Vestimentaire grenzen

Gekocht op de zwarte markt in´t kraamke naast diene met zijn panfluiten.
bestaan die mannen met hun panfluiten ( en de verkoop van hun cd's) eigenlijk nog? Vroeger zag je die bijna op elke grote markt.
Is trouwens wel echte nostalgie: als kind heb ik nog zo'n t-shirt met een wolf en een maan op de achtergrond gehad, gekocht op de markt van Marche-en-Famenne en daar stonden die mannen met hun panfluiten ook. De cirkel is dus bijna rond, ik kan bijna vredig gaan ...

In Belgie misschien wel ja... (loopt qua trends ook altijd meerdere jaren achter)
Maar in de rest van de wereld is Crocs helemaal niet meer zo niche hoor. Daar wordt elk jaar 100 miljoen paar van verkocht he. + alle knock-offs.

Heel klassevol is het natuurlijk niet, maar ik zie niet goed wat er "overdreven" is aan die stijl. In Z-Korea, VS, Z-O Azie, enzoverder is dat intussen een perfect normale/aanvaardbare stijl.

Binnenshuis draag ik eigenlijk alleen maar Crocs clogs (Saru's)
En tegenwoordig draag ik het ook buitenshuis meerdere malen per week (Baya's of Classics), naast m'n daily's (Nike AF1, Crocs Echo Surge sneakers)

Als ik de vlieger pak is het ook standaard Crocs clogs met inderdaad... witte sokken, of Birkenstock zonder sokken bij heel warm weer. Heel af en toe gewone sneakers, maar dat is gewoon veel minder comfortabel. Zeker voor lange vluchten.
Crocs zijn buiten België idd populairder (al goed maar ook 😝 ).
Binnenshuis en in de tuin al wat ge wilt, maar ermee op straat komen vind ikzelf 'fout'.

bestaan die mannen met hun panfluiten ( en de verkoop van hun cd's) eigenlijk nog? Vroeger zag je die bijna op elke grote markt.
Is trouwens wel echte nostalgie: als kind heb ik nog zo'n t-shirt met een wolf en een maan op de achtergrond gehad, gekocht op de markt van Marche-en-Famenne en daar stonden die mannen met hun panfluiten ook. De cirkel is dus bijna rond, ik kan bijna vredig gaan ...
Dat is een hele cult beweging, daar bestaat zelfs een South Park aflevering van 😋

Tuurlijk, net zoals het kraampje met de vriendschapsbandjes 😍

Los van die korte-broek-op-het-werk-discussie hé....

Draag eens allemaal wat je wil, jongens.

Wear the klittenband, draag die kilt, flaneer met een kleedje.

't Leven is al zot genoeg, moet niet van die rare zelfverzonnen regeltjes aan jezelf opleggen.

Groetjes van glas in een club tropicana shortje.
Besteld ✅

Op ons werk is er geen dresscode.

- Niemand draagt een pak, buiten af en toe bezoekers uit het buitenland
- Ik denk dat zowat 10-20% een hemdje met lange broek draagt (wel veel overlap tussen die groep en de midden/hoger management functies)
- Als het heel warm is draagt zowat de helft nog steeds een lange broek wel (er is airco binnen dus opzich is dat niet onaangenaam)
- Een 10% kleed zich wat zotter (metal t-shirt/lange baard/...)

Ik doe toch altijd wel een lange broek aan en een normaal neutraal tshirt met pul.
Toch een beetje representatief zijn, ook naar het team toe. Als ik kijk naar iedereen met een team(pje) zijn er maar weinig die een korte broek aandoen. Dress for the job dus.

Ook niet echt lastig omdat het 's ochtends toch nog fris genoeg is, en airco op het werk. Enkel bij het buitengaan van het werk is dat vaak wel zweten. En dan thuis snel omkleden in een korte broek.

Terug
Bovenaan