Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Modern Times (1936): 8/10 dir. Chaplin

Derde Chaplin film na The Kid en The Great Dictator en wellicht wel mijn favoriete Chaplin tot dusver. De twee grootste films die nu overschieten zijn The Gold Rush en City Lights, allebei ook in de IMDb top 250. Maar denk dat ander werk het ook wel waard is om eens te bekijken, al zal dat niet voor direct zijn. Tweede oudste film en eerste silent die een 8+ krijgt (als je het als een silent beschouwt - part-talkie). Vooral sterk in de tijdloze boodschap die de film met zich meedraagt, diens zeer interessante setting tijdens en na de Grote Depressie en de meer ingetoomde slapstick comedy die zijn momenten meer uitkiest. Wat ik ook sterk vind is hoe de film tegelijkertijd subtiel is, maar ook hyperbolen gebruikt.

Review in engels hier

Verder ook nog The Wrestler (8/10), Noah (6/10) en The Fountain (5/10) gezien. Allemaal door regisseur Darren Aronofsky en in die thread ben ik daar dieper op die films ingegaan.

Laatst bewerkt:
See How They Run (2022)

Probeert teveel Knives Out te zijn, waardoor het plot en de personages totaal niet blijven hangen. Wel tof om Saoirse Ronan in haar moedertaal (Iers) te horen acteren haha.

All Quiet on the Western Front (2022)

Wowwie, indrukwekkende film. Die scène waarin die tanker over de loopgraven/die soldaat rijdt.:shutup:

Modern Times (1936): 8/10 dir. Chaplin

Derde Chaplin film na The Kid en The Great Dictator en wellicht wel mijn favoriete Chaplin tot dusver. De twee grootste films die nu overschieten zijn The Gold Rush en City Lights, allebei ook in de IMDb top 250. Maar denk dat ander werk het ook wel waard is om eens te bekijken, al zal dat niet voor direct zijn. Tweede oudste film en eerste silent die een 8+ krijgt (als je het als een silent beschouwt - part-talkie). Vooral sterk in de tijdloze boodschap die de film met zich meedraagt, diens zeer interessante setting tijdens en na de Grote Depressie en de meer ingetoomde slapstick comedy die zijn momenten meer uitkiest. Wat ik ook sterk vind is hoe de film tegelijkertijd subtiel is, maar ook hyperbolen gebruikt.

Review in engels hier

Verder ook nog The Wrestler (8/10), Noah (6/10) en The Fountain (5/10) gezien. Allemaal door regisseur Darren Aronofsky en in die thread ben ik daar dieper op die films ingegaan.
Van Chaplin is zijn latere werk, Limelight en monsieur Verdoux ook wel aanraders

RRR
Kan iemand me uitleggen waarom we collectief moeten doen alsof dit een goede film is?
Ik heb me goed geamuseerd hoor, daar niet van. Maar dit is niet meer dan een lifetime over-gedramatiseerde en onsubtiele Marvel film (en die zijn al zo subtiel), door indische ogen, met slechtere CGI, waar met gemak 1u uit geknipt kon worden.
It was fun, maar laten we het aub niet meer toeschrijven dan dit.

Pluspunten voor de stunts, het production design, en de waanzinnige dans scene:

Godmiljaar doet dat eens na 😅

Shazam!
Rewatch met de vriendin. Ik vind dit oprecht een enorm leuke film. Het is vooral de "childlike wonder" insteek die ik heel leuk vind, very wholesome. Het doet me denken aan een superhero versie van The Goonies. Geen grote stakes, geen (al te) grote trauma's, maar wel luchtige fun en lichte humor, en Zachary Levy is perfect gecast.

Waarschijnlijk de beste film van het DCU.
Deze rewatch maakt die drol van een Black Adam eigenlijk nog triestiger.

Visueel top, hfr 3d kinepolis antwerpen gaan kijken.

Verhaal was niets vernieuwend maar toch leuk om te kijken. Had geen moment van verveling tijdens de 3 uur.

RRR
Kan iemand me uitleggen waarom we collectief moeten doen alsof dit een goede film is?
Deze Bollywood film (met idd goede production values) was een wereldwijde Netflix release en stond 14 weken in de top 10 niet-Engelstalige films, dus denk dat vele kijkers hem gewoon ontdekten via het algoritme. Aangezien velen niet echt bekend zijn met de Bollywood tropes is het verfrissend voor hen, maar ik zie Indiërs ook vertellen dat het totaal vernieuwend is, beetje overdreven. Het heeft de verplichte overacting, dansscènes, bijna-romantiek en andere typische ingrediënten.

Er is nu een campagne bezig om Oscar voor beste film te krijgen (goed, enkel Indiërs zijn er mee bezig, de rest van de wereld is zalig onwetend), maar ik betwijfel dat toch. Voor de Golden Globes is het al nul op het rekest. Deze film zal evenmin de springplank zijn voor de boom van Indische film in onze bioscopen.

RRR nog niet gezien en die dansscene ziet er leuk uit, maar zoveel indrukwekkender dan wat Fred Astaire en Ginger Rogers oa deden is dat toch niet?

Ge zegt precies "het is leuk maar ook niet meer" en gebruikt als argument "het is hetzelfde als het beste dat we kennen", of zo lees ik uw post toch.

Of maw: Ja ik vind dat best indrukwekkend, of het nu beter zou zijn als Astaire doet er niet toe
Ik vind de stijl en vooral de energie trouwens veel gelijkaardiger met Gene Kelly dan Astaire.

Zillion: 7/10

Gewoon goeie, vlotte film van begin tot einde. Nooit grote fan van Matteo geweest (heeft imo altijd wat last van "overacting"), maar in deze film was het personage heel goed vertolkt door hem. Ik denk wel dat heel veel van de verhaallijn gewoon fictie is. Ik vind dat het "sympathiseren" van Verstraeten met deze film door de pers dan ook veel te serieus wordt genomen. :)

Verder ook goeie muziek, toch een paar keer Shazam gebruikt.

Ella Leyers 😆

De laatste tijd nog eens wat films gekeken:

Primal

Nicolas Cage als tropenstroper die met een witte jaguar aan boord van een schip gaat dat een gevangene vervoert. Had al tijdje geen Cage meer gezien, maar had gehoord dat hij "King of the B movies" was geworden. Deze vond ik best leuk. Nicolas Cage blijft wel one of a kind, charmante persoonlijkheid.

Total Recall

Remake met Collin Farrell. Spannend begin, maar voor een best complex verhaal rammelt het scenario door toevalligheden die de plot moeten rechthouden. Te veel actie, zonder ademruimte.

Burning

Zuid-Koreaanse film gebaseerd op een kortverhaal van Haruki Murakami. Spannende thriller & karakterprent. Eén van m'n favo's dit jaar.

Knives Out

Ik ben normaal niet zo voor detectives vanwege het IKEA-handleidinggehalte. Deze viel goed mee, leuke spin op een Agatha Christie-verhaal, die zich niet te serieus neemt. Had deels de oplossing geraden, maar niet helemaal.

Amsterdam 6/10
Begin en midden vd film echt leuk maar dan het einde is dan zeer pover. Als je een film van 2u20 lang duurt met zo'n gehaast einde dan doe je toch iets niet goed. Er bleven ook maar nieuwe characters opduiken wat er voor een groot deel ook mee te maken had. Margot Robbie wel weer :drool:

Violent Night 5/10
Had me er wat meer bij verwacht. Kwam me eerder over als een B film waar John Leguizamo en dieje van Stranger Things per ongeluk ingestommeld zijn. Wel een paar brute scenes maar niks wat echt vermakelijk was eigenlijk.

Terug
Bovenaan