Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Heb ook efkes mijn Letterboxd bekeken, daar gaf ik blijkbaar Fellowship 3.5* en beide andere 4*. Dus een 7/10 en 2x 8/10. Kan mij daar ook wel in vinden, dus bij deze hoop ik dat uw hartzeer een beeeeeetje weg is. :hug:
Maar goed dat ik er u op wees, nu is uw persoonlijke rating op dit forum toch een beetje minder gedaald.

The Father (2020)
Wauw, uitstekende film. Voelt met momenten aan als een toneelstuk (ik kwam er ook later achter dat het op een frans toneelstuk gebaseerd is) waardoor je als kijker echt het gevoel krijgt er middenin te zitten. Anthony Hopkins en Olivia Colman zijn twee absolute toppers. Vooral Hopkins vind ik in deze zeer zeer sterk. Deed me met momenten aan mijn eigen grootvader en zijn dementie, alsook mijn moeder die als enige van zijn kinderen jaren voor hem zorgde en hem niet naar een nursing home wou sturen, denken.

Night is Short, Walk on Girl - Masaaki Yuasa (2017)
Een van mijn favoriete films tout court. Een psychedelische trip van 1 nacht lang door Kyoto in een aparte animatiestijl.
De film begint met een kroegentocht, bevat een drink off, publieke zedenschennis, musical nummers, guerilla theater, romantiek, een god van gebruikte boeken, vriendschap, natural disaster, een griepepidemie, een excentrieke oude verbitterde man die jonge mannen hun onderbroeken steelt en mijn favoriet, de hilarische 'rhetoric dance'.
night-is-short-walk-on-girl.jpg

Laatst bewerkt:
De laatste van jurassic world.
K vond deze vorige films goed, best wel wat realistisch (in een zekere zin) maar deze film? Wat voor een @#&%# scenario is dit? Na 20 min gestopt

Thor love and thunder : 3/10
Wat een absolute schijtfilm was dat. Tijdens de pauze in cinema al willen aftrappen. Toch maar gebleven.
Te veel flauwe moppen en flauwe "grappige" scènes.

Kiki's Delivery Service - Hayao Miyazaki
Blijft 1 van mijn favoriete Ghibli's. Als iemand die in het buitenland leeft raak deze film altijd een emotionele snaar. Kan het niet droog houden.

Decision to leave

Interessante noir van Park Chan-wook, met duidelijke verwijzingen naar de uberklassieker Vertigo
Duurde naar mijn mening half uurtje te lang, was op't eind niet helemaal meer mee met de plot
maar dus wel heel sfeervol en prachtig in beeld gebracht

7/10

Terug
Bovenaan