Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Gray Man (2022)

Vermakelijke film! Kwam op mij over als een soort plotmash-up van verschillende actiefilms. Chris Evans speelt echt een zalige slechterik trouwens.

Im Westen Nichts Neues (2022)

Fenomenaal mooi in beeld gebracht. In tegenstelling tot een paar anderen hier vond ik hem qua lengte en opbouw quasi perfect. Ik had het boek al gelezen en had schrik dat de film niet de hoge standaard van de roman zou halen, maar die vrees was nergens voor nodig.

Ik grapte op voorhand nog tegen mijn vriend "Daniel Brühl gaat er toch wel inzitten he???" omdat die in zowat elke Duitse film meedoet, maar we hadden hem niet op de affiche herkend. Ik had het even niet meer toen hij dan toch half onherkenbaar (maar niet helemaal!) in beeld verscheen. :lol:

Vorige week vergeten dus tis wel nen hoop deze week

Captain marvel
Spiderman 1, 2 en 3
Eyes wide shut
Dark phoenix
The good dinosaur
The princess and the frog
Back to the future part 3
Snow white and the seven dwarfs
Oliver and company
Home on the range

Na al die disneys begin ik wel bij elk beest dat ik passeer te denken dat die met mij gaan beginnen praten. Het wordt dus tijd om af te ronden maar heb er nog maar 1 te gaan.

En dan nog een bedenking: al die boze stiefmoeders tzal allemaal wel zijn maar waar zijn die vaders eigenlijk naartoe?

Darkest Hour (2017)
6/10 imo

De film was onderhoudend, maar ik verwachte er meer van.

Churchill was een legendarisch figuur en persoonlijk vond ik dat er meer in deze "biography" zat.

De film gaat vooral over het begin van z'n premierschap en de keuze tussen vredesonderhandelingen of te wel de confrontatie aangaan met de nazi's en dan de welbekende speech v Churchill. Dat ze daar bijna 2 uur moeten over doen vind ik wat minder.

Dat Churchill graag één dronk is bekend, maar hij was best een intelligente man met gevatte uitspraken. Hier is in mijn ogen toch een minder positief beeld van hem opgehangen. Men portreteert hem als een oude zatlap die twijfelde hoe hij de zaken moest aanpakken.

Een ietwat gemiste kans imho.

The Good Nurse - Tobias Lindholm (2022)
Produced door Darren Aronofsky dus had wel bepaalde verwachtingen. De film is zeker niet slecht maar er zat meer in dit verhaal (dat wel een morbide interesse in me losweekt).
Het probleem is dat de film de tension niet weet vast te houden en gewoon verder meandert om tegen het einde aan wat uit te sissen.
Acteerwerk is goed, Jessica Chastain en Eddie Redmayne (er is 1 scene tegen het einde aan die heel indrukwekkend is) doen dat goed maar dat wisten we al. Screenplay is dus maar zozo en editing/cine... Mja, waarom moeten films en series tegenwoordig zo verdomd donker zijn, ik kan amper iets zien op mijn tv.

Inception was sinds de release mijn favoriete film, tot ik hem een paar jaar terug nog eens zag. Dialoog bestaat bijna enkel uit uitleg over het idee, en dat blijft maar duren. Zelf tijdens de climax (heist) is het exposition galore. Blijft een toffe film maar was epischer toen ik tien jaar jonger was.
Mee eens! Er zitten veel coole elementen in maar de film kon een pak korter met een pak minder exposition.
Blijft wel altijd dik de moeite om op een goeie tv/projector te bekijken.

Inception is mad overrated vind ik. Ben er met moeite door geraakt de tweede keer. De heist zelf is cool af, maar de inleidende scenes not so much en heel dat nevenplot met Limbo Leo, pff...

Ik heb dat met (bijna) alle Nolan films: altijd geweldig indrukwekkend bij eerste visie, maar als je ze terug ziet is het altijd veel minder
vaak komt dat door al te veel exposition idd

Ik zou Interstellar nog eens moeten zien. Destijds was ik omver geblazen door de haast Wagneriaanse OST en de prachtige beelden. Verhaaltechnisch was het misschien niet perfect, maar in een omver geblazen toestand deert dat niet.

David O. Russell had op pensioen moeten gaan na I Heart Huckabees.
Respectfully disagree. Het mag dan wel ne lul van ne vent zijn, maar het trio dat erna kwam - The Fighter, Silver Linings, American Hustle - staat er ook echt wel.
Vooral American Hustle vind ik zeer ondergewaardeerd.

Enola Holmes 2: Enola Harder

Best een vermakelijke film. Als je de 1e leuk vond ga je de 2e ook leuk vinden. Het is meer van hetzelfde, maar dat is imo enkel een voordeel. Gewoon een vermakelijke film voor de zaterdagavond zonder dieper te willen zijn dan nodig.

Inception is mad overrated vind ik. Ben er met moeite door geraakt de tweede keer. De heist zelf is cool af, maar de inleidende scenes not so much en heel dat nevenplot met Limbo Leo, pff...
Ik ben het daar jammer genoeg eens met je. Ik heb het 2 of 3 keer geprobeerd, maar het is nooit gekomen. Ik begrijp de film ook gewoon totaal niet, maar het thema boeit me niet (dromen eigenlijk wel, maar ik vind dat het eigenlijk quasi nooit goed behandeld wordt in film, op Come True dan na (en misschien vergeet ik nog iets)). Het is gewoon mijn ding niet. Ik vind ook dat Nolan betere films heeft, zoals Memento bijvoorbeeld en ook wel The Prestige.

Voor mij persoonlijk zijn beste.
"He goes ice fishing in the mid west"

Ot: Stand By Me(1986)
Rewatch van 20+ jaar geleden ofzo. Mooie oprechte coming of age flic. Herinnerde me nog best veel.
Enkel dit einddetail was'k ietwat vergeten.
And then he got stabbed in the throat..

Wat nu gewoon grappig was gezien de gigantische tonale shift. Of ik ben zoals mijn vrouw wel eens zegt, emotioneel achterlijk.

En doen we de Nolan discussie weer?
1. Prestige
2. Dunkirk
3. Memento

Tenet weiger ik nog steeds opnieuw te zien. Maar ik zit sowieso wel weer in de cinema voor Oppenheimer.

Respectfully disagree. Het mag dan wel ne lul van ne vent zijn, maar het trio dat erna kwam - The Fighter, Silver Linings, American Hustle - staat er ook echt wel.
Eh ik ben zelf niet echt wild van die films. Op zich niet slecht ofzo maar ze doen me weinig, ik vind het ook raar dat Russell een soort van auteursstatus heeft in de VS. Altijd veel oscarbuzz rond zijn films, vooral voor het acteren en vandaar dat hij telkens die grote namen blijft trekken ondanks dat hij inderdaad een dikke eikel is. Ik denk dat dat ook mijn grootste probleem met zijn films is. Hij hecht veel aandacht aan de personages en de dynamiek ertussen (of geeft op z'n minst acteurs de kans om uit te blinken) maar alles errond is maar gewoontjes.

The Fighter vond ik van die drie nog de beste, van Silver Linings herinner ik me amper iets. American Hustle was mijn ding niet omdat die enerzijds zo'n rare soort-van-Scorsese-pastiche-maar-toch-ook-niet vibe had en anderzijds niet echt sympathieke personages had naar ik me herinner. Het screwball element van die film overtuigde me ook niet helemaal.

Ik ben zelf een grote David. O Russell fan, en American Hustle steekt er bovenuit. Topentertainment imo. Ik vond het zeer jammer om te lezen dat hij zo'n gigantische eikel is.

Terug
Bovenaan