Werk Welke job zou je kiezen, indien je leven opnieuw kon beginnen

welke job ?

  • Dezelfde

    Stemmen: 31 32,6%
  • Iets anders

    Stemmen: 64 67,4%

  • Totaal aantal stemmers
    95
D

Deleted member 451

Guest
Ik vraag me af, welke mensen dan dezelfde job zouden doen als ze nu doen,
of iets totaal anders: zoja welke.

Uiteraard kunnen veel mensen ook nu nog veranderen van job, maar dat is niet altijd het geval:
Sommige jobs hebben een maximum leeftijd om in te stappen, anderen vereisen dan weer te veel studie, die niet haalbaar is voor sommigen....


Voor mezelf:
Moest ik opnieuw kunnen kiezen,
ik had wellicht iets gekozen als logistiek of ondersteunend operationeel personeelslid bij defensie.
Lijkt me een heel afwisselende job, ook iets waar je echt het gevoel hebt een steentje bij te dragen aan de wereld, en uiteraard ook mooi en vroeg pensioen.
Maar is nu te laat hiervoor, defensie neemt (terecht) niemand aan boven de 35 jaar.
 
Ik zou op zich niet anders willen doen, maar gezien er enkele mensen die ik tijdens mijn studies/vrije tijd in verenigingen tegenkwam nu in het parlement zitten (eentje zelfs minister), zou ik wel eens willen weten wat ik had kunnen worden als ik politiek actief was geweest en wat minder lui was geweest. Ging werken voor een kabinet wel leuk vinden, maar is totaal niet te combineren met kinderen én wonen in Ieper. Dus laat het maar zoals het is.
 
Iets anders. Wat beter mijn best gedaan en betere punten behaald en dan Phd en in het academische circuit verzeilen of iets aanverwant waarmee ik dagelijks bezig zou kunnen zijn met zaken die me oprecht boeien.

Als ik kon kiezen op welk tijdstip ik mijn leven kon herbeginnen zou ik ook wel graag de winnende lottocijfers "meebrengen", zodat ik financieel toch al beter gebeiteld zit. :p Dan combineer ik passie en werk en werk en misschien maar halftijds zodat ik meer vrije tijd heb.
 
Buiten de onrealistische droomjobs, zou ik gewoon hetzelfde doen. Ik doe mijn job graag, ben er goed in, krijg er goed voor betaald...
 
Dezelfde.

Aangezien als ik een andere zou kiezen, dan was er geen enkele zekerheid over hoe dat zou uitdraaien. Slechter, beter... en ik ben iemand die houdt van zekerheid.

Het ongewisse... meh.
 
ik zou gewoon véél vroeger aan mijn huidige job begonnen zijn. ik zou er financieel een pak beter voor staan, tov die verloren jaren op mijn vorige job waar de lonen vast lagen, en anciënniteit niet telde.
 
Ipv handel int middelbaar zou ik sanitair of elektriek gedaan hebben en zelfstandige geweest zijn.
Nu verdien ik wel 2k met magazijnwerk en mooie daguren maar erg veel voldoening is er daar niet van.
Sanitair in avondschool trekt op niets, hopelijk avondschool fietshersteller is dat iets beter.
 
hopelijk avondschool fietshersteller is dat iets beter.
Niet op rekenen, daar zitten vooral de hobbyisten te prutsen aan fietsen, als je het op een CVO-opleiding hebt. Het overgrote deel liefhebbers van "de zondag op de fiets kruipen" die er zelf wat aan willen kunnen werken.
 
Mocht ik terugkeren in de tijd is de kans klein dat koppige ik iets anders zou doen, want ik heb gekozen voor wat ik wou en was er ook goed in.

Maar na enkele jaren toch wel al een paar keer de bedenking gemaakt dat ik evengoed iets rond communicatie/HR/sociaal werk had willen doen.
 
Iets anders. Wat beter mijn best gedaan en betere punten behaald en dan Phd en in het academische circuit verzeilen of iets aanverwant waarmee ik dagelijks bezig zou kunnen zijn met zaken die me oprecht boeien.

Wel, ik kan je garanderen, be careful what you wish for. PhD is hier garantie op frustratie wegens 90% van het bedrijf dat in mijn ogen te traag denkt en niet verstaat waar ze mee bezig zijn...

Voor de rest continuous niet vooruit denken door collega's en geen possible shitholes zien, wat er toe leidt dat ik 3 kwart van mijn tijd gaten dichtrij en moet mensen dirigeren van 'pas op hier, pas op daar'...

Als ik kon kiezen op welk tijdstip ik mijn leven kon herbeginnen zou ik ook wel graag de winnende lottocijfers "meebrengen", zodat ik financieel toch al beter gebeiteld zit. :p Dan combineer ik passie en werk en werk en misschien maar halftijds zodat ik meer vrije tijd heb.



On topic, enige wat ik zou veranderen is meer reizen als student ipv zat op het strand te liggen of 2 maanden in de zetel te zitten.
 
Iets compleet anders.

ik zit nu in de verkoop, hoe ouder ik word, hoe duidelijker het wordt dat ik zeer graag iets wou/wil doen rond sociaal werk.
 
Wel, ik kan je garanderen, be careful what you wish for. PhD is hier garantie op frustratie wegens 90% van het bedrijf dat in mijn ogen te traag denkt en niet verstaat waar ze mee bezig zijn...

Voor de rest continuous niet vooruit denken door collega's en geen possible shitholes zien, wat er toe leidt dat ik 3 kwart van mijn tijd gaten dichtrij en moet mensen dirigeren van 'pas op hier, pas op daar'...
Die ervaring zal overal wel anders zijn, denk ik. Ik heb het niet mogen ervaren en het zal er ook niet meer van komen, dus ik neem wel genoegen met wat ik nu heb.
On topic, enige wat ik zou veranderen is meer reizen als student ipv zat op het strand te liggen of 2 maanden in de zetel te zitten.
Dat sowieso. Ik had véél meer kunnen reizen. Ondanks dat ik toch al een aardig stukje heb kunnen zien van de wereld, had een Avondland 2.0 nog véél meer kunnen zien en doen. Maar da's geen job. :p
 
Die ervaring zal overal wel anders zijn, denk ik. Ik heb het niet mogen ervaren en het zal er ook niet meer van komen, dus ik neem wel genoegen met wat ik nu heb.

Er is een running joke in the company "The cege axe". Iemand geeft een presentatie over waar ze mee bezig zijn. Na 50 minuten kom ik met een vraag, typisch in de richting van "ik heb vorige week persoon A XYZ zien presenteren, dit project conflicteert ermee" of "is dit compatible met project ABC". Awkward silence, "euhm, yes, err, need to reconsider". Jammerlijk voor het "program management" team en hoger management, die lijken 0,0 links te zien.
 
Niet op rekenen, daar zitten vooral de hobbyisten te prutsen aan fietsen, als je het op een CVO-opleiding hebt. Het overgrote deel liefhebbers van "de zondag op de fiets kruipen" die er zelf wat aan willen kunnen werken.
Tis Idd cvo... Zou syntra dan beter zijn? Of andere firma in avondschool. Ben het sanitair in cvo na 5j echt wel beu. En mijn opleidingsverlof toch wss geweigerd door de nieuwe werkgever.
 
Momenteel nog hetzelfde, al weet ik niet of ik dat binnen 10 of 20 jaar nog ga zeggen.

Soms denk ik dat een iets fysiekere job met rechtstreeks resultaat me wel zou liggen, maar er is altijd een groot verschil tussen iets uitzonderlijk als hobby doen, en het dagelijk als job doen tegen betaling.

Een halve kennis van mij heeft na zijn PhD jaren in de bedrijfswereld gewerkt, om dan tegelijkertijd een cursus tuinaanleg (exacte naam niet zeker) te volgen, met het idee iets helemaal anders te doen.
 
Tis Idd cvo... Zou syntra dan beter zijn? Of andere firma in avondschool. Ben het sanitair in cvo na 5j echt wel beu. En mijn opleidingsverlof toch wss geweigerd door de nieuwe werkgever.
Eens polsen bij een deftige/grote fietsenwinkel anders wat zij zouden aannemen qua opleiding?
 
Momenteel nog hetzelfde, al weet ik niet of ik dat binnen 10 of 20 jaar nog ga zeggen.

Soms denk ik dat een iets fysiekere job met rechtstreeks resultaat me wel zou liggen, maar er is altijd een groot verschil tussen iets uitzonderlijk als hobby doen, en het dagelijk als job doen tegen betaling.

Een halve kennis van mij heeft na zijn PhD jaren in de bedrijfswereld gewerkt, om dan tegelijkertijd een cursus tuinaanleg (exacte naam niet zeker) te volgen, met het idee iets helemaal anders te doen.

In mijn thuiswerkdagen werk ik ook elke dag in mijn tuin (toch tussen maart en november). 's morgens boterhammen smeren en als break in de tuin werken. Beetje in de moestuin prutsen, gras afrijden, stukjes herzaaien, bomen snoeien, wat stuff hakselen, houten koten fixen/verbouwen, afsluitingen repareren, serre opkuisen, ...

Maar ik zou dat niet als job willen doen. Als het kut weer is of 40 graden, wil ik dat niet moeten doen om geld te verdienen...
 
Totaal mijn best niet doen op school, overal mijn voeten aan vegen, hele dagen in mijn bed liggen en dan zou ik ongetwijfeld wel in aanmerking komen voor een leefloon en zou ik niet meer moeten gaan werken!
 
Terug
Bovenaan