Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Wel @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield … Nee.

The Gray Man (Anthony & Joe Russo, 2022) - 4/10

Zucht. Dit is weer zo’n typische high profile Netflix release die eerder ontwikkeld lijkt door een hoop computeralgoritmes op basis van het kijkgedrag van de klanten. Een hoop bekende acteurs waaronder een van de populairste actrices van het moment, de regisseurs van een paar (nog wel deftige) franchisefilms, een makkelijk te volgen plot die dient om de actiescènes aan elkaar te knopen, een hoop internationale locaties, wat vage militaire mumbo jumbo. Alleen zat er deze keer een fout in het programma en werd per ongeluk Ryan Gosling in plaats van Reynolds gecast. Dit is de film voor u als je Extraction, 6 Underground en Red Notice een duimpje omhoog gegeven hebt.

Het resultaat is zoals @Buon zegt enorm generisch en nogal flets, een film die je vergeet zodra de aftiteling begint. Een paar actiescènes zijn wat memorabel maar niet per se goed, de meerderheid zijn afgekeken van de Bourne films. Chris Evans is de enige die een beetje kleur geeft aan deze grijze film, en zelfs zijn losse sociopaat lijkt wat by the numbers te zijn. Maar dat is alvast beter dan de andere bad guy, een of andere saaie dude met een bril op.

Is dit een écht slechte film? Waarschijnlijk niet, maar voor 200 miljoen dollar (meer dan Dune, The Batman, Top Gun Maverick en eender welke andere blockbuster), verwacht ik toch veel meer dan een film die in de jaren ‘90 waarschijnlijk ontwikkeld zou zijn als Steven Seagal-vehikel. Netflix kan het waarschijnlijk niks schelen want ik heb toch maar mooi gekeken, dumbass die ik ben.

Zolang ze maar af en toe ook een Roma, The Power of the Dog, The Lost Daughter, The Irishman,… uitbrengen, zal ik maar niet te veel klagen zeker.

Extraction vond ik toch van een veel hoger niveau dan 6 Underground en Red Notice. Ik kijk wel uit naar de tweede, het was een beetje John Wick in India :unsure:

Extraction vond ik toch van een veel hoger niveau dan 6 Underground en Red Notice. Ik kijk wel uit naar de tweede, het was een beetje John Wick in India :unsure:
Extraction vind ik ook veruit de beste van die drie, vooral omdat Chris Hemsworth erin een paar kinderen in elkaar slaat. Hopelijk zit dat ook in de sequel.

Wel @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield … Nee.

The Gray Man (Anthony & Joe Russo, 2022) - 4/10

Zucht. Dit is weer zo’n typische high profile Netflix release die eerder ontwikkeld lijkt door een hoop computeralgoritmes op basis van het kijkgedrag van de klanten. Een hoop bekende acteurs waaronder een van de populairste actrices van het moment, de regisseurs van een paar (nog wel deftige) franchisefilms, een makkelijk te volgen plot die dient om de actiescènes aan elkaar te knopen, een hoop internationale locaties, wat vage militaire mumbo jumbo. Alleen zat er deze keer een fout in het programma en werd per ongeluk Ryan Gosling in plaats van Reynolds gecast. Dit is de film voor u als je Extraction, 6 Underground en Red Notice een duimpje omhoog gegeven hebt.

Het resultaat is zoals @Buon zegt enorm generisch en nogal flets, een film die je vergeet zodra de aftiteling begint. Een paar actiescènes zijn wat memorabel maar niet per se goed, de meerderheid zijn afgekeken van de Bourne films. Chris Evans is de enige die een beetje kleur geeft aan deze grijze film, en zelfs zijn losse sociopaat lijkt wat by the numbers te zijn. Maar dat is alvast beter dan de andere bad guy, een of andere saaie dude met een bril op.

Is dit een écht slechte film? Waarschijnlijk niet, maar voor 200 miljoen dollar (meer dan Dune, The Batman, Top Gun Maverick en eender welke andere blockbuster), verwacht ik toch veel meer dan een film die in de jaren ‘90 waarschijnlijk ontwikkeld zou zijn als Steven Seagal-vehikel. Netflix kan het waarschijnlijk niks schelen want ik heb toch maar mooi gekeken, dumbass die ik ben.

Zolang ze maar af en toe ook een Roma, The Power of the Dog, The Lost Daughter, The Irishman,… uitbrengen, zal ik maar niet te veel klagen zeker.
Ah jammer. Voor meer Ana De Armas: 23 september Blonde van Andrew Dominik op Netflix.

The Gray Man

Bourne kan met pensioen want Gosling is nu de man die iedereen in elkaar klopt en tussendoor ook nog even een miljoen kogels ontwijkt.
Verhaal gaat in dit soort films nergens over. Er is actie genoeg maar zo over the top dat het lachwekkend is.
Wel nog +1 voor Evans als bad guy.

Legend 6/10
2x Tom Hardy in een bio pic die me nooit echt weet te boeien eigenlijk. Ligt mss ook aan de periode waarin het zich afspeelt, heb het om een of andere reden niet zo meteen op de jaren 60 enzo.

Upgrade 7/10
Zo maak je dus een B film boeiend. Leuke Sci-fi actie film

The Gray Man 5/10
Ik sluit mij aan bij wat hierboven al gezegd is. Compleet bonkers als je dan hoort dat deze een budget had van 200 miljoen.
Is het een slechte film? nee. Is het een goede film? Ook nee. 13 in een dozijn? Ja.

Everything Everywhere All At Once...
Naar de cinema trekken met hype en hoge verwachtingen is jammer genoeg nooit een goed idee. We hebben dit niet altijd zelf in de hand, maar het is de beste garantie om teleurgesteld te worden.

Laat het aan de Daniels om dit feit te ontkrachten, en uw verwachtingen te matchen, neen, te overtreffen. Mannekes, wat, een, film!!!!
Enorm origineel en inventief, leuk, emotioneel, coole actie, geweldige effects, de hele main cast (incl Curtis) is on fire, en een mooie boodschap om de boel af te ronden. Wat ze met "slechts" 25 M€ budget hebben kunnen realiseren is mindboggling :oink:.

(het einde / de payoff is goed, maar de 3rd act op zich vond ik een tikkel minder, maar laten we de pret niet bederven want... ) ... allemaal naar de cinema!
Dit is de positievo anti-blockbuster die we nodig hebben in deze post-corona MCU-infested wereld. Ga dit aub zien, al was het maar zodat Hollywood begrijpt dat we dit nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Everything Everywhere All At Once...
Naar de cinema trekken met hype en hoge verwachtingen is jammer genoeg nooit een goed idee. We hebben dit niet altijd zelf in de hand, maar het is de beste garantie om teleurgesteld te worden.

Laat het aan de Daniels om dit feit te ontkrachten, en uw verwachtingen te matchen, neen, te overtreffen. Mannekes, wat, een, film!!!!
Enorm origineel en inventief, leuk, emotioneel, coole actie, geweldige effects, de hele main cast (incl Curtis) is on fire, en een mooie boodschap om de boel af te ronden. Wat ze met "slechts" 25 M€ budget hebben kunnen realiseren is mindboggling :oink:.

(het einde / de payoff is goed, maar de 3rd act op zich vond ik een tikkel minder, maar laten we de pret niet bederven want... ) ... allemaal naar de cinema!
Dit is de positievo anti-blockbuster die we nodig hebben in deze post-corona MCU-infested wereld. Ga dit aub zien, al was het maar zodat Hollywood begrijpt dat we dit nodig hebben.
Zat er veel volk in de zaal?

Gisteren Elvis gaan kijken. Ik had een gratis ticket en aangezien ik JP Dominion nog ga zien samen met ne maat leek Elvis mij het interessantste. Ik moet toegeven dat EP me nooit veel heeft gedaan, voor mijn tijd you know. Maar een goeie cast en regisseur dus zal wel goed zijn.

Topfilm voor mij, als de Oscars nu zouden gegeven worden wint Austin Butler hem meteen. Ondanks ik fan was van Rami Malek als Freddie, dit is van een ander niveau.

Ook Hanks is enorm goed, speelt zo goed dat je zijn karakter enorm gaat haten. Enkel zijn Hollands Engels accent klopt niet, maar ja enkel echte hollanders kunnen dat :biglaugh:
Voor mij op dit moment favoriet voor best supporting actor oscar.

Sfeer zat erg goed, muziek was top en ben na de film onmiddelijk wikipedia en andere artikels beginnen afschuimen omdat mijn interesse gewekt was. Dan ben je als filmmaker geslaagd denk ik.

Zullen er onwaarheden in zitten? Vast wel zoals in elke biopic, maar voor iemand die geen die hard Elvis kenner is wel een topfilm.

8,5/10

Everything, Everywhere, All at once.

Dit is een filmtitel die de lading dekt en een van die zeldzame keren dat de hype volledig verantwoord is.

Ja..het is een film over het multi-verse, maar je hebt geen idee waar het allemaal heen gaat. Telkens wanneer je het gevoel krijgt als kijker dat je exact weet hoe de vork aan de steel zit, trekken de Daniels het oosters tapijtje onder je voeten weg.

Dit is het soort film waar je dan ook alle sumerlatieven voor kan gebruiken. Het is een wilde rit vol inventiviteit, humor en verdomd veel hart. Er had weliswaar makkelijk tien minuten uit de derde akte gehaald kunnen worden om het tempo nog net wat strakker te maken, maar dat doet geen greintje afbreuk aan het cinematografische pareltje dat dit geworden is.

Dit is de meest unieke film die je dit jaar in de bios kunt zien, dus iedereen die graag klaagt dat Hollywood enkel nog afgezaagde franchisefilms maakt...ga dit zien.

Net zoals iedereen heb ik nu ook Everything, Everywhere, all at Once gezien, en tja... Alles is hier al gezegd ondertussen :p is de hype wel waard imo. Tranen gelachen bij de scène met de... Trofee :unsure: kon recht uit een South Park aflevering gekomen zijn.
Voor de rest voelde de film aan als een bizarre mix tussen Rick & Morty en The Matrix, maar het werkt.

The Gray Man

Generiek inderdaad maar wel plezant vond ik nog. Alleen het personage Suzanne Brewer was achterlijk en overbodig. Daar heb ik mij echt compleet aan gestoord. Gosling en vooral Evans waren tof. Evans had er duidelijk zin in.

The Shining

Waarschijnlijk kent iedereen deze, super oude film maar geeft wel een heel andere "vibe" van horror.
Niet alleen geeft het de typische oude vibe van bv de film "Halloween" maar vind ik het ook nog goed geacteerd.
Ik raad het aan voor mensen dat ten eerste van horror houden en ook iets "nieuws" willen kijken van horror.

Oude films zoals dit doen de truc.

The Shining

Waarschijnlijk kent iedereen deze, super oude film maar geeft wel een heel andere "vibe" van horror.
Niet alleen geeft het de typische oude vibe van bv de film "Halloween" maar vind ik het ook nog goed geacteerd.
Ik raad het aan voor mensen dat ten eerste van horror houden en ook iets "nieuws" willen kijken van horror.

Oude films zoals dit doen de truc.
Sowieso een fantastische film en tijdloze klassieker! Als verfilming van het boek is hij uitermate zwak, maar los daarvan is dit met gemak top 10 aller tijden voor mij. Jack Nicholson op zijn best.

Sowieso een fantastische film en tijdloze klassieker! Als verfilming van het boek is hij uitermate zwak, maar los daarvan is dit met gemak top 10 aller tijden voor mij. Jack Nicholson op zijn best.
Zelfs wanneer de film een top 10 van mijn favorieten zijn, zijn er nog steeds wat misschien slechte factoren over de film dat niet echt over de film gaat, factoren zoals hoe de actrice Shelley Duvall in de film vreselijk werd behandeld door iedereen (meestal de regisseurs) tot het punt van haarverval door al de stress dat ze heeft gekregen. En dat is ook een van de redenen waarom de maker van de Shining's boek de film niet goed vindt.
in deze video in de tijdstip 6:06 kun je vinden dat Shelley echt haarverval heeft gekregen. Eigenlijk echt super erg.

Ahja ok, met die werken in Mechelen kom ik daar zelf ook niet zo vaak meer. Gisteren bij Thor in de Imax zaal in Brussel zat er ook maar 3 man, kan toch ook geen winst opleveren
:offtopic: De werken aan de tangent in de buurt van de cinema zijn afgelopen! Wat voor mij vroeger een kwartier rijden met de auto was voor een tocht van 2 kilometer, is nu amper vijf minuten 😍

Terug
Bovenaan