Een betere kijkervaring bestaat er volgens mij gewoonweg niet, beste beeld en geluid dat er is!
Ik ben onlangs ook naar Top Gun in IMAX gaan kijken, en die echte Imax-beelden zijn natuurlijk ook wel indrukwekkend omwille van het formaat (maar bij zo'n film hebt ge meestal niet alle scènes in Imax-formaat). Qua beeld en geluid kan Imax echter niet tippen aan Dolby Cinema. Geluid was gewoon perfect afgesteld. Indrukwekkend luid zonder dat het oorverdovend werd (zoals in Kinepolils vaak wel het geval is) en alles bleef dus ook tijdens de luidste momenten gewoon kraakhelder klinken. Surround-effecten waarbij ge soms echt de neiging hebt om achterom te kijken omdat het lijkt alsof bepaalde geluiden effectief van achter in de zaal kwamen.
Ook het beeld is superieur en benadert qua helderheid, contrast, kleur, ... de perfectie. De film was in 3D en normaal hebt ge dan imo minder goed beeld omdat die bril alles wat doffer doet lijken, maar omdat het beeld zo haarscherp is en het contrast en kleuren zo groot, merkte ge eigenlijk niet dat ge door die bril naar het scherm aan het kijken waart. Zwart is op dat scherm ook gewoon écht volledig zwart.
De zaal zelf voelt ook in alles "premium" aan. Ipv meteen in de zaal te staan wordt ge dmv een een lange smalle tunnel/gang naar de zaal begeleid. in de zaal zelf ook geen random muziek maar rustig, mysterieus achtergrondgeluid. Ipv lichten die opeens doven wordt het ook aangekondigd dat "de ervaring" gaat beginnen en vanaf dat moment gaat ook echt alles qua lichten uit in de zaal (dus ook geen storende verlichting van trappen, nooduitgangen, ...). Stevige lederen zetels met hoofdsteun en die zijn ook zo geplaatst dat ge genoeg beenruimte hebt om uw benen volledig te kunnen strekken, en in een positie dat ge ook vlot over degene die voor u zit heen kijkt. Ge merkt gewoon dat alles aan die zaal zo ontworpen is om de best mogelijke omstandigheden naar een film te kunnen kijken.
De prijs was ook nog cava, ik heb 14 euro betaald voor een ticket, bij Kinepolis betaalt ge voor een 3D-film met een lange speelduur volgens mij niet veel minder tegenwoordig. Ik ben nu wel naar de ochtendvoorstelling geweest, op andere uren is het wel nog 2 euro meer geloof ik. Nu niet iets om voor élke film te gaan doen, maar voor een film die ge absoluut in al zijn glorie op het grote scherm gezien wilt hebben loont het zowel qua trip als prijs de moeite om daarvoor naar Eindhoven te gaan, dikke aanrader!
Dolby Cinema is uitgerust met Dolby Atmos geluid. Het publiek wordt ademloos meegevoerd door al het geluid om hun heen.
www.vuecinemas.nl