Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

JFK (Oliver Stone, 1991) - 8.5/10

tumblr_o16n2kBlpX1ta3qyvo1_1280.jpg
Ziehier Errol Morris' The Umbrella Man, imo een zeer goeie antidote voor de pissed-off paranoia van Oliver Stone's JFK:

Weird: The Al Yankovic Story (2022): 7/10

Ik vond hem best goed, aan te raden filmpje zeker als je zijn muziek wat kent en kan appreciëren.

Ik had eigenlijk de synopsis niet echt goed gelezen en ging er van uit dat het een echte biopic was, dus het heeft wel een tijdje geduurd eer ik begon door te hebben dat het eigenlijk ook gewoon een parodie op zijn leven is. 😁

Election (1999)
Intelligente high school film, echt een aangename verrassing! Witherspoon is on fire in this one.

Vrij hilarisch dat dit Obama zijn favoriete politieke film is maar ik begrijp het wel. :unsure:

See How They Run (2022-Disney+) met Saoirse Ronan en Sam Rockwell (ea)

Ik heb twee maal The Mousetrap gezien in Londen maar ik wist niet dat deze film dat als ‘onderwerp’ had (niet de volledige storyline). Ik ben erg in voor Saoirse Ronan en Sam Rockwell is 😍 maar ik had hier dus hetzelfde voor als met de eerste Knives Out: ‘is dat het’? Twee maal beloofde men een klassieke whodunnit maar er zit niks van scherpte of vernuft in (nee, echt ook bij Knives Out niet). See How kon echt iets zijn maar trekt teveel de kaart van net dat waar ze in de film zelf tegen protesteren. Bedoeling is van meta te zijn, maar meta is slechts weinigen gegeven en deze film dus niet. Nochtans moet het op papier mooi geweest zijn maar ik ben teleurgesteld. Et tu, Sam and Saoirse, et tu…

Split

Begint zeer sterk en blijft spannend en intrigerend tot ongeveer driekwart. McAvoy zeer goeie prestatie. Maar die twist van het beest had voor mij echt niet gemoeten. De film had volgens mij veel beter geweest met een normale afloop ipv een supranormale.

Glass

Zware teleurstelling. Slaagt eerst en vooral op niks dat ze zonder proces opgesloten worden in een instelling. Ja, bij zo'n films moet je natuurlijk niet hopen op veel realisme, maar dat gaat dan eerder over bovenmenselijke prestaties. Niet over gerechtelijke processen die gewoon genegeerd worden. Dan de hele tijd dat gelul dat ze geen echte superhelden zijn, boeit compleet niet want wij als publiek weten reeds dat hun activiteiten WEL bovenmenselijk zijn en helaas brengt "Dr Staple" de uitleg helemaal niet geloofwaardig over. Dat was dus continue geeuwen en rollen met de ogen.
Dat einde was ook een suckerpunch.

Sleepless in Seatle - Nora Ephron (1993)
Vrouw hoort een man op de radio en begint geobsesseerd te geraken met hem. Fantaseert over hem, schrijft hem een brief, huurt een privedetective in om fotos van hem te nemen en uit te zoeken waar hij woont. Ze reist zelfs naar de andere kant van het land en gaat naar zijn huis zonder dat hij het weet. Zijn 8 jarige zoon schrijft haar een brief terug en vliegt naar New York om haar te ontmoeten.

Leuke film, maar dit had even goed het plot voor een Netflix murder mysterie kunnen zijn.

Men - 6/10

Beetje teleurgesteld aangezien ik erg grote fan ben van Ex Machina en Annihilation. Audiovisueel was het wel uitstekend en de sfeer en slow burn bevielen mij ook, maar de plot deed me niks.
Achteraf wat opzoekwerk gedaan en met de context van het mythologisch wezen (waar ik niks van kende) valt het grotendeels wel op zijn plaats, dus dit verdient nog wel eens een rewatch.
Het einde was fucked up 😆

Weird: The Al Yankovic Story (2022): 7/10

Ik vond hem best goed, aan te raden filmpje zeker als je zijn muziek wat kent en kan appreciëren.

Ik had eigenlijk de synopsis niet echt goed gelezen en ging er van uit dat het een echte biopic was, dus het heeft wel een tijdje geduurd eer ik begon door te hebben dat het eigenlijk ook gewoon een parodie op zijn leven is. 😁
Tis niet zozeer een parodie op zijn leven maar eerder een parodie op biopic films zoals Walk Hard dat eigenlijk ook al was :unsure: Ze hebben zelfs hun best gedaan om ervoor te zorgen dat de film compleet geen enkel correct feit over weird Al zijn leven bevat.

Equilibrium

20 jaar geleden al gezien en ik vond die toen zeer goed, ook al is het The Matrix van den aldi. Deze staat sinds kort op Netflix dus ideaal voor een rewatch. En waar The Matrix een klassieker is die totaal niet verouderd aanvoelt is deze wel slecht verouderd.
Goedkope sets, slechte CGI en een totaal belachelijk concept. En alle "gun kata" en dan vooral het eindgevecht :rofl:
Maar toch, het zal wel een guilty pleasure zijn maar desondanks de gebreken heb ik er weer van genoten :)

Onze natuur (2022) 7/10

Met dit “fantastische” herfstweer met de kinderen deze gaan kijken. We waren duidelijk niet de enige met dat idee. Best wel leuk om zoiets eens in de cinema te zien en dan nog volledig in eigen land gefilmd.

The Wolf of Wall Street - Martin Scorsese
Ik vergeet soms wat een performance Leonardo di Caprio en Jonah Hill hier neerzetten.
Heeft ook een aantal scenes die echt wel iconisch zijn/zullen worden.
Mogelijk mijn favoriete Scorsese na The Departed en Goodfellas.

All quiet on the western front. Moeilijk te beoordelen film. Ongeveer de helft van de film is fantastisch, de andere helft nogal saai. Over het algemeen wel positief en schets wel heel goed de sfeer.
Gisterenavond ook gekeken. Ik vond het verhaal simpelweg tegenvallend, het kon me niet echt beklijven.

Terug
Bovenaan