Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Alan Wake 1

Toen dat spel uitkwam ging dat steeds crashen in het begin maar nu jaren later wel kunnen beginnen en uitgespeeld.
Ben ondertussen ook geen fan meer van dat horror gedoe maar het spel was zeker een aanrader. Wat een verhaal :)
Control zal ik nu ook wel eens proberen, heb die via EGS gratis en ooit eens op de playstation aan begonnen via PS+ maar niet ver geraakt. Toch maar eens werk van maken. :)

Geen idee of ik Alan Wake 2 aandurf :unsure:

Spider-Man Remastered
Op release al eens uitgespeeld, maar naar aanleiding van de 2e nog eens opnieuw gespeeld en ineens voor de platinum gegaan. Top 22u aan gameplay (buiten helemaal op het einde waren enkel crimes wel wat te veel van het goede).
Op naar Miles Morales (ook al eens uitgespeeld) en de platinum daar.

Robocop Rogue City. Dit spel is pure LOVE. Ge ziet dat die Poolse studio megafans zijn van Robocop. Mooie graphics van de wereld (die lichteffecten, mist enz), lekker gore actie, humor, hard rock... het zit er allemaal in. Zeker niet een 6 zoals reviewers beweren maar eerder een solide 7.5 tot 8.5 op tien. Enige minpunt dat ik persoonlijk kan bedenken zijn bepaalde npc's die er soms goedkoop uitzien en op sommige punten wat performance issues (maar niets erg)...

Lords of the fallen. Interessante mechanics met de lantaarn, maar verder kan de omgeving/wereld me niet echt geboeid houden. Voor een van de eerste befaamde UE5 games te zijn, vind ik het grafisch nogal middelmatig. Combat voelt een beetje mank... niet genoeg impact. Misschien dat Lies of P me meer bekoort binnenkort.

Chess ultra geprobeerd omdat het bij PS+ Extra inbegrepen zat.. Een deel challenges en een relatief goede tutorial zijn inbegrepen. Moet wel zeggen dat dit een vreselijke port is. Performance is ok, maar het scherm is zo onnozel donker. Of ik nu speel via remote play op pc monitor of mijn tv... Soms ziet ge nauwelijks deftig of zwart vanachter een knight of bishop heeft staan.

Tevens na 55 uur gestopt met Slay the Spire. Gewone mode uitgeklaard met the silent en ironclad, maar zodra ik begon te spelen met the defect, voel ik me vrij verloren. :unsure:

Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name​

Onder de indruk van het sfeertje, maar tegelijk ook wat boring in gameplay, kan er mijn vinger nog niet opleggen.
Er is ook iets raars aan hoe je nu tegenstanders tegen het lijft loopt in dit deel van de franchise.

Staat ook op Gamepass.

Spiderman(PS4)

Mogelijk toch wel het beste wat AAA "mainstream" gamen te bieden heeft. Wat een prestatie heeft Insomniac hier afgeleverd.
Zoals altijd probeer ik de story "bullshit" te skippen want geen tijd/interesse voor. Maar het is hier zo sterk gebracht da'k ondertussen al gebeten ben in het hele herkauwde verhaal dat we allemaal toch ongeveer kennen.

Toevallig ook de terugkeer van Clueless Gamer(Conan <3) en kiezen ze Starfield om te reviewen.
Het is niet echt eerlijk, en volledig ander doelpubliek. Maar zowel ik als mijn vrouw die ook een beetje zit mee te kijken met Spidey en zijn avondturen lagen zo hard strijk met die 2008 Bethesda facial animations. Wat een wereld van verschil.

Star Ocean second story R

Visueel en audiogewijs een prachtige game. Zit nog maar 7 uur ofzo ver, maar elke keer ik een nieuwe stad of dorpje binnenkom is het gewoon genieten van de sfeer die er af druipt. Engelse voice-cast bevalt me goed en ben blij dat het (overwegend) niet dezelfde handvol VA's zijn die in schijnbaar elke JRPG komen opdraven. Combat is relatief simpel, met enkele verbetering tegenover het ps1-origineel.

Verhaal begint relatief simpel voorlopig, maar kvind dat het de gekende clichés wel competent verteld en ik ben zeer benieuwd wanneer het effectieve "star ocean" aspect van de wereld in beeld zal komen.

Sluit me voorlopig geheel aan bij FreakyJP zijn nette review. Dit is het soort remake dat je wilt zien van al die klassieke PS1 JRPG's gelijk Alundra, Xenogears, Chrono Cross en dergelijke. Nostalgie zonder de roze bril en ik hoop dat we nog veel meer van dit soort remakes zien. :love:

Lords of the fallen. Interessante mechanics met de lantaarn, maar verder kan de omgeving/wereld me niet echt geboeid houden. Voor een van de eerste befaamde UE5 games te zijn, vind ik het grafisch nogal middelmatig. Combat voelt een beetje mank... niet genoeg impact. Misschien dat Lies of P me meer bekoort binnenkort.
Serieus? Geen fan van de omgevingen? Ik heb echt al minutenlang stilgestaan in sommige nieuwe gebieden omdat het zo knap is. Die impact snap ik ook niet goed, met welk wapen heb je gespeeld? Ik meestal met 2-handers, en zonder te overdrijven, dit voelt exact als Souls, moest ge mij op dit moment zeggen dat ik Dark Souls 2,5 aan 't spelen ben, ik zou' t geloven ook.
Uiteraard ieder z'n mening :)

Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

:love:
Een kortere game in vergelijking met de vorige Yakuza games maar zeker voldoende content en weer een heerlijk verhaal.
Wat blijft het zalig om een groepje Yakuza in elkaar te meppen :biglaugh:
Moet nu wel eens verder doen met Yakuza: like a dragon... werd de turn based speelstijl wat beu maar voor het verhaal zal ik deze toch ook moeten uitspelen.

Laatst bewerkt:
Serieus? Geen fan van de omgevingen? Ik heb echt al minutenlang stilgestaan in sommige nieuwe gebieden omdat het zo knap is. Die impact snap ik ook niet goed, met welk wapen heb je gespeeld? Ik meestal met 2-handers, en zonder te overdrijven, dit voelt exact als Souls, moest ge mij op dit moment zeggen dat ik Dark Souls 2,5 aan 't spelen ben, ik zou' t geloven ook.
Uiteraard ieder z'n mening :)
Ik heb +- 3 uur gespeeld, maar ik vond de layout/ontwerp van de verkrotte dorpkes en burchten gewoon niet zo denderend. Het *lijkt* in mijn ogen op plaatsen een beetje bijeen gegooid. Betreft wapens, ik heb gespeeld met die thorned crimson sword en de breacher hammer, maar de swing en "bonk" voelde niet zo goed.

Desalniettemin, ik lijk de minderheid te zijn met men mening. :p

Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

:love:
Een kortere game in vergelijking met de vorige Yakuza games maar zeker voldoende content en weer een heerlijk verhaal.
Wat blijft het zalig om een groepje Yakuza in elkaar te meppen :biglaugh:
Moet nu wel eens verder doen met Yakuza: like a dragon... werd de turn based speelstijl wat beu maar voor het verhaal zal ik deze toch ook moeten uitspelen.
Was jij tevreden met het verhaal in Like A dragon? Enerzijds vond ik het super om een nieuwe protag te hebben en een geheel nieuw combat-systeem, maar het verhaal is -zelfs naar Yakuza normen- een beetje te ongeloofwaardig in mijn ogen. Als Dragon Quest fan had ik veeeeel waardering voor Ichiban, maarre het hele "baby in de kluis"-gedoe deed me toch fronsen. :D

De turn-based combat was een goed gegeven, maar ik vind dat er in het begin(denk dat ik 8 uur ofzo gespeeld heb voor ik stopte) te weinig variatie is qua abilities. Waarschijnlijk ga ik Infinite wealth toch een kans geven, maar hoop dat ze veel verbeterd hebben aan zowel combat als verhaal.

Like a dragon gaiden ook besteld en onderweg. Perfect tussendoortje met die kortere lengte. :love:

Terug
Bovenaan