Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Of onthou u van uw mening/hou die voor uzelf.
Dat is wel erg hypocriete uitspraak, om verschillende redenen. Je zit op een forum, je gaat op meningen botsen die niet stroken met de jouwe. En ik denk dat er hier weinigen zijn die al zo veel controversiële uitspraken over films gedaan hebben als jij.

Nu wil ik in elk geval opnieuw het bitterzoete sprookje La La Land opnieuw zien. Ik denk dat die samen met Fury Road en Infinity War / Endgame mijn favoriete bioscoopervaring van de voorbije tien jaar was.

Gewoon de liefdesbrief aan het geromantiseerde Los Angeles en Hollywood van de jaren 50, de vele knipogen naar oude musicals zoals Singing in the Rain, de strakke regie van Chazelle en de jazzy score van Hurwitz, de chemie tussen Gosling en Stone en die lichtjes hartbrekende finale. Ik snap volledig dat La La Land je ding niet is als je een hekel hebt aan musicals, maar dat ligt dan aan je eigen smaak en voorkeuren en niet aan La La Land.

Alleen al het City of Stars stukje is muzikale cinema om bij te zwijmelen.

La la land heeft mij (vooralsnog als enigste film) verliefd doen worden op Emma Stone als actrice. Het is niet dat in andere films ze iets slecht doet. Maar in La la land staat ze echt te shinen en komt haar talent heel goed naar voor.

Gosling echter is een blijft een platte vijg met de uitstraling van een dode vis.

Dat is wel erg hypocriete uitspraak, om verschillende redenen. Je zit op een forum, je gaat op meningen botsen die niet stroken met de jouwe. En ik denk dat er hier weinigen zijn die al zo veel controversiële uitspraken over films gedaan hebben als jij.
Ik vind dit niet correct. Ik doe een poging om films te bekijken, soms zelfs omdat gebruikers op dit forum ze graag zien of andere groepen ze waarderen, en ik doe een poging om met een open geest die films te bekijken. Ik begrijp ook wel dat je niet van alles kan houden etc. . Dat gaat ook niet. Iedereen is uniek en anders. Maar op basis van 5 minuten kan je toch niet oordelen over een film, daar gaat het mij over. Of is de kritiek er nu omdat ik niet iedereen blindelings volg of zijn mening deel? Ik kan toch niet kiezen wat ik goed vind of niet. Maar ik geef het wel een kans, als ik ergens aan begin. En voel ik me niet klaar om het een kans te geven, dan stel ik dat uit tot ik er wel me klaar voor voel. Er zijn nog heel veel films die ik graag wil zien, dus voorlopig ben ik nog wel een tijd zoet met van alles en nog wat te zien.

Ik vind dit niet correct. Ik doe een poging om films te bekijken, soms zelfs omdat gebruikers op dit forum ze graag zien of andere groepen ze waarderen, en ik doe een poging om met een open geest die films te bekijken. Ik begrijp ook wel dat je niet van alles kan houden etc. . Dat gaat ook niet. Iedereen is uniek en anders. Maar op basis van 5 minuten kan je toch niet oordelen over een film, daar gaat het mij over. Of is de kritiek er nu omdat ik niet iedereen blindelings volg of zijn mening deel? Ik kan toch niet kiezen wat ik goed vind of niet. Maar ik geef het wel een kans, als ik ergens aan begin. En voel ik me niet klaar om het een kans te geven, dan stel ik dat uit tot ik er wel me klaar voor voel. Er zijn nog heel veel films die ik graag wil zien, dus voorlopig ben ik nog wel een tijd zoet met van alles en nog wat te zien.
Ik voel mij hier wel door verschillenden geviseerd voor de 5 minuten uitspraak terwijl ik niet degene was die dat zei. Ik heb het een stukje langer volgehouden. Ook heb ik al gezegd dat ik er met een open geest aan gestart ben en dat meen ik 100%. We kunnen niet allemaal hetzelfde goed vinden, en als ik zeg dat ik een afkeer heb van La La Land, doe ik dat echt niet om te provoceren, dat is nu eenmaal het gevoel dat het in mij naar boven brengt, en ik weet zeker dat de film volledig uitkijken (wat ik gewoonlijk altijd doe) mij niet van gedacht had doen veranderen, daarvoor was de algemene toon van de film al veel te duidelijk.

Ik voel mij hier wel door verschillenden geviseerd voor de 5 minuten uitspraak terwijl ik niet degene was die dat zei. Ik heb het een stukje langer volgehouden. Ook heb ik al gezegd dat ik er met een open geest aan gestart ben en dat meen ik 100%. We kunnen niet allemaal hetzelfde goed vinden, en als ik zeg dat ik een afkeer heb van La La Land, doe ik dat echt niet om te provoceren, dat is nu eenmaal het gevoel dat het in mij naar boven brengt, en ik weet zeker dat de film volledig uitkijken (wat ik gewoonlijk altijd doe) mij niet van gedacht had doen veranderen, daarvoor was de algemene toon van de film al veel te duidelijk.
Ik heb nog eens de conversatie bekeken, en ik denk dat het bedoeld was op stungunner die het "over 5 minuten had", tenzij dat een metafoor was. Jij zei daarop dat "ik dat begrijp omdat ik het heb volgehouden heb tot die scène". Maar ik herinner mij die scène niet meer, weet niet wanneer die scène in de film voorkwam en het is ook al jaren geleden dat ik die film zag. En neen, die film was ook niets voor mij dus ik begrijp dat volledig, maar ik heb het wel volledig uitgekeken. Maar daar is na zes jaar niet veel meer van blijven plakken.

Die "5 minuten uitspraak", stamt al zeker niet van jou af. Met mijn reactie viseer ik geen gebruikers, het was eerder een algemene reactie, gericht op basis van mijn eigen ervaring ik weet dat het gewoon geen idee is om een film op te leggen waarvan je denkt dat die niets voor jou zal zijn of als je er geen zin in hebt, omdat de kans dat je hem dan goed zal vinden ook een stuk lager ligt door die vooroordelen of verwachting vooraf. En dat als je een film na vijf minuten aflegt (en dan ga ik er vanuit dat we letterlijk vijf minuten bedoelen en niet figuurlijk), dat je op basis van die vooroordelen al een conclusie maakt. Of dat je beter aan iets begonnen was waarin je meer zin denkt te hebben.

Ik ben geen individuele gebruikers aan het targetten, gewoon een algemene observatie dus icm eigen ervaring ook.

ik weet dat het gewoon geen idee is om een film op te leggen waarvan je denkt dat die niets voor jou zal zijn of als je er geen zin in hebt, omdat de kans dat je hem dan goed zal vinden ook een stuk lager ligt door die vooroordelen of verwachting vooraf.
Zegt de dude die de eerste Hunger Games film bekijkt die echt slecht vind (wat mag) om ze dan allemaal te gaan bekijken en te buizen, want ja na die eerste twee heb je nog niet door dat de reeks niks voor u is en kun je nog onbevooroordeeld naar die andere twee kijken. In functie van bovenstaand citaat is dat even belachelijk als een film na 5 minuten afzetten, lijkt mij.

Zegt de dude die de eerste Hunger Games film bekijkt die echt slecht vind (wat mag) om ze dan allemaal te gaan bekijken en te buizen, want ja na die eerste twee heb je nog niet door dat de reeks niks voor u is en kun je nog onbevooroordeeld naar die andere twee kijken. In functie van bovenstaand citaat is dat even belachelijk als een film na 5 minuten afzetten, lijkt mij.
Waarom zou je een Hunger Games film kijken als je ze niet van plan bent om allemaal te zien, en als tiener vond ik die film oké. Alleen jammer dat men de vervolgen toen niet toonde op TV. Als iedereen erover spreekt, wil ik dat wel eens gezien hebben om te weten waarover de buzz gaat. Als iedereen zo zou redeneren zouden er niet veel nog naar tv-series moeten kijken... want bij de meeste series zouden we moeten afhaken na aflevering 1.

Verder genoeg voorbeelden van blockbusterfilmseries waar ik de vervolgen een stuk beter vond dan de eerste, zoals Star Wars, Lord of the Rings en Indiana Jones het geval was, vooral ook omdat je kan groeien in zo een filmserie toe, en zo werkt het voor mij ook in een TV-serie, of in een film zelf soms. Wat exact het punt was dat ik tracht aan te halen. Maar dat is dus niet bij de Hunger Games gebeurd. Verder ook wel vijgen na pasen, het is verdorie anderhalf jaar geleden dat ik ze zag (of langer) wat alweer een eeuwigheid lijkt.

Verder geef ik in mijn post "uit ervaring aan". Ik geef letterlijk aan dat ik me vroeger zelf schuldig maakte aan die praktijken en jij beschuldigt me van hypocrisie. Voor mij voelt het aan alsof ik het recht niet heb volgens jou om iets te posten of te zeggen.

Laatst bewerkt:

giphy.gif

😅

Transformers, Fast & Furious, Fantastic Beasts, Jurassic World, ... seen em all. Hate em all. Mesmerizing trainwrecks. I can't look away :p
Ik ga die nieuwe Hunger Game film ook zien en kan u nu al met 90% zekerheid zeggen dat ik die afgrijselijk ga vinden.

giphy.gif

😅

Transformers, Fast & Furious, Fantastic Beasts, Jurassic World, ... seen em all. Hate em all. Mesmerizing trainwrecks. I can't look away :p
Ik ga die nieuwe Hunger Game film ook zien en kan u nu al met 90% zekerheid zeggen dat ik die afgrijselijk ga vinden.
Het jammere is dat zo een films bakken vol geld halen maar die waar minder commerce is en een regisseur hart en ziel in heeft gestoken floppen

Laatst bewerkt:
Everything Everywhere All at Once (2022)

Ik heb echt genoten van de film, zelfs een traantje weggepinkt soms. Ik had wat schrik dat de film voor mij alleen nog maar kon tegenvallen door al de buzz errond, maar het loste de hoge verwachtingen helemaal in.

Michelle Yeoh blijft ook gewoon een heel erg knappe vrouw!

Euh, in my defence, ik heb wel letterlijk gezegd dat ik de film geen score kan geven en heb hem ook verder niet beoordeeld in mijn post hé. Ik heb gewoon gezegd dat ik hem na 5 minuten (ja letterlijk, niet als metafoor) heb afgezet en heb later uitgelegd dat dit kwam omdat die eerste autosnelweg scène voor mij al zowat onoverkomelijk was.

M3gan
Die film was veel beter dan hij moest zijn. Niks speciaals, maar I had fun voor een random PG13 horror cinema avondje.

Widows - McQueen is toch echt wel één van mijn favoriete "recente" regisseurs, Widows was een rewatch en ik vond hem de eerste keer al dik in orde en een tweede kijkbeurt bevestigd enkel maar. Geweldige vlotte camera, perfecte invulling van de beelden, waarbij details nu (uiteraard) meer opvallen dan de eerste keer en een geweldige cast met Viola Davis als uitblinkster (Rodriguez was misschien een tikje minder). Hij maakt er gewoon altijd iets van, van zijn films. Iets dat ze een stevig stuk doet uitstijgen boven de grijze middenmoot. Moge hij nog veel Widows, Small Axes Hungers en Twelve Years a Slaves maken.

M3gan
Die film was veel beter dan hij moest zijn. Niks speciaals, maar I had fun voor een random PG13 horror cinema avondje.
Naar deze film kijk ik ook wel uit... zeer benieuwd.

Beetje dezelfde insteek als MOTHER lijkt me.

Terug
Bovenaan