Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Interessant stuk over iets dat mij nauw aan het hart ligt. Wat zijn jullie meningen hierover?
Ik vind de originele film fantastisch, maar ik moet dan wel volledig kunnen loskoppelen dat het een verfilming is van het boek (dat ik ook geweldig vind). De sfeer in die film en de performance van Jack Nicholson zijn subliem, maar het mist wel wat opbouw. Jack start inderdaad als gekwelde persoon en verandert quasi van het ene op het andere moment in ne razige zot.
Op dat vlak is de miniserie beter. Die heeft natuurlijk ook veel meer tijd om die opbouw in te verwerken, maar de trage transformatie werkt daar echt wel. Ik was grote fan van de serie toen ik een jaar of 20 was, maar ik moet het artikel gelijk geven: hij voelt inmiddels verouderd aan en met momenten zeer cheesy of zelfs cringy. Heb hem een jaar geleden ofzo nog eens bekeken en puur als film is het een totale no-brainer dat ik Kubrick zijn versie verkies.
Toevallig gisteren nog is het boek uitgelezen. De reeks heb ik nooit gezien maar ik snap wel ergens dat King not amused was met de film versie. Langs de andere kant: tegen 1980 was het toch duidelijk dat Kubrick altijd zijn zin doet en had King dit toch van ver moeten zien aankomen? En sommige aanpassingen waren ergens ook noodzakelijk. Die dieren in het boek zijn cool gedaan maar om dat deftig te doen met de technologie van 1980 lijkt mij zeer moeilijk. Ook de finale van de film vind iets beter dan die van het boek.

De film staat bij mij toch ook wel vrij hooggenoteerd. Ik vind die omschakeling wel niet zo plots, vanaf de eerste keer dat Jack Torrance in beeld komt ziet die er al uit alsof die elk moment insane kan worden

How spooktober is going so far:

foiSDKh.png

One Cut of the Dead - Shinichiro Ueda
Na een uur dacht ik het een 6/10 te geven maar de laatste 30 minuten transformeren de film naar een 8/10.
Ik ga hier niet teveel verklappen (niet dat er een soort brilliante twist is ofzo) maar indien je de film wilt bekijken, bekijk hem dan volledig.

Na een uur dacht ik het een 6/10 te geven maar de laatste 30 minuten transformeren de film naar een 8/10.
Ik ga hier niet teveel verklappen (niet dat er een soort brilliante twist is ofzo) maar indien je de film wilt bekijken, bekijk hem dan volledig.
Hehe, ik had net hetzelfde 😝

Ik zou dat nochtans wel briljant noemen! Ik vond hem vanaf het begin al wel leuk, maar je voelde dat je niet helemaal in on the joke was,
zoals het gekke zoomgedrag
dus je wist wel dat er nog iets ging komen om dat te verklaren.

Ik zou dat nochtans wel briljant noemen! Ik vond hem vanaf het begin al wel leuk, maar je voelde dat je niet helemaal in on the joke was,

Den deze was clever zonder echt van een twist te kunnen spreken maar vooral totaal onverwacht
wholesome
. I liked.

Yeah, film is gewoon geniaal.

Zalig om zoveel liefde te zien voor One Cut.

Rebel

Knappe film die wel even blijft hangen. Alleen zijn er 3 musical scènes, waaronder een volledig overbodige epiloog, waar ik mij meteen na de film een beetje aan stoorde. Achteraf bekeken is dat maar een detail, en waren die eerste 2 nog wel te verantwoorden, maar gaf mij een forceert gevoel van wat artistiek te willen doen. Voor de rest wel stevig verhaal, met een goeie cast, en ongeziene actiescenes voor een Belgische productie.

Rebel

Knappe film die wel even blijft hangen. Alleen zijn er 3 musical scènes, waaronder een volledig overbodige epiloog, waar ik mij meteen na de film een beetje aan stoorde. Achteraf bekeken is dat maar een detail, en waren die eerste 2 nog wel te verantwoorden, maar gaf mij een forceert gevoel van wat artistiek te willen doen. Voor de rest wel stevig verhaal, met een goeie cast, en ongeziene actiescenes voor een Belgische productie.
Ik vond die musicalscenes nu wel goed omdat ze toch de gedachten van de personages voorstellen, dat maakt die gedachten toch iets expressiever.

Adil en Bilal staken die scenes er vooral in als middelvinger aan IS aangezien die organisatie expliciet alle vormen van muziek verbied. De film is ook wat hun statement tegen die organisatie dus in dat opzicht klopt het wel

Ik vond die musicalscenes nu wel goed omdat ze toch de gedachten van de personages voorstellen, dat maakt die gedachten toch iets expressiever.

Adil en Bilal staken die scenes er vooral in als middelvinger aan IS aangezien die organisatie expliciet alle vormen van muziek verbied. De film is ook wat hun statement tegen die organisatie dus in dat opzicht klopt het wel

Ok, dat wist ik niet. Dan kan ik het al wat beter plaatsen. Alleen die epiloog blijf ik zeer onnodig vinden.

Bodies Bodies Bodies - Halina Reijn (2022)
De Gen Z versie van Scream.
Eigenlijk gewoon een leuke slasher horror film, grappig als je wat mee bent met de jeugd en de tiktok generatie.
Maar wat doet Lee Pace in een film als deze haha, zo random.
Einde maakte het perfect.

Terug
Bovenaan