Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Horizon forbidden west, erger me dood. Open world maar wel constant blokkades/dingen die je nog niet kan doen omdat je story verder moet spelen, zucht. (tallneck, zwemmen, bloemen, ...) Is ook niet gemaakt om eerste playthrough op very hard te spelen want je hebt geen counter wapens en geen skills voor al die vijanden. Zo een training pit voor silent strike maar die beesten gaan niet dood in 1 keer, moet je eerst skills upgraden voor iets wat je in het begin van het spel tegen komt. Veel wapens maar nooit het type dat je nodig hebt, upgraden en kopen is helemaal een ramp, heb je delen nodig die je moet halen uit loot van beest die je niet kan killen omdat je het goede wapen niet hebt. Machine vijanden staan ook geen halve seconde stil, zelfs met die concentration bewegen die nog veel te veel om deftig te kunnen raken. Tegen 2 vijanden tegelijk is een hel, en nergens vind je er die alleen zijn. Begin van het spel vind ik vijanden gewoon veel en veel te sterk voor die opties die je maar krijgt Ik hoop dat het zal beteren naarmate je meer gear en skills unlockt... Ondertussen op hard gezet maar merk weinig verschil :p
Spel op Ultra Hard beginnen en klagen dat het te zwaar is? What's next? 🤷‍♂️

Dat van die afgeblokte delen kon je toch ergens al weten van het eerste deel? Of was dat daar niet zo extreem?

Mja Westerse AAA en hard mode. Ik kan er zelfs niet 1 deftige bedenken? Days Gone doet een zeer verdienstelijke poging, maar ter vergelijking met de Oosterse devs, nog steeds janky en "theoretisch" af. Precies nooit genoeg geplaytest. Gewoon blind + 25% dit, - 50 dat.

Baldur's Gate II: Zalige game, eerste keer dat ik hem speel! Ik snap wel waarom deze jaren na release nog steeds zo geprezen wordt. Kan me moeilijk voorstellen wat ik zou vinden moest ik deze bij release gespeeld hebben. Ben intussen al iets langer dan een dikke twee weken bezig ermee, wat echt wel lang is voor mij; ik schat gemakkelijk al 100-120u intussen. Steekt echt helemaal vol met sidequests en in tegenstelling tot de typische RPG zijn die één voor één ook de moeite om te spelen, nog nooit een fetch quest of dergelijke gehad, elke sidequest heeft echt op z'n minst wat verhaal en is een toevoeging aan het game ipv. filler. Op vlak van gameplay ook fijn, goeie RPG combat, ook vrij veel variatie in classes: verschillende soorten mages, fighters, rangers, thieves met stealth (backstabs) en traps; dual-classes of multi-classes om verschillende classes te combineren. Vermoed dat ik bijna aan het einde zit en dan heb je nog de uitbreiding ook, Throne of Baal, die nog eens een dikke 30u zal duren :p.

Je gaat het u beklagen dat je nooit Baldurs gate 2 hebt gespeeld met de big picture mod.

Gewoon de mods die men ervoor gemaakt had was gewoon top. Al waren sommige mods beter dan de anderen.

Al lijkt het dat men dat momenteel nog een beetje verder heeft uitgebreid naar http://www.shsforums.net/files/file/534-big-world-english-guide/

Vorige week Hogwarts uitgespeeld, was een aangename game, maar na 25 uur, main story uit te spelen, was ik het toch allemaal wat beu. Heb de sidequests van sebastian enzo ook wel uitgespeeld. Maar al die andere quests en collectibles daar heb ik het geduld niet meer voor, voelde op het einde wat te repetitief voor mij. :tongue:

Nu begonnen met Plague Tale Requiem. Het vorige deel was echt wel een verrassing voor mij, was toen op ps plus gekomen en 1 van mn eerste ps5 games.
Zit nu enkele uurtjes in requiem en is wederom zeer knap gemaakt. Graphics, gameplay en verhaal zijn allemaal top. Ook leuk om nog eens een lineaire game te spelen tegenover al die open world games die tegenwoordig uitkomen. En is ook nog eens te spelen via de gamepass. Een aanrader! :biglaugh:

Mja Westerse AAA en hard mode. Ik kan er zelfs niet 1 deftige bedenken? Days Gone doet een zeer verdienstelijke poging, maar ter vergelijking met de Oosterse devs, nog steeds janky en "theoretisch" af. Precies nooit genoeg geplaytest. Gewoon blind + 25% dit, - 50 dat.

Ik ben iemand die eerder de moeilijkheid verlaagd dan verhoogd, als ik 2-3 pogingen moet doen om iets te bereiken steekt het me al tegen. Hoe mensen Eldenring spelen, geen idee:lol:

Soit on-topic door het starfield nieuws, nog maar eens een playthrough van FO4 gestart. Anno 2023 merk je toch stilaan de tand des tijds hoor. Alles voelt wat clunky en de gfx hebben toch echt hun beste tijd gehad, zelfs met een ENB. Desalniettemin blijft het één van m'n favo's.

Ori and the Blind Forest
Zeer goede game, al heb ik wel een aantal frustraties (waaronder de ground stomp op ‘left stick down’), getuige ook de 334 deaths in iets minder dan 7u :unsure:.
Maar uiteindelijk wel een zeer goede, zeer mooie game. En buiten dat ene, wel zeer strakke controls (wat ook nodig is).

The Will of the Wisps is ondertussen ook al geïnstalleerd, maar zal even blijven liggen om die frustraties niet allemaal op te laten hopen 😂.

Ori and the Blind Forest
Zeer goede game, al heb ik wel een aantal frustraties (waaronder de ground stomp op ‘left stick down’), getuige ook de 334 deaths in iets minder dan 7u :unsure:.
Maar uiteindelijk wel een zeer goede, zeer mooie game. En buiten dat ene, wel zeer strakke controls (wat ook nodig is).

The Will of the Wisps is ondertussen ook al geïnstalleerd, maar zal even blijven liggen om die frustraties niet allemaal op te laten hopen 😂.
Dit komt zo herkenbaar over 😂 😂

Vond het spel echt heel goed en heb hem 100% gecomplete, maar ik kon mij nadien voor geen geld van de wereld meteen aan het vervolg zetten.
Sommige pietnullige kleine zaken hebben mij soms echt doen tilten xD

Voor de 2e keer
UNCHARTED 2

erg leuke game. 10 jaar geleden es uitgespeeld...

Enkel zou er moeten een optie zijn voor mensen zoals ik die niet graag de puzzels oplossen, deze uit te schakelen of over te laten.

Ik erger mij helaas aan de puzzels...

Enkel zou er moeten een optie zijn voor mensen zoals ik die niet graag de puzzels oplossen, deze uit te schakelen of over te laten.
Dat is toch een beetje de essentie van de franchise :unsure:? Maar los daarvan: ik dacht dat er een setting was die je serieuze hints gaf na verloop van tijd.

Dat is toch een beetje de essentie van de franchise :unsure:? Maar los daarvan: ik dacht dat er een setting was die je serieuze hints gaf na verloop van tijd.
Dan nog vind ik ze soms moeilijk en storend.

En ja, is wat de essentie net zoals in tomb raider.. Maar ook daar liever geen puzzels voor mij.

Ori games zijn leuk en goed maar te veel irritante chase scenes daarom dat die voor mij geen toppers zijn.

Ontopic: nog steeds Aeterna Noctis, zit aan 82%. Bedoeling is om voor deze platinum te halen.

Laatst bewerkt:
The Banner Saga 2 is uitgespeeld. Uiteraard het vervolg op mijn vorige post en de eerste game. Je kan de savegame van de eerste game importeren om zo direct het verhaal verder te zetten. Je begint dus met de groep heroes waarmee je geëindigd bent = acties/keuzes hebben consequenties. :thumb:

Het verhaal gaat gestaag verder, hier en daar een interessante wending met wat lijkt op een cliffhanger bij het uitspelen van de game. De gameplay mechanics worden verder uitgebouwd t.o.v. de eerste installment. De grote karavaan die je hebt 'verzameld' in de eerste game wordt vrij snel opgesplitst, waardoor je nu twee aparte verhaallijnnen krijgt - waarvan ik zeker ben dat - die in TBS 3 opnieuw gaan samenvloeien. Opnieuw zijn er scripted events waarbij je keuzes het verschil kunnen betekenen tussen mogelijks heroes/karavaanleden/supplies verliezen of winnen.

Elke karavaan zit in een andere regio, wat me naadloos brengt op de graphics en 2d world design. Opnieuw zeer mooi getekend (uiteraard subjectief) met een tegenovergestelde setting tussen beide groepen. Ook al is het geen 3D open-world game, je ervaart toch een beetje een reis doorheen de spelwereld en verschillende biomes, al dan niet van natuurlijke oorsprong.

Verder zijn er nieuwe facties/type vijanden verwoven in de verhaallijn met elk hun unieke aanvalmechanics. Zelf krijg je er nieuwe heroes bij die gespiegeld zijn aan de nieuwe type vijanden. Hierdoor blijven de gevechten fris doch een reeds gekend concept waardoor de fun behouden blijft. Je hebt ook iets meer (mini) boss fights wat een leuke challenge is.

TBS 3 is gedownload, ik ben benieuwd!

Laatst bewerkt:
Of het stijgende water in de Ginso Tree heeft mij jaren geleden doen stoppen
Da was em! man man man, da bleef precies eeuwig duren en zo veel one hit kill stuff in de scéne.

HIER NE ROTS OP UWE KOP!!! Please try again!

Edit: Kben mis, kheb het over die waar ge zo met da blad moest omhoog vliegen met die wind etc. Ginso Tree was den eersten, die viel nog goed mee idd.

Tips?

Zoals uncharted en Tomb raider, maar zonder puzzels..
Deze is misschien wel wat:

Franchise heeft ook wel wat vervolgverhalen.

Terug
Bovenaan