Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Nog altijd Tunic :D

Ondertussen na veel zoeken een hoop treasures en fairies gevonden en alle manual pages.
Ik zat wat vast en een op Steam een spoiler free guide tegen gekomen en die bevestigde m'n vermoeden: ge moet de taal leren om echt alles op alles te halen. Omdat ik er ni meteen tijd heb om er aan te beginnen dus terug naar de eindbaas.

Tot m'n grote verrassing viel de battle nu te skippen en krijgt ge een einde zonder dat ge moet vechten met The Heir.
Effe opgezocht en dat lijkt dus van manual af te hangen. Very cool!

Nu alleen nu de Tunic taal ontcijferen en de laatste collectibles verzamelen.

En daarnaast een luchtig tussendoortje: Yoku's island express.
Een mestkevertje wordt postbode op een eiland. Ge kunt alleen maar links of rechts lopen, springen gaat niet. Het eiland bevat wel hopen flipperkastbumpers en je moet je kevertje dus door het eiland flipperen.

Ondertussen na veel zoeken een hoop treasures en fairies gevonden en alle manual pages.
Ik zat wat vast en een op Steam een spoiler free guide tegen gekomen en die bevestigde m'n vermoeden: ge moet de taal leren om echt alles op alles te halen. Omdat ik er ni meteen tijd heb om er aan te beginnen dus terug naar de eindbaas.

Tot m'n grote verrassing viel de battle nu te skippen en krijgt ge een einde zonder dat ge moet vechten met The Heir.
Effe opgezocht en dat lijkt dus van manual af te hangen. Very cool!

Nu alleen nu de Tunic taal ontcijferen en de laatste collectibles verzamelen.

En daarnaast een luchtig tussendoortje: Yoku's island express.
Een mestkevertje wordt postbode op een eiland. Ge kunt alleen maar links of rechts lopen, springen gaat niet. Het eiland bevat wel hopen flipperkastbumpers en je moet je kevertje dus door het eiland flipperen.
Dat van die taal is strikt genomen zeker niet nodig, wel handig.

En Yoku is idd een heel geestig tussendoortje!

Begonnen aan mafia 1 omdat deze bij de ps plus collectie zat. Omdat ik 20 jaar terug de originele pc versie kapot heb gespeeld moest ik deze toch eens proberen.

En qua sfeer en verhaal is deze toch nog steeds top, misschien ook door de nostalgie. De graphics zijn ook vrij deftig dus voor mij tot nu toe een geslaagde remake.

Ben wel eens benieuwd of die race missie nog steeds zo moeilijk en frustrerend is 🤣

Bannerlord nog niet gespeeld. Mount & Blade Warband wel echt ettelijke 100'en uren in verspild. Zoveel leuke mods.
Awel. Zelfde bij mij. Warband praktisch een decennium gespeeld. Zo om 't jaar van stal halen, mods installeren en knallen.

Nu met Bannerlord lukt dat ondertussen aardig. Bijlange niet hetzelfde als Warband qua kwaliteit, maar dat zal nog wel komen vermoed ik.

Nog eens Banished opgestart. Nog geen enkele andere city builder achtig iets heeft mij even kunnen grijpen als deze. Voor velen is het nadeel dat het zo 'simpel' is na een tijd, maar dat spreekt mij net aan. Geen elvendertig verschillende supply chains en verschillende soorten huizen etc. Uitdagend genoeg om op een paar uur een stadje uit te bouwen.

Een goeie graphics mod zou wel welkom zijn :)

Need for speed: rivals. Game is 10 jaar oud, maar vind hem veruit de beste uit de reeks eigenlijk.

Zit wel vast in het laatste stuk, das echt wel afzien, 20 km high speed chases met politie's die je van je af moet schudden aan max wanted level. damn.

Nog eens Banished opgestart. Nog geen enkele andere city builder achtig iets heeft mij even kunnen grijpen als deze. Voor velen is het nadeel dat het zo 'simpel' is na een tijd, maar dat spreekt mij net aan. Geen elvendertig verschillende supply chains en verschillende soorten huizen etc. Uitdagend genoeg om op een paar uur een stadje uit te bouwen.

Een goeie graphics mod zou wel welkom zijn :)
Een soortgelijk spel, maar iets minder uitdagend: Foundation.

GoldenEye 64 op de Switch Lite. Zalige trip down memory lane.

Zit wel vast bij de trein op 't laatste: de vloer eruit laseren met de horloge om te ontsnappen is niet zo simpel met de controls. :unsure:

Laatst bewerkt:
Ondertussen terug helemaal verloren geraakt in Mount&Blade Bannerlord met een pak mods.
Nog mensen die dit spelen?
Welke mods gebruik je? Ik heb hem onlangs nog eens geïnstalleerd en was met de main quest bezig maar ben beginnen cheaten toen vier landen ons tegelijk aanvielen en je er geen vrede mee kon sluiten. Over dat endgame was echt niet nagedacht.

Warband ook zeker een paar honderd uur gespeeld

Welke mods gebruik je? Ik heb hem onlangs nog eens geïnstalleerd en was met de main quest bezig maar ben beginnen cheaten toen vier landen ons tegelijk aanvielen en je er geen vrede mee kon sluiten. Over dat endgame was echt niet nagedacht.

Warband ook zeker een paar honderd uur gespeeld
Een resem.
Grootste zijn Calradia Expanded met extra facties, Fourberie, Diplomacy, een resem tweaks van Xorberax, en dan nog allerhande kleine mods die zowat QoL dingskes toevoegen.

Bannerlord heeft wel wat mods nodig voor mij om echt tof te zijn. De battles & Siegers zijn al heel pak leuker tegenover Warband. Maar ik heb het gevoel dat het campaign spel in een typische Warband mod (Floris bijv.) toffer was. Was wat kleinschaliger denk ik?

Vanmiddag had de postbode Asterix&Obelix slap them all (PS5) gebracht. Had deze gekocht omdat ik destijds in de arcadehal dergeljjk spel zot had gespeeld.
Zeer leuke game. Ik platinum hem absoluut...maar...kon zo veel meer mee gedaan worden. Leuk tussendoortje

Nog steeds bezig met Divinity Original Sin 2 (Definitive edition) op PS5.
Net aangekomen in Act 3, topgame maar wel heel lang precies, ik zit nu al aan 75 uur playtime.

Uitgespeeld. 115 uur op de teller.

Topgame! Subliem en voor mij althans verrassend verhaal, zeer leuke ("complexe") gameplay, veel en gevarieerde quests, goeie graphics, weinig bugs, mooie muziek en fantastische voice acting, .... Enige minpunt voor mij was inventory management, dat was op console een grote ramp.
Dit was mijn eerste CRPG maar denk zeker niet mijn laatste.

Volgende playthrough zal op PC zijn op Tactician mode maar zal wel niet voor meteen zijn.

Net weer een grote break ingelast voor The Witcher 3. Binnen half jaartje nog eens naar terug keren voor de laatste 2 acts te doen.

Ik ben eindelijk begonnen aan Hollow knight, heb dat spel op 4 platformen ondertussen (Nintendo, Xbox, Playstation, Steam) en vorige week begonnen eraan op de steam deck. Heb hier wel grote moeite mee, dan vooral om uit te zoeken waar je moet zijn...

Was gisteren in Ancient Bassin gesukkeld, maar kan daar niets doen precies. Kom uit aan een bench en dan een heel lange gang met stekels waar ik aan de andere kant niet uit kan. Daar weg geraken via Royal waterways naar City of tears was ook niet heel simpel... Heb bijna 10h in de game zitten en het lijkt of ik nog niets gedaan heb...

The Heir is niet zo moeilijk. Ik heb Tunic 100% gespeeld (ook op de steam deck), erg erg goede game in mijn ogen. De taal begrijp ik ook niet helemaal, stukjes, net genoeg om het uit te kunnen spelen. Veel plezier met de laatste puzzel, dat duurt wel een tijdje :).

Terug
Bovenaan