Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

FALL (2022)

MANNEKES das nu es een leuke originele film zie , vind ik.

ik zou zeggen: bekijk de trailer NIET want dan heb je al te veel gezien,
maar het is echt een origineel verhaal, die me op het puntje van m'n stoel deed zitten.

tis te zeggen, aangezien ik zelf hoogtevrees heb , heb ik een paar keer mijn poep goed moeten dicht knijpen bij bepaalde camera shots;
maar het is zeker een goede aanrader! al is het maar voor de leuke cinematografie!

loved it!

FALL (2022)

MANNEKES das nu es een leuke originele film zie , vind ik.

ik zou zeggen: bekijk de trailer NIET want dan heb je al te veel gezien,
maar het is echt een origineel verhaal, die me op het puntje van m'n stoel deed zitten.

tis te zeggen, aangezien ik zelf hoogtevrees heb , heb ik een paar keer mijn poep goed moeten dicht knijpen bij bepaalde camera shots;
maar het is zeker een goede aanrader! al is het maar voor de leuke cinematografie!

loved it!
Ge zijt terug?

Unpopular opinion:
Dawn of the Dead remake is veel beter dan de originele. Ik kan me maar niet over de smurfenzombies uit Romero's versie zetten.

Unpopular opinion:
Dawn of the Dead remake is veel beter dan de originele. Ik kan me maar niet over de smurfenzombies uit Romero's versie zetten.

Ik heb de originele nooit gezien, maar de remake is gewoon één van de betere zombiefilms, perfect zoals een zombiefilm moet zijn.

Heeft ondertussen denk ik toch ook een beetje een cultstatus?

Unpopular opinion:
Dat is eerder in the realm of blasphemous. Zelf vind ik Dawn de minste van Romero's eerste zombietrilogie, maar nog steeds een dijk van een film en een parel in vergelijking met wat Hack Snyder doet met dat materiaal.

Ik heb de originele nooit gezien, maar de remake is gewoon één van de betere zombiefilms, perfect zoals een zombiefilm moet zijn.
Ik vind van niet. Ik had hoge verwachtingen omwille van zijn status, maar vond er zeer weinig aan. Ik zou niet gaan beweren dat hij echt slecht is (zoals bv. die andere Snyderdrol Army of the Dead) maar ver boven het gemiddelde klimt Dawn alvast niet. Ik hou sowieso niet van snelle zombies, en de relaties/spanningen tussen de personages zijn imo maar pover.

Top Gun Maverick: veel beter dan die macho gay first one. Goed verhaal, goede actie, vrij goede film, die zelfs mijn verwachtingen oversteeg.

Emergency Declaration: Koreaanse nieuwe film over een kerel die een virus aan boord van een vliegtuig smokkelt. Best wel een spannende film, al duurde hij me een half uurtje te lang. Vond de covid link ook wel best interessant.

BEAST

heel mooie setting (Africa, daar zijn toch te weinig films in opgenomen imo); deed me wel wat erg denken aan The Ghost & the darkness (met val kilmer en michael douglas) qua verhaal; maar al bij al wel een originele film.
al vond ik het wel wat gek dat ze vaak in het water sprongen voor die beast te ontwijken, precies alsof ze dan niet van alligators bang moeten zijn :D

Maximum risk (1998 met Jean coke van damme)

bweh , is toch de film waar het beginnen bergaf gegaan is met hem, zowel in zijn privé als op film vlak, en dat merk je echt wel.
Na een uitstekende Sudden Death in 1995 , kwamen enkel maar draken van films meer uit.
Net als bij Seagal onthou ik vooral zijn eerste films.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mama - Titel alleen al met de combo netflix heeft mij deze film lang doen laten links liggen. Maar binnenkort gaat Netflix eruit hier dus ben er toch nog een aantal aan t bekijken, en deze is oprecht goed wat mij betreft. Kinderen doen dat goed, Chastain is uiteraard een klasbak. Maar ook visueel vond ik het dreigend, deftig opbouwend, ... . Of dat het super vernieuwend is dat is iets anders maar qua horror zeker bij de betere die ik de laatste tijd gezien heb. Verveelt nergens.

Thor Love and Thunder 3/10

Echt, ze hadden mogen stoppen na Endgame van mij. Er zaten wel degelijke stukken tussen maar alles werd overheerst door een overvloed aan belachelijke en uiterst flauwe moppen. Ik vraag mij hoe langer hoe meer af wat MCU bezig is want, laat ons eerlijk zijn, ze bakken er echt niks nog van. Niet alleen de films beginnen me meer en meer te irriteren maar ook de series zijn echt enorm zwak. Ben al blij dat mijn vrouw grote Disney fan is (de oldskool tekenfilms dan) want hier zou ik geen bioscoop bezoek voor willen hebben verspild.

BEAST

heel mooie setting (Africa, daar zijn toch te weinig films in opgenomen imo); deed me wel wat erg denken aan The Ghost & the darkness (met val kilmer en michael douglas) qua verhaal; maar al bij al wel een originele film.
al vond ik het wel wat gek dat ze vaak in het water sprongen voor die beast te ontwijken, precies alsof ze dan niet van alligators bang moeten zijn :D

Maximum risk (1998 met Jean coke van damme)

bweh , is toch de film waar het beginnen bergaf gegaan is met hem, zowel in zijn privé als op film vlak, en dat merk je echt wel.
Na een uitstekende Sudden Death in 1995 , kwamen enkel maar draken van films meer uit.
Net als bij Seagal onthou ik vooral zijn eerste films.
Mss eens leuk om van al die cult acteurs zoals JCVD, Arnold, Seagal hun repertoire te overlopen wat we gezien hebben en hoe we die vonden. Nieuw topic?

Thor Love and Thunder 3/10

Echt, ze hadden mogen stoppen na Endgame van mij. Er zaten wel degelijke stukken tussen maar alles werd overheerst door een overvloed aan belachelijke en uiterst flauwe moppen. Ik vraag mij hoe langer hoe meer af wat MCU bezig is want, laat ons eerlijk zijn, ze bakken er echt niks nog van. Niet alleen de films beginnen me meer en meer te irriteren maar ook de series zijn echt enorm zwak. Ben al blij dat mijn vrouw grote Disney fan is (de oldskool tekenfilms dan) want hier zou ik geen bioscoop bezoek voor willen hebben verspild.
Inderdaad, ik heb die gisteren ook gezien.

Na 10 minuten was ik al aan het denken, wat zit ik hier nu weer mijn tijd aan te verspillen. (Can't blame my wife, toen ze zag dat het een MCU film was die ik op legde, spurte ze naar boven de slaapkamer in.)
Maar ja Thor Ragnarock vond ik wel nog iets hebben.
Maar ondertussen zijn alle marvels die er na gekomen zijn, me niet meer bevallen wegens repetitief, saai, dwaze characters...

En dat was bij deze Thor niet minder. Ik heb het helemaal gehad met die universe. Komt ook deels omdat er zoveel films van gemaakt zijn, en ik enkele bewust heb over geslagen, en dan nog enkelen in de vergeethoek in mijn hoofd zijn geraakt, dat ik er niet echt meer wijs uit geraakt.

Dit gezegd zijnde, Thor 4 had niet echt al te veel voorgeschiedenis nodig.
Maar ik ben er gewoonweg uit gegroeid denk ik, bovendien zijn die films toch niet meer geschikt voor een publiek van bijna 40 jaar oud, toch?

thor love and thunder 7/10

wat belachelijk begonnen, maar er waren zeer goede stukken in de degelijke tweede helft.
enige echt jammere is het ondergebruik van de frikkin guardians.

Terug
Bovenaan