Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Heerlijke lijst, al vind ik het zeer jammer om je score voor Don't Worry Darling te zien, ik keek daar echt enorm naar uit. Ook een beetje vreemd om zo'n lage rating te zien voor Jeanne d'Arc. Ik vind ook niet alles van Bresson goed, maar vond deze wel ok.

En ik kan er niet tegen dat ik nog steeds Her Smell niet gezien heb, ik ben nochtans een grote Alex Ross Perry fan. Vooral Listen Up Phillip en Queen of Earth waren heel sterk.
Dit was de eerste film van Bresson (na Pickpocket, Au Hasard Balthazar en Un Condamné...) die me tegenviel. Zijn minimalistische stijl en het bewust niet laten acteren van de spelers stonden me hier wat tegen, misschien omdat de film vooral bestaat uit ondervragingen en nogal statisch is. Op zich niet heel slecht maar gewoon saai.

Ik heb geprobeerd de hetze rond Don't Worry Darling wat te negeren maar achteraf ga ik akkoord met wat @Lint en @Pegasus er over te vertellen hadden.

Queen of Earth heb ik nu ook op mijn watchlist gezet. ik vond Her Smell heel goed maar het is een heel chaotische film dus ga ik er vanuit dat het zeker niet iedereen zijn of haar ding gaat zijn. Mijn enige puntje van kritiek is dat de film iets te lang duurt.

Terrifier 2 (2022): Qua gore viel dit allemaal wel mee; niks dat we nog niet eerder zagen. Deze film moet het eerder hebben van zijn humoristische noot in de gory sequences. In zijn totaliteit vond ik de eerste dan nog beter, omdat ik daar helemaal niks verwachtte en plots ging dat lekker over-the-top. Bij de tweede wist ik al wat te verwachten. Art blijft wel steengoed gespeeld en vind ik persoonlijk enger dan die andere bekende enge clown. Leuk synthesizer-soundtrackje ook op deze.

Terrifier 2 (2022): Qua gore viel dit allemaal wel mee; niks dat we nog niet eerder zagen. Deze film moet het eerder hebben van zijn humoristische noot in de gory sequences. In zijn totaliteit vond ik de eerste dan nog beter, omdat ik daar helemaal niks verwachtte en plots ging dat lekker over-the-top. Bij de tweede wist ik al wat te verwachten. Art blijft wel steengoed gespeeld en vind ik persoonlijk enger dan die andere bekende enge clown. Leuk synthesizer-soundtrackje ook op deze.
Heb wat fragmenten van Terrifier 2 gekeken uit nieuwsgierigheid door eerdere posts hier. Wat ik gezien heb was brutaal, maar vond het toch ook allemaal redelijk "goofy". Vond de scene in de wasserette en scene met de tommy gun gewoon hilarisch. Ik ga hem toch eens volledig zien denk ik. Art is ook heel goed geacteerd. 🤡 Pennywise is meer jump scare stuff.

Weird: The Al Yankovic Story
Volledig wat je van Weird Al zou verwachten, Daniel Radcliffe toont nogmaals dat zijn ‘idgaf’ rollenkeuze na HP hem prim afgaat. Kan er weinig over zeggen behalve het was idd weird. Yankovic is een van de meest onproblematische figuren in showbiz, die verdient dat je kijkt.

Before Sunset - Richard Linklater
Ben meer fan van Sunrise denk ik. Het is natuurlijk een ander verhaal.
Sunrise was de prille vakantie liefde, in the moment.
Sunset is het volwassen catch up spelen, over what ifs nadenken en terug verliefd worden.
Er is wel echt geen trilogy zoals deze in het romance genre. *midnight nog niet gezien*

Before Sunset - Richard Linklater
Ben meer fan van Sunrise denk ik. Het is natuurlijk een ander verhaal.
Sunrise was de prille vakantie liefde, in the moment.
Sunset is het volwassen catch up spelen, over what ifs nadenken en terug verliefd worden.
Er is wel echt geen trilogy zoals deze in het romance genre. *midnight nog niet gezien*
Ik vond dat het ook wat van de levensfase afhing. De eerste keer als jonge student was Sunrise echt fantastisch en Sunset iets minder. Paar jaar later kon ik Sunset ook nog iets meer waarderen.

Midnight moet ik nog eens opnieuw zien

Sunrise vorig jaar bekeken en zelf best van genoten, maar mijn vrouw, was net niet aan het kotsen. Misschien daarom ook meer van genoten.

Black Adam

Laat The Rock nu maar gewoon actieheld zijn en geen superheld.
Ik zou zelfs zeggen, laat The Rock nu maar eens ophouden met constant half-assed star-vehicles uit te brengen. Hoe charismatisch die man ook kan overkomen, er is een limiet aan middelmatigheid die ik kan verdragen, en er is een over-exposure.

Ik kan trouwens exact hetzelfde zeggen over Ryan Reynolds.

Sunrise vorig jaar bekeken en zelf best van genoten, maar mijn vrouw, was net niet aan het kotsen. Misschien daarom ook meer van genoten.
Wat vond ze er zo slecht aan? :unsure:

De 'before-trilogie' is één van mijn favoriete aller tijden en stiekem hoop ik nog op een vierde in de reeks. Dit jaar is helaas 9 jaar na de vorige release dus die kaap hebben we al overschreden.

Terug
Bovenaan