Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mijnen digicorder wat aant leegmaken:
The Accused
The Fisher king
Bad times at the el royale
Thor love and thunder
Ant man
Three Billboards outside Ebbing Missouri
Swiss Army man
Red Sparrow
The Girl with the dragon tattoo
Hail Caesar
Bruh, Hail Ceasar 2,5 ster... ik kan niet meer niet akkoord zijn met uw review :eek2:.

Dit weekend naar Jurassic World gaan kijken in de Dolby Cinema-zaal in de Vue in Eindhoven.

De film op zich was mss niet zo hoogstaand en noemenswaardig, al vond ik hem nu ook weer niet zo slecht als de reacties die ik op voorhand hoorde deden uitschijnen. Gewoon entertainend zonder meer.

Wat wél noemenswaardig is, is die Dolby Cinema-zaal. Ik had daar toevallig over gehoord onlangs en dus in het achterhoofd gehouden om vroeg of laat eens te gaan checken, en afgelopen weekend kwam dat ideaal uit.
Voor alle duidelijkheid: "Dolby Cinema" is niet hetzelfde als een zaal met Dolby-geluid, want dat vindt ge uiteraard in elke cinema terug. "Dolby Cinema" is een speciaal ontworpen zaal door Dolby, en zowat de tegenhanger van Imax-zalen. In tegenstelling tot Imax-zalen (die ge ook in België hebt), zijn er in Europa niet zo veel van die zalen terug te vinden, maar toevallig dus wel eentje in Eindhoven (was ook de eerste in Europa).

Maar dus... Toch wel een review waard want die ervaring was werkelijk SUBLIEM!

Een betere kijkervaring bestaat er volgens mij gewoonweg niet, beste beeld en geluid dat er is!

Ik ben onlangs ook naar Top Gun in IMAX gaan kijken, en die echte Imax-beelden zijn natuurlijk ook wel indrukwekkend omwille van het formaat (maar bij zo'n film hebt ge meestal niet alle scènes in Imax-formaat). Qua beeld en geluid kan Imax echter niet tippen aan Dolby Cinema. Geluid was gewoon perfect afgesteld. Indrukwekkend luid zonder dat het oorverdovend werd (zoals in Kinepolils vaak wel het geval is) en alles bleef dus ook tijdens de luidste momenten gewoon kraakhelder klinken. Surround-effecten waarbij ge soms echt de neiging hebt om achterom te kijken omdat het lijkt alsof bepaalde geluiden effectief van achter in de zaal kwamen.

Ook het beeld is superieur en benadert qua helderheid, contrast, kleur, ... de perfectie. De film was in 3D en normaal hebt ge dan imo minder goed beeld omdat die bril alles wat doffer doet lijken, maar omdat het beeld zo haarscherp is en het contrast en kleuren zo groot, merkte ge eigenlijk niet dat ge door die bril naar het scherm aan het kijken waart. Zwart is op dat scherm ook gewoon écht volledig zwart.

De zaal zelf voelt ook in alles "premium" aan. Ipv meteen in de zaal te staan wordt ge dmv een een lange smalle tunnel/gang naar de zaal begeleid. in de zaal zelf ook geen random muziek maar rustig, mysterieus achtergrondgeluid. Ipv lichten die opeens doven wordt het ook aangekondigd dat "de ervaring" gaat beginnen en vanaf dat moment gaat ook echt alles qua lichten uit in de zaal (dus ook geen storende verlichting van trappen, nooduitgangen, ...). Stevige lederen zetels met hoofdsteun en die zijn ook zo geplaatst dat ge genoeg beenruimte hebt om uw benen volledig te kunnen strekken, en in een positie dat ge ook vlot over degene die voor u zit heen kijkt. Ge merkt gewoon dat alles aan die zaal zo ontworpen is om de best mogelijke omstandigheden naar een film te kunnen kijken.

De prijs was ook nog cava, ik heb 14 euro betaald voor een ticket, bij Kinepolis betaalt ge voor een 3D-film met een lange speelduur volgens mij niet veel minder tegenwoordig. Ik ben nu wel naar de ochtendvoorstelling geweest, op andere uren is het wel nog 2 euro meer geloof ik. Nu niet iets om voor élke film te gaan doen, maar voor een film die ge absoluut in al zijn glorie op het grote scherm gezien wilt hebben loont het zowel qua trip als prijs de moeite om daarvoor naar Eindhoven te gaan, dikke aanrader!

Laatst bewerkt:
Lightyear (gisteren) gezien en dat was nu eens een audiovisueel spektakel zoals ik ze al lang niet meer heb gezien.
Storywise misschien at basic, maar geen klagen eigenlijk.
Nooit echt een Toy Story fan geweest, maar dat zijn altijd fijne films geweest in mijn jeugd.

The Gray Man (Netflix)

Aanrader, veel actie, goede film
8/10
👌🏻
Gisteren gezien.
Een beetje een dertien in een dozijn actiefilm; Weinig inhoud, en veel over-the-top vechtscenes en ontploffingen.
Enig verschil is dat je deze keer niet de gebruikelijke actiehelden type Vin Diesel of The Rock krijgt, maar wel Ryan Gosling (en Chris Evans).
De filmlocaties waren wel tof.

Al bij al geen slechte film in de categorie "popcorn bij de hand en verstand op nul". Als standaard actiefilm had ik het een 7/10 gegeven.
In tegenstelling tot die andere big budget Netflix actiefilm Red Notice, heb ik deze wel zonder probleem kunnen uitkijken.

Maar rekening houdend met het mega productiebudget van $200 miljoen, is het resultaat teleurstellend. Als je dat vergelijkt met wat bvb. Top Gun Maverick klaarspeelt voor (een beetje) minder geld...Tja.

Eindverdict: 5/10

The Godfather I: enorm sfeervol.
Sicario: mmmmm erg middelmatig.
Windkracht 10: hoe vreemd gefilmd met een geel/groen filter constant? Stan van Samang met haar is lachen.
Mosul: rechttoe rechtaan actiefilm met een typisch 'knul wordt man'sausje op het einde.
Basic Instinct: kijkt vlot weg en mooi naakt in beeld. Het einde voel je wel wat aankomen.

Alle sicario middelmatig ik vond hem wel top :D

Na alle reacties hier op het forum, deze avond ook naar Everything Everywhere All at Once gaan kijken. Ongelooflijk goed! Hoe origineel is die film wel niet! Ik kan het moeilijk onder woorden brengen, dus ik zou gewoon zeggen: niet twijfelen en gaan kijken!

Moonfall
Echt niet goed.. uitleg in spoiler:

Deze film is echt gewoon zo slecht in elkaar gestoken dat hij alleen nog te zien valt door een paar grotere namen..
De aarde wordt compleet vernield en echt geen enkele moment heb je het gevoel van ooh shit. Ik denk dat er letterlijk 6 miljard man dood is gegaan en er wordt geen enkel moment hierover gesproken. Waar zijn al die mensen naar toe gaan toen die overstromingen gebeurde?

Film duurde meer dan 2 uur en dat gevoel had ik niet maar die film skipte precies echt complete momenten? Ene moment zijn ze hier, en dan weer daar? Soit moeilijk om uit te leggen maar het kon makkelijk zijn dat die film 4 uur duurde dat ze dan delen hebben weggehaald gewoonweg.

Die AI zwerm was echt completely copy paste van Star Trek Beyond. Identiek hetzelfde.

EMP bom was echt zo voorspelbaar, dat kon ik al het eerste uur voorspellen, dus de mensen van vroeger, zo geavanceerd hebben zelf hier niet aan gedacht? Wat gaan ze nu doen, want er zijn nog honderden of meer van die zwermen? Die megastructuur draait nu vollenbak dus die zwermen worden er aangetrokken?

KC - die personage jongens toch.
Iedereen is de basis aan het verlaten of hebben die verlaten en die jongens en KC zitten daar verder te doen en hebben totaal niks door..

Die hillbillies die daar ineens de auto's en de rugzak pikken, gaan ze zich bezig houden met een achtervolging terwijl de maan letterlijk op de aarde valt..

Terug
Bovenaan