Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ik heb hollow knight eindelijk uit :). Heb dat soel al een hele tijd op diverse platforms maar nooit gespeeld. De steam deck was de gelukkige. Merkbwel dat mijn linkerstick niet 100% acuraat is, of ik heb een skill issue, dat kan ook :).

Geweldig goed spel. Heb dat al 3 keer 100% gespeeld. 2x een run met papaplu :).
Kudos dat je dat zelfs kunt spelen met de stick :p vind dat echt gemaakt om met de pijltjes te spelen.

Hogwarts Legacy vandaag begonnen op PC, echt supertof :clap: Ben nog wat verloren maar dat past wel bij Hogwarts denk ik dus da's prima. Ga hier veel plezier aan beleven hoop ik.

Aeterna Noctis (PS5)

Een 30 tal uur bezig en denk dat ik ongeveer halfweg ben.
Dit is de moeilijkste metroidvania die ik ooit gespeeld heb. Denk aan Hollow Knight on steroids.
Gigantische map, zeer uitdagende bazen, bij momenten extreem moeilijke platformsecties maar gelukkig voelt het altijd fair aan door de strakke controls.

@eightytwo jij bent nogal een fan van metroidvanias, mocht je deze niet kennen... zeker eens checken!

Hoewel de game fantastisch is, kan ik hem helaas niet aanraden. Ben zonet 3 tal uur progress verloren. Game heeft blijkbaar nooit opgeslagen ook al heb ik constant manueel gesaved en autosaved.

Geen idee wat ik ga doen, nogmaals proberen of gewoon wachten tot er ooit een patch komt. Wat ik verloren ben, waren tot hier toe een van de hardste stukken in dit spel... Kak.
Ook even opgezocht en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem...

Kudos dat je dat zelfs kunt spelen met de stick :p vind dat echt gemaakt om met de pijltjes te spelen.

Dat denk ik ook wel, maar op de steam deck vind ik die niet goed geplaatst.
Er zijn een paar 'problemen' met spelen met de stick (voor hollow knight):
- Downslash lukt, maar je wijkt soms wat af naar de kant dat je onbewust 'leunt', er zijn ook stukken waar je meerdere keren recht moet downslashen en dat is moeilijk.
- Als je wegloopt van een boss, en je wil je omdraaien voor een spell, dan draaide die zich af en toe terug om als je de stick loslaat
- Bij vooruitspringen en dan spell gebruiken deed die af en toe de howling wraits (spell naar boven toe)

Dit zijn zaken die je met de pijltjes nooit zou voorhebben. Nu ben ik wel nog geen spel tegengekomen waar precisie zo een issue is, dus ik kijk het even aan. Het is niet dat ik in andere games stick drift ervaar. Mss is het nulpunt gewoon wat te strak ofzo.

Is mijn 3de game nog maar die ik complete op de deck, Tunic (100% achievements), Deathloop (100% achievements) en Hollow Knight (normal ending).

Aeterna Noctis (PS5)

Een 30 tal uur bezig en denk dat ik ongeveer halfweg ben.
Dit is de moeilijkste metroidvania die ik ooit gespeeld heb. Denk aan Hollow Knight on steroids.
Gigantische map, zeer uitdagende bazen, bij momenten extreem moeilijke platformsecties maar gelukkig voelt het altijd fair aan door de strakke controls.

@eightytwo jij bent nogal een fan van metroidvanias, mocht je deze niet kennen... zeker eens checken!

Klopt volledig, dank je om aan me te denken! Zat al op m’n radar maar stond niet vanboven op m’n lijst, bij deze dus wel. Wel even wachten op een patch dus? Bedankt voor de heads-up in je laatste post!

Klopt volledig, dank je om aan me te denken! Zat al op m’n radar maar stond niet vanboven op m’n lijst, bij deze dus wel. Wel even wachten op een patch dus? Bedankt voor de heads-up in je laatste post!

Heb uiteindelijk verder gedaan, zit nu op 58% en ben 36uur bezig. Dus echt wel een lang spel :)
Ik quit nu op regelmatige tijdstippen om te checken of mijn save wel in orde is. Misschien wat meer werk maar beter dit dan uren progress te verliezen. Heb ook geen idee wanneer ze het gaan patchen, buiten die ene progress bug ben ik niet al te veel issues tegen gekomen.
Ik zou hem zeker aanschaffen in een sale. Misschien zelfs daarbuiten.

Hogwarts legacy.
Veel exploratie gedaan en dingen gezocht. Maar na het verhaal en de relatie quests heb ik geen zin om verder de side quests/merlin trials e.d. allemaal te gaan doen. :p

Het was alleszins fijn om de magie van Hogwarts te ervaren in een game.

Gisteren geëindigd met een paar vrienden op de Contra mod van C&C - Generals Zero Hour. Een goei old school RTS game. :)

The forgotten city
Tof timeloop mysterie om op te lossen. Stond al lang op de lijst om eens te spelen en blij dat ik deze nu heb gedaan. Morgen nog eens proberen om nog een ander einde te krijgen. Heb er nu 2 gedaan en de derde is wel in zicht denk ik.

Atomic Heart uitgespeeld, net op de nipper of ik moest mijn gamepass verlengen. Ik kan het spel alleen maar omschrijven als "the poor man's Bioshock"... middelmatig en zn geld niet waard. (Het einde was ook f'd up)

The forgotten city
Tof timeloop mysterie om op te lossen. Stond al lang op de lijst om eens te spelen en blij dat ik deze nu heb gedaan. Morgen nog eens proberen om nog een ander einde te krijgen. Heb er nu 2 gedaan en de derde is wel in zicht denk ik.
Wil ik ook zeer graag proberen.

Wil ik ook zeer graag proberen.
Zeker een aanrader om eens tussendoor grotere games te spelen. Heb nu alle eindes gedaan en heb er iets van een 7-8u over gedaan.
Het mysterie zit goed elkaar en vond de karakters interessant. :p

Zit in het Playstation Plus Extra/Premium abbo dus als je dat al hebt is het zeker de moeite.
Zou er ook geen spijt van gehad hebben mocht ik het gekocht hebben

Zit in het Playstation Plus Extra/Premium abbo dus als je dat al hebt is het zeker de moeite.
Was de grootste reden dat ik hem idd eens wou spelen, omdat die sinds vorige of deze maand (unsure) in PS+ extra zit. Misschien dat ik het eens doe tussen wat Wo Long door.

The Dark Pictures Anthology: The Devil In Me

Ik vond deze goed maar blijf toch met een dubbel gevoel achter. De sfeer zit enorm goed en is echt beklemmend. Anderzijds had ik het gevoel dat je weinig keuzes had en het verhaal min of meer vast lag. Een personage is al in het begin van het spel gestorven, door 1 keuze te maken. Dit vond ik toch heel abrupt.

Na de teaser op het eind kijk ik alleszins uit naar het vervolg in Season 2.

Zonet The Banner Saga uitgespeeld voor de derde keer. The Banner Saga 2 is momenteel aan het downloaden, en als deze klaar is vervolledigen we de trilogie met TBS 3.

Blijft een enorm leuk spel waar keuzes er echt toe doen. Je kan niet altijd goed doen want ik heb het gevoel dat het soms kiezen is tussen the lesser of two evils. Mooie 2D tekenstijl ook, misschien niet voor iedereen maar ik zou het toch aanraden als die op sale staat. En wie weet ben je vertrokken voor de overige twee installments.. :)

Baldur's Gate II: Zalige game, eerste keer dat ik hem speel! Ik snap wel waarom deze jaren na release nog steeds zo geprezen wordt. Kan me moeilijk voorstellen wat ik zou vinden moest ik deze bij release gespeeld hebben. Ben intussen al iets langer dan een dikke twee weken bezig ermee, wat echt wel lang is voor mij; ik schat gemakkelijk al 100-120u intussen. Steekt echt helemaal vol met sidequests en in tegenstelling tot de typische RPG zijn die één voor één ook de moeite om te spelen, nog nooit een fetch quest of dergelijke gehad, elke sidequest heeft echt op z'n minst wat verhaal en is een toevoeging aan het game ipv. filler. Op vlak van gameplay ook fijn, goeie RPG combat, ook vrij veel variatie in classes: verschillende soorten mages, fighters, rangers, thieves met stealth (backstabs) en traps; dual-classes of multi-classes om verschillende classes te combineren. Vermoed dat ik bijna aan het einde zit en dan heb je nog de uitbreiding ook, Throne of Baal, die nog eens een dikke 30u zal duren :p.
Heb ook nog Pathfinder: Kingmaker, Pathfinder: Wrath of the Righteous en Pillars of Eternity 1 en 2 in m'n backlog zitten maar dat zal toch pas voor later zijn, eerst even iets anders spelen dan cRPG's hierna :D.

Metroid Prime: Remastered: Ook hier eerste keer dat ik hem speel, ben grote fan van metroidvania's, maar eigenlijk nog nooit één gespeeld in 3D. De vertaling naar 3D is echt wel geslaagd op vlak van de typische Metroid gameplay. Moet wel zeggen dat ik nog steeds meer fan ben van de 2D games maar deze is zeker niet slecht! Bijna op het einde, moet nog wat backtracken om bepaalde artifacts verzamelen en denk dat ik dan klaar ben.

The Last of us Part II: Ben hem samen met mijn vrouw beginnen spelen naar aanleiding van de TV-serie. We hebben de eerste jaren geleden uitgespeeld maar ik wil niet gespoiled worden voor deel 2, dus nu deze ook maar even oppikken :p. Tof game, maar kan er nog niet veel over vertellen, nog maar ~5u op gespeeld.

Als ik klaar ben met Baldur's Gate II ga ik beginnen met Wo Long, kijk er wel naar uit!

Brothers: a tale of two sons.
Stond al lang op mijn verlanglijstje. En met een sale nu op xbox toch maar aangeschaft.

Hoewel de puzzels niet moeilijk zijn vind ik dit toch wel een toffe indie game

Horizon forbidden west, erger me dood. Open world maar wel constant blokkades/dingen die je nog niet kan doen omdat je story verder moet spelen, zucht. (tallneck, zwemmen, bloemen, ...) Is ook niet gemaakt om eerste playthrough op very hard te spelen want je hebt geen counter wapens en geen skills voor al die vijanden. Zo een training pit voor silent strike maar die beesten gaan niet dood in 1 keer, moet je eerst skills upgraden voor iets wat je in het begin van het spel tegen komt. Veel wapens maar nooit het type dat je nodig hebt, upgraden en kopen is helemaal een ramp, heb je delen nodig die je moet halen uit loot van beest die je niet kan killen omdat je het goede wapen niet hebt. Machine vijanden staan ook geen halve seconde stil, zelfs met die concentration bewegen die nog veel te veel om deftig te kunnen raken. Tegen 2 vijanden tegelijk is een hel, en nergens vind je er die alleen zijn. Begin van het spel vind ik vijanden gewoon veel en veel te sterk voor die opties die je maar krijgt Ik hoop dat het zal beteren naarmate je meer gear en skills unlockt... Ondertussen op hard gezet maar merk weinig verschil :p

Terug
Bovenaan