Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eindelijk Law Abiding citizen gezien. Echt wel van genoten, ben wel fan van die dingen (zoals day of the jackal ook bv), maar gvd, wat een kuteinde eigenlijk.. ook wat teveel onverklaarde zaken, maar voor de rest enorm plezant. Top acteerwerk ook.

Blij dat ik hem eindelijk gezien heb iig :)

Fast X
Wel lauw dat het een trilogie is en je niet echt een einde krijgt.
Trilogie? Is dat nu nog altijd niet de laatste? 😵‍💫

Vandaag Django gezien, 2017/Etienne Comar, over Django Reinhardt tijdens WOII.
Als zigeuner was Reinhardt gebrandmerkt voor de kampen, enkel door zijn optredens voor de bezetter - onder zeer strenge regels over wat mócht gespeeld worden - kon hij zichzelf, vrouw en familie enigszins veilig stellen. Het verhaal op zich is dat van zovelen in die tijd. Maar de muziek is fenomenaal, zijn Requiem for Gypsy Brothers is gewoon fantastisch.

Fall. Twee jonge vrouwen kruipen op een hele grote paal en raken er 90 minuten niet meer van. Het speelt leentjebuur bij andere 'omg, ik zit vast in een benarde positie, ik vraag me af hoe ik er terug uit kom' films, maar okay...de film heeft twee dingen die ik haat...grote hoogtes en grote vogels, dus dat geef ik ze.

Cocaine Bear

Wanneer de beer niet coked uit zijn ogen in beeld is, een dikke veertig minuten dus, zakt de film als een slechte flan in elkaar. Wanneer dat beest echter als een losgeslagen harige Tom Barman op zoek gaat naar zijn volgende fix is het feest. Een losgeslagen beer die een ambulance achterna zit op de tonen van Depeche Mode's 'I just can't get enough' is domme fun, maar net als bij de slager mocht het wat meer van daf zijn.

Zerkalo / The Mirror van Tarkovsky op Mubi. Daar ga ik eens een schoon moment voor inlassen. Pracht van een film. Belachelijk rijk aan symboliek en die cinematografie in combinatie met Bach en Purcell ... :love: :love: :love:

Apocalypto, lekker sadistisch. Hou ik wel van
Jep, DIJK van een film.

Wou dat er nog van die films waren, over beschavingen waar we toch niet zo heel erg veel over weten,
en gewoon ongelofelijk veel spanning, en actie die eens op een heel andere manier wordt gebracht.

Mooie afsluiter van de trilogie. Veel actie en humor zoals altijd. 9/10.

Jep, DIJK van een film.

Wou dat er nog van die films waren, over beschavingen waar we toch niet zo heel erg veel over weten,
en gewoon ongelofelijk veel spanning, en actie die eens op een heel andere manier wordt gebracht.
Die taal vond ik heel veel bijdragen aan de sfeer van die film.

Die taal vond ik heel veel bijdragen aan de sfeer van die film.
Klopt. Al werd er ook wel niet erg veel gesproken in die film natuurlijk, het was vooral een gigantische jungle-chase.
Misschien maar goed ook, want constant een film volgen met een compleet ancient-language, zou snel beginnen tegen steken denk ik dan.

Ergens is dit ook wel wat sterk van die film: Zelfs als je geen subtitles hebt, en niets kan begrijpen van wat ze zeggen, kan je toch die film 100 % begrijpen door hetgeen je ziet, die muurschilderingen, de handelingen....

Ergens is dit ook wel wat sterk van die film: Zelfs als je geen subtitles hebt, en niets kan begrijpen van wat ze zeggen, kan je toch die film 100 % begrijpen door hetgeen je ziet, die muurschilderingen, de handelingen....
Inderdaad. Mel had eigenlijk veel sneller moeten regisseren. Serieus wat ballen aan zijn lijf. Het zou schoon zijn moest hij de Mad Max/Furiosa franchise als regisseur ook onder handen mogen nemen. Al hoop ik dat George Miller nog een lang en vooral gezond leven tegemoet gaat.

De eerste Harry Potter eens bekeken. Fun fun.
Als 17jarige puber moest ik er natuurlijk niets van weten, maar recent zo een ganse generatie super giddy en nostalgisch zien worden met de release van Hogwarts Legacy maakte mij toch nog nieuwsgierig. En ik ben ook nooit vergeten hoe JK Rowling origineel Terry Gilliam voor ogen had als regisseur wat mij op die leeftijd nog wel had overhaald.

Eigenlijk alles en iedereen was wel tof, en een productie van zo'n formaat is toch altijd wel indrukwekkend als het geen lui corpo cgi festijn is. Potter zelve was eigenlijk het minst interessante van heel de film. Mijn wederhelft beloofd wel dat het beter word.

Zijn al de "extended versions" eigenlijk een must? Want dan ben ik wel eerder geneigd het als een serie te bekijken in delen van een +- een uur.

Tom and Jerry: The Magic Ring (2002) - 5/10
The Flying Sorceress (1956) - 6/10
Haunted Mouse (1965) - 7/10

Redelijk middelmatige Tom en Jerry-animatieprent die nergens verrast en je ook nergens weer kind doet voelen. Kabbelt wat verder zonder ooit echt storend te zijn, maar is wel heel vergeetbaar.
De twee shorts op de bijhorende DVD waren dan meer mijn ding, en ik had gehoopt dat de full feature meer in dezelfde lijn zou liggen. Twee best amusante T&J-shorts.

The Accidental Husband (2008) - 2/10

Waarom laat ik toch steeds mijn vriendin de films kiezen die we samen zien? En het is niet dat de keuzes in stijgende lijn gaan, integendeel zelfs. Dit romantische vehikel met toch geen onaardige cast schittert in het zijn van de meest clichématige prent die ik sinds lange tijd heb gezien. Oer- en oerslecht.

Body Double (1984) - 7/10

Brian De Palma is me verdorie toch een intrigerend regisseurtje. Heerlijk geschoten sexy thriller die fameus leentjebuur speelt bij de Master of Suspense en (expres?) heel wat plotholes bevat. Nog ben ik er niet uit of ik nu zelf beduveld ben of dat de film zichzelf beduvelt. Alleszins enorm intrigerend en eentje die je meerdere keren moet bekijken eer het kwartje valt.

- Streets of Fire (1984) 7/10

- Planes, Trains and Automobiles (1987) 6/10

- The Super Mario Bros. Movie (2023) 6/10

- Seven Chances (1925) 7/10

- Stalingrad (1993) 7/10

- Design for Living (1933) 7/10

SUPER MARIO BROS ('2023)

Wel dit is zo'n film zoals eerder, Zootopia, en The incredibles,
waarbij ik eerst het gevoel heb "zou ik dit wel bekijken, ben ik daar niet te oud voor"?

Maar deze films zijn dus een uitzondering op het "kinderfilm" genre, die eigenlijk ook best voor volwassenen kan doorgaan.
(zeker als je die spelletjes vroeger op Nintendo hebt gespeeld).

Best goed dus 7/10

Niets hoogstaands, maar wel leuk jeugdsentiment en mooi gemaakt.

Nope

Niet zo speciaal. Begint sterk en zwakt halverwege wat af. En toch is het weer wat specialer dan andere films. Ik heb het wel voor de films van Jordan Peele. Na Get Out en Us vind ik deze de minste.

Pfff jordan peele... De meest overschatte regisseur van de laatste jaren.

Geen enkele memorabele film voor mij althans.

Nope

Niet zo speciaal. Begint sterk en zwakt halverwege wat af. En toch is het weer wat specialer dan andere films. Ik heb het wel voor de films van Jordan Peele. Na Get Out en Us vind ik deze de minste.
Akkoord met alles, behalve us, daar vond ik echt niks aan.

Pfff jordan peele... De meest overschatte regisseur van de laatste jaren.

Geen enkele memorabele film voor mij althans.

Niet alles wat Peele doet raakt doel, maar er zit steeds creativiteit en een sterk gevoel voor mise en scene en liefde voor cinema achter zijn films.

Last of the mohicans aant zien, die eindscène met de muziek blijft toch 11/10 ze :love2:

Kben echt ne sucker voor van die gigantische panoramashots, waanzinnig mooi vind ik.

Terug
Bovenaan