Welke job zou je kiezen, indien je leven opnieuw kon beginnen

welke job ?

  • Dezelfde

    Stemmen: 31 32,6%
  • Iets anders

    Stemmen: 64 67,4%

  • Totaal aantal stemmers
    95
Sowieso een vak geleerd.

Stuk in het wit en stuk in het zwart. Stukadoor of Dakwerker.

Kopke erbij houden en geld scheppen.
 
Nu ik mag ook niet klagen nu.
Ook rustige overheid. Wel bij de IT-meuk. Loon verre van slecht. (nu wat er netto van overblijft weer pfft)
Ik benijd soms hard die gewoon wat administratieve afhandeling doen ja. Go with the flow.
En denk jij die jobs dat je daar aanhaalt zoveel beter zullen zijn? Ik denk dat het overal wel gezever en geploeter is.
Toch overal dezelfde onzin? Waarom zou die administratieve afhandeling beter zijn? Ook veel contact met klanten en blablabla....
Waarom denk je dat zo een administratieve job veel beter is?
 
Sowieso een vak geleerd.

Stuk in het wit en stuk in het zwart. Stukadoor of Dakwerker.

Kopke erbij houden en geld scheppen.
Ook zoiets, vanaf 18de travakken, ergens leren en dan na een paar jaar zelfstandige en een voorliefde voor cash ontwikkelen.

Misschien elentrieker en dan meespringen op de hele zonnepanelen en domotica kar en mega hard wroeten totdat ge 15-20 man kunt in dienst nemen. En voornamelijk volledige ontzorging voor de rekening nemen.

Of gewoon terug hetzelfde. Tgho
 
Laatst bewerkt:
Mocht ik opnieuw beginnen "Legale crimineel"

Politieker dus🙈
Eerst de frontale lobotomie ondergaan, anders kom je niet in aanmerking :devilish:


Ik zou een gelijkaardige job kiezen om in te beginnen, maar ofwel meer strategische consulting, ofwel van in het begin operational excellence (productie, onderhoud, supply chain). Die bredere projecten waren wel heel leerrijk maar ik heb toch het meest geleerd van echt in operations te staan.
 
Voor mezelf:
Moest ik opnieuw kunnen kiezen,
ik had wellicht iets gekozen als logistiek of ondersteunend operationeel personeelslid bij defensie.
Lijkt me een heel afwisselende job, ook iets waar je echt het gevoel hebt een steentje bij te dragen aan de wereld, en uiteraard ook mooi en vroeg pensioen.
Maar is nu te laat hiervoor, defensie neemt (terecht) niemand aan boven de 35 jaar.
Waarom is dat terecht, ik was dit ook aan het overwegen, maar er is idd een leeftijdgrens.
 
Waarom is dat terecht, ik was dit ook aan het overwegen, maar er is idd een leeftijdgrens.
Het leger is al vergrijsd genoeg in BE.

Pas op als je kijkt naar een christiano ronaldo van 40 die is verdorie veel gezonder en fitter dan rokers en zuipers van 23 jaar oud.
Maar ja is ook eerder een uitzondering natuurlijk.
Ze moeten ergens de grens trekken he
 
Super blij met mijn job (mooi loon, uitdagend maar ook voldoende relaxt én veel vakantie/flexibiliteit/goede uren/vrije keuze minder te gaan werken, ...). Zou zeker hetzelfde willen doen.

Alternatieven:
- apotheker
- iets 'achter de schermen" meer waar je geen last hebt van moeilijke klanten. Enkel intern contact (al weet ik dat daar ook miserie kan zijn, volgens mij toch minder).
 
Ook zoiets, vanaf 18de travakken, ergens leren en dan na een paar jaar zelfstandige en een voorliefde voor cash ontwikkelen.
Haha, zoveel cash is er niet meer hoor. Mensen willen altijd digitaal betalen.
Misschien elentrieker en dan meespringen op de hele zonnepanelen en domotica kar en mega hard wroeten totdat ge 15-20 man kunt in dienst nemen.
Als je 15 man in dienst hebt ben je enkel nog manager. Je hoeft dan zelf de stiel niet te kennen. Mijn ex-werkgever kende zijn stiel ook maar half, niet beter dan een doorsnee doe het zelver, gewoon geluk gehad om altijd iemand in dienst te hebben die het wel kon.
En voornamelijk volledige ontzorging voor de rekening nemen.
Het zullen dan andere zorgen zijn, waar ga je bekwaam personeel vinden?
 
Ik denk dat ik dan na mijn 6e middelbaar eerst een jaar zou werken en dan zou meedoen aan de toelatingsproef voor geneeskunde. Sowieso wel meteen de medische/sociale richting uit.
 
Iets met meer adrenaline waardoor ik niet meer achter een bureau zit, ik was helaas te introvert, onsportief en doelloos op m'n 18e (en een te grote wetenschapsnerd): mits een tikkeltje meer inspanning: spoedarts, iets minder: spoedverpleegkundige.

Apotheker sprak me vroeger wel al aan, maar aangezien ik niet van rijke komaf ben, dacht ik dat dat onmogelijk was, want een apotheek overnemen lag/ligt sowieso niet in de kaarten. Maar als ik nu zie hoeveel gewone apothekers ook al verdienen in een apotheek in loondienst, was ook oké voor mij geweest... al denk ik dan weer dat ook die job na een tijd gaat vervelen.

Of alternatief een combo proberen te maken van enerzijds een leuke basisverdienste als leerkracht wiskunde, en een leuk bijberoep maar ik weet nog niet wat (ik kook wel graag, maar zou mezelf nooit fulltime in een keuken zien staan). Jammer dat de verdienste voor leerkracht (bachelor) zo laag ligt. Ik verdien nu een deftig stukje meer en heb ook ruim genoeg verlof, anders zou ik de stap terug zetten, misschien later nog...
 
Ik ben heel gelukkig in mijn huidige functie, en in mijn team en met mijn leidinggevenden. Ik denk dat het goed is dat ik er niet in geslaagd ben om (als tiener/jonge twintiger) mijn droomjob te hebben gehaald: (klinisch) psycholoog. Ik ben maatschappelijk werker en ik heb zoveel meer voldoening, afwisseling en vrijheid in mijn huidige job.

In de latere jaren is af en toe de job van verpleegkundige ook wel in gedachte gekomen. Ik zie daarin vooral de voordelen die ik niet heb in mijn huidige job: meer beweging, minder tijd in de auto, minder administratie/computerwerk, één vaste werkplek met (hopelijk) vaste collega's om op vrijdagavond iets te gaan drinken om het einde van de werkweek te vieren en/of collega's die wat meer in de buurt wonen om naast het werk ook andere sociale activiteiten te doen... Mijn huidige collega's wonen over gans Vlaanderen verspreid dus het is soms moeilijk om af te spreken buiten het werk om. Dat mis ik soms wel. Maar ik doe mijn werk te graag om ook effectief te veranderen.
 
Waar ik wel spijt van heb is dat ik het talent had om prof basketter te worden, maar dat ik dat voor een groot deel verpest heb met uit te gaan en te denken dat het allemaal wel vanzelf ging gaan.

Nuja zo zullen er velen zijn. En langs de andere kant heb ik wel een zalige jeugd gehad.
 
Personeel en ontzorging zijn 2 termen die meestal niet samen gaan...

Het zullen dan andere zorgen zijn, waar ga je bekwaam personeel vinden?
Jullie bevestigen feitelijk de samenvatting van mijn bouw verhaal. Jezus, goei volk over de vloer hebben is vandaag eerder een zeldzaamheid.

Vandaar, ik zie daar een serieuze business gap en veel geld voor 't oprapen.

Ik ken er eentje die er wel in geslaagd is voor die combo te vinden. Schept poen met hopen dat ze zelfs bij de bank ogen trekken.
 
Jullie bevestigen feitelijk de samenvatting van mijn bouw verhaal. Jezus, goei volk over de vloer hebben is vandaag eerder een zeldzaamheid.

Vandaar, ik zie daar een serieuze business gap en veel geld voor 't oprapen.

Ik ken er eentje die er wel in geslaagd is voor die combo te vinden. Schept poen met hopen dat ze zelfs bij de bank ogen trekken.

Ik vraag me eigenlijk af wat iedereen dan nu doet van werk als schoolverlater. Fabrieken vinden geen volk, steden en gemeenten ook niet, in de bouw ook niet, techniekers ook niet,... Waar zijn al die mensen die het vroeger wel deden dan naartoe? Het kan toch niet dat iedereen nu plots een bachelor heeft en op een bureau zit?
 
Terug
Bovenaan