Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Bevestigde voor mij wel een beetje dat Bruce Wayne gewoon niet zo'n interessant personage is en dat de villains en de wereld rond hem belangrijker zijn. Hier lossen ze het een beetje op door Wayne amper aan bod te laten komen, wat ook een beetje de theorie volgt dat Batman Bruce Wayne verdrongen heeft en dat Wayne nu eigenlijk de vermomming is van Batman. Dat deze film nogal uitdrukkelijk aan Se7en en Zodiac doet denken paste hier ook wel, door deze keer iets meer focus te leggen op de detectivekant van Batman kon deze versie zich voldoende onderscheiden van de voorgangers. RPattz is een heel onopvallende Batman maar daar kan hij zelf niet zoveel aan doen denk ik. Wel credits voor Colin Farrell die zich duidelijk amuseerde met zijn soort van New York De Niro pastiche vertolking.
Zelfs als Wayne zit het pak continu onder zijn kleren, dus inderdaad Wayne is de vermomming. Ik vond Pattinson wel best een goeie Batman maar een mindere Wayne deels door die balans. Nuja gezien het einde van de film denk ik wel dat de balans Wayne/Batman beter gaat zijn in het vervolg. Dat hij dan beseft dat hij een symbool van hoop en niet van angst moet worden zou wel is een heel boeiend vervolg kunnen opleveren.