Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes (PS5)

Ik ben fan van deze reeks en deze heeft zeker niet teleurgesteld. Boordevol actie en genietbare personages. Alle personages heb ik in leven kunnen houden, is ook de eerste keer. 😅

Bij het einde was de spanning echt te voelen, alsof ik het zelf allemaal aan het beleven was.

Up next: The Devil In Me 😎

Chocobo GP (Switch) ook uitgespeeld, althans de Story Mode. Veel beter en leuker dan ik eigenlijk verwacht had. Pure fanservice, herkenbare deuntjes en de Chocobo GP-mode maakt het verslavend. In toernooistijl met 64 spelen (8 per race, top 4 gaat door). Tot nu toe altijd 2e of 3e op 64 geëindigd.

Wel veel currencies om zaken te unlocken, past m.i. niet in een betalende game.

Begonnen met Mafia Definitive Edition.
Het origineel heb ik nooit gespeeld, dus 't is sowieso nieuw voor mij.
Tot hier toe vind ik het goed. Heel immersive. Beetje jammer van de 30fps, da's terug even gewoon worden.

Ben ook nog bezig met Mass Effect (Legendary Edition)
Ook deze nooit gespeeld, terwijl het eigenlijk wel m'n ding zou moeten zijn.
Ik moet me er wel wat doorsleuren eerlijk gezegd. Ik vind Shepard tot hier toe geen interessant personage en de story niet echt motiverend.
de Gameplay voelt (begrijpelijk) wat uitdated aan.
Wat ik wel nice vind is de sci-fi en de uitgebreide lore.

Begonnen met Mafia Definitive Edition.
Het origineel heb ik nooit gespeeld, dus 't is sowieso nieuw voor mij.
Tot hier toe vind ik het goed. Heel immersive. Beetje jammer van de 30fps, da's terug even gewoon worden.
Ik heb die vorig jaar ook gekocht. Zalige game inderdaad, al zijn er helaas 2 (welbekende) stukken waar heel veel gamers op vast zitten en vloeken.

Dat maakt het voor mij, net zoals far cry primal bv, heel angstig om deze 2 games ooit nog eens te willen her spelen.
(de enige manier om er voorbij te geraken voor mij, was mijn PS4 naar een elke-dag-gamende-tiener een dorp verderop te brengen, en vragen of hij het wou doen voor mij) :baard:

Assassin's creed Valhalla volledig uitgespeeld (1000/1000 gamerscore) na de volle 98u.
Heel leuke game, al ben ik collectibles zoeken/afgaan nu wel even beu.
Next Hogwart Legacy => helaas nog een collectible-fest :crazy:

The Last of Us Part II nog eens gespeeld (twee New Game+ runs om zowel Grounded als Permadeath tophies te halen). Pittig, maar tof!

Bayonetta 3. Ik blijf het jammer vinden dat dit spel gebonden is aan de switch. Je ziet en voelt aan dat de framerate/levelontwerp dat de Switch een oud beest is geworden. Verhaal is (zelfs naar Bayo-normen) vrij zwak en de minigames geven het idee dat ze niet zoveel ideeën meer hebben.

Ik hoop oprecht dat we Bayo 2 op een dag nog gereleased zien op pc en andere moderne platformen gezien het voor mij met voorsprong het beste spel in de reeks blijft.

Tevens begonnen aan Hogwarts Legacy. De boeken/films allemaal gezien, maar niet zo verliefd meer op de franchise als jaren geleden.

Toch goed aant genieten. Kasteel is zeer interessant om te verkennen. De combat is niet bepaald complex, maar bied net genoeg diepgang om me niet te vervelen. De overload aan Britse accenten is wel... veel bij momenten. Tis de magische HP-wereld, maar soms ga je wel verlangen naar een personage dat "nomaal" spreekt. :D

Net spider-man miles morales uitgespeeld.
Ik heb dan nog beetje zitten swingen omdat ik niets aan iets nieuws wou beginnen want PSVR2 komt er aan :D

Aeterna Noctis (PS5)

Een 30 tal uur bezig en denk dat ik ongeveer halfweg ben.
Dit is de moeilijkste metroidvania die ik ooit gespeeld heb. Denk aan Hollow Knight on steroids.
Gigantische map, zeer uitdagende bazen, bij momenten extreem moeilijke platformsecties maar gelukkig voelt het altijd fair aan door de strakke controls.

@eightytwo jij bent nogal een fan van metroidvanias, mocht je deze niet kennen... zeker eens checken!

FAR: Lone Sails (PC), momenteel voor €2,99 te kopen bij Steam.

Atmosferische 2.5D side-scroller. Nog maar een paar uren gespeeld maar zeer indrukwekkend. Zeer mooie sfeer, beelden en muziek. Leuke afwisseling met de adrenaline-rushing games die ik normaal speel.

Gisteren Death's Door uitgespeeld, echt een zeer vermakelijke game, al had ik bij de eindbaas wel wat frustraties, maar het gevecht zat gewoon gebugd. Nadien vrij deftig kunnen verslaan en toch zin om deze avond de post game af te werken en de 100% savefile af te werken.

Gisteren Death's Door uitgespeeld, echt een zeer vermakelijke game, al had ik bij de eindbaas wel wat frustraties, maar het gevecht zat gewoon gebugd. Nadien vrij deftig kunnen verslaan en toch zin om deze avond de post game af te werken en de 100% savefile af te werken.
Zalig spel. Hoe gebugd dan? Heb ik niks van gemerkt bij mij.

Fantastisch spel, in dat genre enkel nog heel lichtjes overtroffen door Tunic imo (hoewel DD de beter combat heeft). Heb ook wel geen bugs ervaren moet ik zeggen.

Fantastisch spel, in dat genre enkel nog heel lichtjes overtroffen door Tunic imo (hoewel DD de beter combat heeft). Heb ook wel geen bugs ervaren moet ik zeggen.
Awel, Tunic stond ook op mijn lijstje om te doen. Maar eerlijk gezegd heb ik schrik dat ik dat spel minder ga vinden. Net omdat de combat in DD blijkbaar beter is dan in Tunic en dat het daar meer draait om die puzzels en de exploratie en alles zoeken en vinden/ontcijferen. Laat het nu net dat zijn dat mij toch net iets minder interesseert. Ik speel dit soort games vooral graag door de leuke combat, dus ik heb een beetje schrik voor Tunic.

Zalig spel. Hoe gebugd dan? Heb ik niks van gemerkt bij mij.
Kon den boss niet raken in de laatste fase leek er precies altijd door te slaan en in ééns ipv dat hij omhoog sprong voor die beam aanval te doen sprong hij uit beeld en was ik nog alleen in die kamer. Heb toen gewoon spel afgesloten heropgestart en toen was alles normaal. Maar ik dacht dus dat ik heel hard iets aan het mis doen was, maar blijkbaar was er gewoon iets raars aan de hand ( was op Switch )

• The Last of Us 2 - 7,5/10. Goeie game, maar ik vond Ellie onuitstaanbaar :D Het tweede deel met Abby vond ik veel boeiender
  • Ratchet & Clank: Rift Apart - 8,5/10. WOW, grafische geweldige game met verder de klassieke gameplay. Mocht gerust nog 10u langer duren en dat zeg ik niet vaak :D

Nu bezig met Cult of the Lamb, voorlopig best verslavende game. Satanistische Animal Crossing met roguelite invloeden? Yes, please! Mijn vrouw keek verbaast toen ze de schattige beestjes opeens iemand opofferden.

En done! Kem echt zeker nog 30-45 min moeten zoeken naar die fucking laatste seed pot xD

328338239_589059666151025_2262113309483595357_n.jpg

Sons of the forest early acces.
Leuke sequel op the forest, en vooral de nieuwe mechanics met je npc buddies die je aan het werk zet is een leuke twist in dit soort games.

Ik heb hollow knight eindelijk uit :). Heb dat soel al een hele tijd op diverse platforms maar nooit gespeeld. De steam deck was de gelukkige. Merkbwel dat mijn linkerstick niet 100% acuraat is, of ik heb een skill issue, dat kan ook :).

En done! Kem echt zeker nog 30-45 min moeten zoeken naar die fucking laatste seed pot xD

328338239_589059666151025_2262113309483595357_n.jpg

Geweldig goed spel. Heb dat al 3 keer 100% gespeeld. 2x een run met papaplu :).

Wreckfest op Switch lite, je ziet dat de switch dat amper aan kan. Game is niet voor mij maar voor mijn zoon ps4 en ps5 versie al gespeeld toen die bij PS+ zat.

Terug
Bovenaan