Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Under the Silver Lake - uhhhhh.... 6.5/10 ofzo?
Ik weet echt niet hoe ik deze film moet beoordelen, wtf was dat 🙈
Plot slaat eigenlijk nergens op, en het eerste uur deed me niet zo veel, maar de film nam me wel meer en meer beet naarmate het verhaal vorderde. Lijkt me een zeer ambitieus geval en het ene moment was al meer geslaagd dan het andere.
Wat ik wel fijn vond is de Zelda easter egg, want het ineen puzzelen van het mysterie heeft daar inderdaad wat van weg.
Persoonlijk vond ik dat een heel mooie en toffe film, ook met wat 50/60s/Golden Hollywood Era referenties.

Under the Silver Lake - uhhhhh.... 6.5/10 ofzo?
Ik weet echt niet hoe ik deze film moet beoordelen, wtf was dat 🙈
Plot slaat eigenlijk nergens op, en het eerste uur deed me niet zo veel, maar de film nam me wel meer en meer beet naarmate het verhaal vorderde. Lijkt me een zeer ambitieus geval en het ene moment was al meer geslaagd dan het andere.
Wat ik wel fijn vond is de Zelda easter egg, want het ineen puzzelen van het mysterie heeft daar inderdaad wat van weg.
Ik ben alvast een grote fan van deze film, ben hem meermaals gaan kijken in de cinema en onlangs ook op bluray gekocht dus ik zal hem binnenkort nog wel eens opleggen. Heerlijke paranoide L.A. mystery waar je je samen met het hoofdpersonage in kunt verliezen. The Big Lebowski, The Long Goodbye en Inherent Vice vibes. Je zou je druk kunnen maken over het open-ended verhaal en hoe niet alles verklaard of mooi afgerond wordt, maar dan heb je volgens mij allang gemist waar de film naartoe wil.

Zelf heb ik nooit Zelda gespeeld, dus ik heb het een en ander gemist blijkbaar... Wat was die easter egg dan precies?

Ik ben alvast een grote fan van deze film, ben hem meermaals gaan kijken in de cinema en onlangs ook op bluray gekocht dus ik zal hem binnenkort nog wel eens opleggen. Heerlijke paranoide L.A. mystery waar je je samen met het hoofdpersonage in kunt verliezen. The Big Lebowski, The Long Goodbye en Inherent Vice vibes. Je zou je druk kunnen maken over het open-ended verhaal en hoe niet alles verklaard of mooi afgerond wordt, maar dan heb je volgens mij allang gemist waar de film naartoe wil.

Zelf heb ik nooit Zelda gespeeld, dus ik heb het een en ander gemist blijkbaar... Wat was die easter egg dan precies?
Dat gaat specifiek over het moment waarop hij het Nintendo Power magazine erbij haalt nadat hij coördinaten probeerde toe te passen op een schaakbord. Op een kaart van de overworld van het eerste Zelda spel duidt hij de coördinaten aan en vervolgens legt hij er een transparante 'treasure map' op uit een doos ontbijtgranen. Dat leidt hem naar de hut op de Hollywood heuvel.
Het maken van aantekeningen en leggen van bepaalde linken is iets dat vooral van oude Zelda's deel uitmaakte, en dat aaneenrijgen van hints doorheen de film had in die zin al wat weg van oude Zelda's, maar met deze scène werd dat wel heel concreet.
Tunic is een recent Zelda-worship spel dat dit echt tot het uiterste dreef, daar deed dit me ook aan denken.

EN de beste end-scene ever!!

Kdacht dat je het over the Handmaiden had.
hi-mr-bean.gif

Enorm veel gezien de laatste maanden maar eigenlijk niet veel deftigs.

After Yang, Fire of Love & All Quiet on the Western Front prolly de enige 3 noemenswaardig. :(

Jammer dat dit het einde van de Halloweenreeks is. Men had beter een film gemaakt met meer Michael Myers. Enfin, we zijn rond, maar toch kan ik niet meer geven dan 5/10.

Degelijke film, maar moet het iets te veel hebben van zijn schrikmomenten. 6/10.

Ballon (2018) : 7/10. Geslaagde Duitse film over een gezin dat uit de DDR probeert te ontsnappen in, jawel, een luchtballon. Technisch gezien een historisch drama, is ook gebaseerd op ware feiten, maar het wordt gelukkig vrij luchtig gehouden (een beetje zoals Good Bye Lenin) en het bevat ook thrillerelementen.

127 Hours - Danny Boyle
Had wat tijd nodig om aan de editing te wennen, maar werkte eigenlijk wel heel goed. Dat claustrofobische gevoel dat je begint te besluipen, het langzaamaan doordraaien... Wauw! Wel verbaasd dat deze film 6 oscar nominaties had, das toch iets teveel van het goede...

See How They Run (2022-Disney+) met Saoirse Ronan en Sam Rockwell (ea)

Ik heb twee maal The Mousetrap gezien in Londen maar ik wist niet dat deze film dat als ‘onderwerp’ had (niet de volledige storyline). Ik ben erg in voor Saoirse Ronan en Sam Rockwell is 😍 maar ik had hier dus hetzelfde voor als met de eerste Knives Out: ‘is dat het’? Twee maal beloofde men een klassieke whodunnit maar er zit niks van scherpte of vernuft in (nee, echt ook bij Knives Out niet). See How kon echt iets zijn maar trekt teveel de kaart van net dat waar ze in de film zelf tegen protesteren. Bedoeling is van meta te zijn, maar meta is slechts weinigen gegeven en deze film dus niet. Nochtans moet het op papier mooi geweest zijn maar ik ben teleurgesteld. Et tu, Sam and Saoirse, et tu…
Ik vond die echt entertainend. En het hele "we lachen met de tropes die we zelf gebruiken" (meta gedoe) vond ik best wel genietbaar.

Before Sunrise (Richard Linklater, 1995) - 9/10
Taste of Cherry (Abbas Kiarostami, 1997) - 8.5/10
Trois Couleurs: Bleu (Krzysztof Kieslowski, 1993) - 8/10
Light Sleeper (Paul Schrader, 1992) - 8/10
The Florida Project (Sean Baker, 2017) - 8/10
Her Smell (Alex Ross Perry, 2018) - 7.5/10
Coup de Torchon (Bertrand Tavernier, 1981) - 7/10
Drunken Angel (Akira Kurosawa, 1948) - 7/10
Gunda (Viktor Kossakovsky, 2020) - 6/10
Procés de Jeanne d’Arc (Robert Bresson, 1962) - 5.5/10
Don’t Worry Darling (Olivia Wilde, 2022) - 4.5/10

Terug