Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Licorice Pizza - 5.5/10

Nee, dit was niet mijn ding... Ik zie nochtans graag films met quirky personages en films die nergens over gaan, vind ik vaak ook wel leuk (bv The Big Lebowski), maar deze deed het helaas niet voor mij.

September Update:

Atg06Vd.png

Christine is vrij karig vind ik, heb ik mij enorm mee geamuseerd :) .

Ik heb er ineens al enkele van men spooktober doorgejaagd na terugkomst van verlof had ik toch niet veel fut om veel meer te doen. Van top naar (wat) minder al zit er nog geen slechte film tussen.

Perfect Blue

Jup hij was hier al genoemd als absolute topper en dat is hij toch wel. Vermoedelijk mijn nummer twee animatiefilm ooit na Grave of The Fireflies (zoveel heb ik er niet gezien). Satoshi Kon speelt zo hard met je verstand dat je op een gegeven moment echt geen idee meer hebt wat er nu waar is en wat niet, tot op het, voor mij onverwachte en sterke, einde. Eeb einde waardoor de zin om de film nog eens te bekijken meteen erg hoog wordt om te zien wat je gemist hebt of je sneller tot de eindconclusie kon komen etc. Los van de fantastische verhaallijnen, subplots en plottwists is dit ook gewoon een animatiefilm waarbij ook de montage en het camerawerk een grote rol spelen. Niks al te traditioneels maar verfrissende camerastandpunten en geweldig passende montage. Tel daar dan nog sterk uitgewerkte personages bij op en je hebt absoluut iets bijzonders, bold statement: beats Ghibli any day of the week imo. Zelfs al is de animatie ondertussen misschien ietwat verouderd. 9/10 ish met misschien zelfs nog 0,5 puntje bij binnenkort.

Haxan

Moet zeker in de tijd iets enorm bijzonder geweest zijn, het begin is voornamelijk amusant en gaat misschien iets te snel. Maar wanneer het "echte" film stuk begint dan is het gewoon een film die ook vandaag prima te bekijken valt. Met genoeg "vuiligheid" en authenticiteit. Deftig, zij het wat theatraal, acteerwerk. Fascinerende sets en zelfs regelmatig wat deftige effectjes! Ook naakt was blijkbaar toen in de tijd niet echt een probleem om op film te hebben (de kans op t internet terecht te komen was ietsjes kleiner natuurlijk). Er waren hier en daar momenten waarop je ziet dat de film oud is, ik denk aan mensen onder een laken om een paard voor te stellen. Maar overal absoluut een sterke film die zelfs de kritiek op de maatschappij van vroeger (in de film de hedendaagse maatschappij) niet schuwt. Aanrader voor mensen die is een film van 100 jaar oud willen kijken. 8/10

The Devil's Backbone

Guillermo Del Toro weet hoe hij sfeer en stijl in een film moet steken. Dat bewijst hij hier weer. Een weeshuis op het platteland met op de achtergrond de burgeroorlog die gaande is. Het is voldoende om voor een film te zorgen die misschien een paar absolute uitschieters qua scènes mist maar wel prima is in wat hij doet. Kindacteurs spelen het imo niet allemaal evengoed maar de hoofdrolspelers van de kinderen doet het wel prima en de andere hebben ook wel iets charmant. Voor de liefhebbers van Del Toro zeker een aanrader. 7,5/10

A Nightmare On Elm Street

Jawel ik snap de status van klassieker wel. Uitganspunt is ook gewoon simpel doch geniaal. Een killer die moord in dromen die kan je net iets meer laten doen dan een killer in het echte leven. Film staat of valt ook voor een groot stuk met de killer en Freddy is er ééntje om te onthouden. Prima gebruik van geluid ook wat de spanning nog bijkomend verhoogt. Echt eng eng is hij niet, vuil hier en daar zeker wel. Zit ook voldoende opbouw in de film. In orde. 7/10

Vinyan

Ik heb het idee dat Du Welz niet helemaal mijn regisseur is na twee films. De opening vond ik simpel maar tegelijkertijd geniaal en geweldig intens, ik hoopte toen echt op iets bijzonders. En dat is er uiteindelijk niet helemaal uitgekomen. Saai is het niet. Slecht ook niet. Maar de film krijgt me tegelijkertijd toch niet echt mee. Acteurs deden het imo ook niet top (beste stuk vond ik nog de lachende kinderen en oude mensen misschien zelfs). Neemt niet weg dat hij af en toe wel kan uithalen en je met een naar gevoel achterlaat. Dus hij doet vast voldoende goed de film. 6/10 (ruim gegeven maar een Belg die durft experimenteren daar ben ik milder voor).

Christine is vrij karig vind ik, heb ik mij enorm mee geamuseerd :) .
Nee, klopt. I love Christine en ik zou zeker zeggen dat hij minstens een half puntje meer verdient. Maar aan de andere kant is het verre van Carpenter zijn beste werk (en ook verre van zijn slechtste) en imo wat meer doorsnee. Doch dat gezegd zijnde, zelfs als director for hire kunt ge op ieder moment zien dat het een Carpenter is. 😍

The Marksman

Als Logan omschreven kan worden als een duvel, dan is dit de lauwe Cara pils-variant. Wat een clichématig, semi racistisch onding. Dan had die laatste Rambo ( De Schultenbrau variant op Logan), toch nog wat groteske kills, maar zelfs dat speelt bompa Liam niet meer klaar. Ga op pensioen en wat weduwes ambeteren in de Okra vent

The Greatest Beer Run Ever gezien. Vond het wel een goeie film, alhoewel ik er zo niet precies mijn vinger kan opleggen waarom. Gaat aan een gezappig tempo vooruit zonder echt grote gaten of saaie momenten en het heeft wel een verhaal te vertellen. Zac Efron is nog altijd net iets te houterig maar er zit verbetering in. Bill Murray en Russel Crowe leken er een beetje bijgesleept om toch wat grote namen te hebben.

'Do Revenge' bekeken. Heerlijke ode aan high school movies als Clueless en Mean Girls. Eentje voor de fans.
Ook es DO REVENGE kans gegeven, omdat het thema me wel aanstaat.

Sarah michelle gellar haar rol als oudere raadgeefster , was wel leuk. flashback naar haar vroegere rollen.

echter alle andere acteurs waren nogal plat, en heb de film voortijdig afgezet.

LAST HOUSE ON THE LEFT (2009)
Remake (en rewatch uiteraard)

Heerlijke film, beter dan het origineel ! rauw en luguber. constante dreiging. constant akelig sfeertje.

Het moment van de film is voor mij wanneer die ouders alles door hebben. Die hun gezicht: dat zweet , die rillingen. revenge is dripping from their teeth. (dan hoor je ze zeggen: we must be ready for anything. we must be reado TO DO anything)
YESH now we're in for a ride, denk je dan! loved it; echt één van de beste thrillers ooit voor mij.

THE GREAT WALL (2016)
Ok best wel wat silly eigenlijk, maar wel kostelijk mee geamuseerd. Die groene wezens... die heerlijke dynasty/chinese setting. Leuke rollen voor Matt Damon & Willem Dafoe.
Enkel de chinese muur CGI had wat beter gekunnen... was nogal... dof bij momenten. Ook dat landschap was bij momenten vrij schilderachtig.

Serenity (Matthew en Anna)

Matthew blijft toch één van mij fav. acteurs. Film zelf was wel speciaal. Acteurs maakte hem vooral goed.

Omdat Spooktober van start is gegaan:

Jennifer's Body
Deze was populair tijdens mijn jeugd puur door Megan Fox en dat heeft me lang tegengehouden om hem te bekijken omdat dat het enige goede eraan leek. Nu dan toch gezien en was aangenaam verrast! Een beetje een mix tussen een teenage comedy, horror parody en een iets diepere film over sexualiteit. Werkt niet altijd even goed, maar heb er wel van genoten. Ik had over de vergelijking met Ginger Snaps gelezen en die gaat wel op, behalve dat deze nog iets meer comedy heeft. Heel quotable en funny ook.
do you buy all your murder weapons at home depot? GOD YOU'RE BUTCH!
“Oh! A puncture wound. God, that’s *so* emo…”

IT (2017)
Heb wel een zwak voor dit soort eerder high budget horror film en ik vind IT 1 van de betere. De jonge acteurs doen het uitstekend, Bill Skarsgard is huiveringwekkend als Pennywise en het verhaal houdt je aandacht vast. De begin scene met Georgie en Pennywise vind ik 1 van de beste horror scenes in de laatste 10 jaar en zet perfect de toon.

Speak no evil. Ik had al een hekel aan Pètrick de eerste keer dat hij deftig in beeld in kwam en 't is er niet beter geworden door heen de film.
Goeie film met eigenlijk een idioot plot. Maar hij wordt zo goed gebracht dat je er volledig in mee gaat.

Speak no evil. Ik had al een hekel aan Pètrick de eerste keer dat hij deftig in beeld in kwam en 't is er niet beter geworden door heen de film.
Goeie film met eigenlijk een idioot plot. Maar hij wordt zo goed gebracht dat je er volledig in mee gaat.
Dat Hollands koppel speelt hun rol gewoon zodanig goed! :p Zijn eigenlijk zeer sympathieke mensen.

Troy - 7.5/10
Rewatch na bijna 20 jaar... Blijft een zeer degelijke film, al mocht het acteerwerk hier en daar wat minder theatraal (maar dat vind ik wel vaker een probleem bij dergelijke films). Ik zie eigenlijk heel graag films als Troy, Kingdom of Heaven, Gladiator, King Arthur,... Alleen zijn er niet zo heel veel goeie.

Terug
Bovenaan