Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zillion

Vond hem wel goed. Gedragen door de muziek en de prestatie van de 2 hoofdacteurs. Verhaal is redelijk standaard en voorspelbaar, vraag me wel af hoeveel er daar nu echt van gebeurd is. Denk dat het niet veel verder zal gaan dan het thema en de personen maar toch eens opzoeken. Wel echt een film die je in de cinema moet zien, want thuis gaat dat een stuk minder zijn.

black adam (2022)

wel minst subtiele film sinds film.
dit is zeker een film.
of eerder een tech demo.
audio blaast u de zetel uit.
video is top notch.
was een goede test voor de net gekalibreerde home cinema.
story en alles anders wat een film compleet maakt, ... meh

in een (home) cinema zeker de moeite waard voor het audiovisuele, maar thuis gaat dit waardeloos zijn voor de meesten.

Laatst bewerkt:
- Willy Wonka & the Chocolate Factory (1971) 8/10

- The Outfit (2022) 6/10

- Minions: The Rise of Gru (2022) 6/10

- Who Framed Roger Rabbit (1988) 7/10

- A Ghost Story (2017) 8/10

- Ravenous (1999) 7/10

Eindelijk Candyman (1992) gezien. Aangenaam verrast omdat het niet was wat ik er al die tijd van dacht. Een aantal irritante jumpscares maar wel een leuk verhaal. Doe ik er goed aan de sequels te skippen en meteen naar de reboot over te gaan?

De beste heb je in ieder geval al gehad. 😅
Met de sequel uit 1995 zullen zefs horror fans het al moeilijk hebben en die 3e is zo slecht dat het bijna weer goed wordt... bijna.
Het zijn in ieder geval verre van must sees dus die kan je met een gerust hart skippen.

De reboot is stukken beter dan die sequels en het kijken waard maar kan imo toch ook lang niet tippen aan het origineel.

Eindelijk Candyman (1992) gezien. Aangenaam verrast omdat het niet was wat ik er al die tijd van dacht. Een aantal irritante jumpscares maar wel een leuk verhaal. Doe ik er goed aan de sequels te skippen en meteen naar de reboot over te gaan?

Ik zou meteen naar de reboot gaan. Geen perfecte film, maar Yahya Abdul-Mateen II is zoals gebruikelijk sterk en de regie van Nia Dacosta erg solide.

Don't Worry Darling 7/10

Still loved it despite it's obvious flaws. Er zit een nog veel betere film in verstopt die er jammer genoeg niet volledig uitkwam. Had de screenplay nog wat meer passes gekregen had dit een geweldig schot in de roos kunnen zijn.

Had volgens mij beter gewerkt zonder de simulatie angle en gewoon gefocust op een commune in afzondering. Ze hadden dan natuurlijk iets anders moeten bedenken voor die commune financieel overeind te houden maar dat hadden ze gemakkelijk kunnen fixen door bijvoorbeeld de mannen van een ordinaire on site remote job te voorzien. Of anders hadden ze het simulatie aspect beter moeten uitwerken want nu blijf je achter met een hele hoop best moeilijk te verklaren vragen. Van het praktische zoals; ze ligt al jaren in bed en wordt via sondevoeding in leven gehouden? Tot het meer bizarre zoals die aardbevingen; die faulty eggs, en dat neerstortende vliegtuig... Waarom zou je zulke argwaan opwekkende zaken in een zelf gecreëerde simulatie renderen? En dan heb je bepaalde mensen die in de simulatie jobs uitvoeren, zoals die obers en chauffeur, zijn dat constructs? De kinderen waren ook niet echt maar toch best realistisch. Konden ze dan niet gewoon fake vrouwen maken voor zichzelf ipv echte te moeten kidnappen en onderhouden? Ik heb het gevoel dat de hele film zichzelf wat ondergraaft met die simulatie angle terwijl die op zich voor dit verhaal niet nodig was. Guy loses job, spends too much time online looking at redpill stuff as his relationship falls apart, gets radicalized, signs up for victory, drugs his wife and drives her to commune for brainwashing. Done.

Knap geschoten, knappe acteerprestaties, goeie regie, leuke vibe, tijd vloog voorbij en kept me on my toes. Dik geslaagd dus maar toch jammer omdat hier nog meer in zat.

Dual 6,5/10
Met lage verwachting aan begonnen maar wist toch ietwat te verrassen. Slower paced, low budget indie comedy drama met heel lichte SF binnenkopper die het plot in gang zet. (Als je stervende bent kan je opteren om je door een kloon te laten vervangen). De stijl van acteren deed me meer dan eens aan een Lanthimos prent denken. Alles wordt heel serieus op een emotieloze manier gebracht terwijl wat gezegd wordt vaak best grappig is. Het is zeker geen laugh out loud film en aan actie moet je je ook niet verwachten maar er zit best wat conceptueel vlees aan. Vooral de ideeën betreffende dynamiek tussen karakter en omgeving waren best goed gebracht. Also; 2x Karen Gillan, what's not to love.

The Silence of the Lambs (1991): 8/10

Blijft een goeie klassieker. En jikes, die film is al ouder dan 30 jaar? ^^ Doet me dan vooral afvragen wat er nog geworden is van Jodie Foster, want herinner me precies (buiten Contact) geen hele grote rollen meer van haar...

Tár
Wat een meesterwerk! Zou Cate Blanchett al niet zo vaak geschitterd hebben was dit de rol van haar leven. Meesterlijk gefilmd. Heerlijk gelaagd. Geen seconde te veel ook al duurde het 150+ minuten.

Moonfall
Exact het tegenovergestelde van hierboven. What a piece of shit. Wel goed gelachen.
'I won't nuke the moon, my ex-wife is there.' Said no one. Ever.

Wel jongens en meisjes, het is gebeurd. Na 13 jaar heb ik Avatar terug gezien samen met de dochter onder het mom van "wat? Heb je die nog nooit gezien?

Ik weet dat ik indertijd niet de grootste fan was van Pocasmurftas, maar ik denk dat mijn mening bijgesteld is. Ja, de narratieve lijnen zijn de tropes van Dances with Wolves en Ferngully, maar maakt vertrouwd verhaalvertellen veel uit als de manier waarop zo goed is? Dit keer geloofde ik het. Ik geloofde Jake Sully's betovering door de N'avi en Netiri, ik geloofde dat een kerel in een drie meter grote blauwe alien kon veranderen en via zijn staart kon versmelten met een vliegende banshee. Ik geloofde Pandora. Het is een beetje goofy, maar Cameron en zijn cast en crew zorgen dat je het gelooft.

Dat de film nog steeds een waanzinnig overdonderende ervaring is op een grote Oled met een soundbar op standje "aaargh" helpt ook wel.

Op naar Way of Water zeg ik.

Ik ben avatar onlangs nog eens in 3D gaan bekijken in de cinema en op dat vlak blijft die film volledig overeind. Visueel is hij verbluffend en het verhaal is standaard maar wel goed gebracht.

Ah ik was toch niet de enige die de originele wou herbekijken. Als 11 jarig manneke was ik al niet echt mee en nu 12 jaar later vind ik het beter als toen maar ben nu ook niet onder de indruk ofzo. Hier en daar moet die animatie toch is opgefrist worden want soms kijk ik precies naar early playstation 4 footage

Op naar Way of Water zeg ik.

tumblr_p8tiscAWNJ1va695xo1_500.gif

Deckard on an arnie spree!

Misschien al gezien maar toch even een shout out voor Conan the Barbarian. Vond die altijd serieus underrated maar ik zie dat die de voorbije 20 jaar een enorm inhaal maneuver heeft gemaakt. Die komt van 5 en ne klets en zit nu aan 6.8. 👌 (ook het vervolg is trouwens de moeite imo en zal zo te zien in de nabije toekomst ook in het 6,zoveel range terecht komen)

Laatst bewerkt:
Deckard on an arnie spree!

Misschien al gezien maar toch even een shout out voor Conan the Barbarian. Vond die altijd serieus underrated maar ik zie dat die de voorbije 20 jaar een enorm inhaal maneuver heeft gemaakt. Die komt van 5 en ne klets en zit nu aan 6.8. 👌 (ook het vervolg is trouwens de moeite imo en zal zo te zien in de nabije toekomst ook in het 6,zoveel range terecht komen)

Is Red Sonja (1985) enigszins de moeite waard?

Ik ben geen grote fan van Conan The Barbarian als dat een referentie zou zijn.
Helaas...

Arnie spree gedaan nu. Tenzij Jingle All The Way binnenkort met kerst. :laugh:

Terug
Bovenaan