergieten in kleinere testflesjes (en dan is maar de vraag wat je dan ontvangt).
 
Iemand een suggestie voor een straffe parfum waarbij mensen meteen doorhebben van: 'ie ister'
Met carlisle (parfums de marly) 3 sprays zal je zeker en vast ruiken, maar echt zo'n spoor achterlaten dat misschien niet, maar je kan niet missen als je daar veel van aanbrengt. Toppertje, heb hem zelf, maar ben er zuinig mee
 
Terug
Bovenaan